Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!
ha ha ik wist dat die vragen zouden komen.
Hoe ze precies aan die 3342kg komen weet ik niet. zelf kom ik op 3500kg.
ik denk dat ze bij de rwd een veiligheids marge erin bouwen.
het trekgewicht hangt samen met het: motorvermogen, massa voertuig en maximum last achteras.
wat op kenteken staat!!!!
tussen de verschillende types dodge's kan dus wat verschil zitten.
2e probleem. de krachtenberekening ziet de rdw volgens mij als een garantie dat de trekhaak deugdelijk is uitgevoerd/gemonteerd. (ze nemen hem ook in)
deze heb ik bij mij op naam van de zaak gedaan (lees met zoveel mogelijk dure woorden/stempels).
de tweede dodge (van een kameraad)die ik ga laten keuren probeer ik zelf te ondertekenen.
Als dat lukt dan kunnen jullie dat dus ook.
ik denk wel dat dat goed gaat komen want ik heb al een kenteken met trekgewicht om mee te nemen, en nog een papier met stempels in de broekzak ha ha.
dus voordat iedereen trekhaken gaat lassen en dan met andere gewichten/ problemen bij de rdw staat wil ik het graag eerst zelf even proberen (dit jaar nog)
dat kan voor mij straks een hoop boze gezichten schelen.
verder zou ik het wel leuk vinden om een bijdrage voor de tekeningen te krijgen.
Niet dat ik zo nodig het wil verkopen (ik heb die trekhaak voor mezelf geregeld)
maar als ik de kosten van de tekening eruit krijg (bijna 300 euro zou dat wel leuk zijn)
first things first even de volgende haak keuren dan weet ik precies hoe het zit.
Ik houd jullie op de hoogte.
Hoe ze precies aan die 3342kg komen weet ik niet. zelf kom ik op 3500kg.
ik denk dat ze bij de rwd een veiligheids marge erin bouwen.
het trekgewicht hangt samen met het: motorvermogen, massa voertuig en maximum last achteras.
wat op kenteken staat!!!!
tussen de verschillende types dodge's kan dus wat verschil zitten.
2e probleem. de krachtenberekening ziet de rdw volgens mij als een garantie dat de trekhaak deugdelijk is uitgevoerd/gemonteerd. (ze nemen hem ook in)
deze heb ik bij mij op naam van de zaak gedaan (lees met zoveel mogelijk dure woorden/stempels).
de tweede dodge (van een kameraad)die ik ga laten keuren probeer ik zelf te ondertekenen.
Als dat lukt dan kunnen jullie dat dus ook.
ik denk wel dat dat goed gaat komen want ik heb al een kenteken met trekgewicht om mee te nemen, en nog een papier met stempels in de broekzak ha ha.
dus voordat iedereen trekhaken gaat lassen en dan met andere gewichten/ problemen bij de rdw staat wil ik het graag eerst zelf even proberen (dit jaar nog)
dat kan voor mij straks een hoop boze gezichten schelen.
verder zou ik het wel leuk vinden om een bijdrage voor de tekeningen te krijgen.
Niet dat ik zo nodig het wil verkopen (ik heb die trekhaak voor mezelf geregeld)
maar als ik de kosten van de tekening eruit krijg (bijna 300 euro zou dat wel leuk zijn)
first things first even de volgende haak keuren dan weet ik precies hoe het zit.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ben benieuwd. Ik hoop dat het je de 2e keer ook lukt. Want dan kunnen we er wel van uitgaan dat een 3e keer ook wel lukt. En een 4e, 5e, :)
Mijn poging om wat bij de importeur voor elkaar te krijgen blijf ik intussen gewoon doorzetten. Mocht dit lukken is er straks misschien toch een makkelijke weg...
Trouwens echt wel vreemd dat de RDW nu opeens op 3342kg komt. Volgens mij gebruiken ze daar dobbelstenen ofzo om zoiets te bepalen. Ik heb hier een document van de Chrysler fabriek waarop staat dat het max trekgewicht 3178kg (7000lbs) is, en de RDW doet er nu ineens zelf een schepje bovenop? ???
Maar in ieder geval, succes bij de volgende keuring, en hou ons op de hoogte.
En uiteraard bedankt dat je dit met ons wilde delen!
Mijn poging om wat bij de importeur voor elkaar te krijgen blijf ik intussen gewoon doorzetten. Mocht dit lukken is er straks misschien toch een makkelijke weg...
Trouwens echt wel vreemd dat de RDW nu opeens op 3342kg komt. Volgens mij gebruiken ze daar dobbelstenen ofzo om zoiets te bepalen. Ik heb hier een document van de Chrysler fabriek waarop staat dat het max trekgewicht 3178kg (7000lbs) is, en de RDW doet er nu ineens zelf een schepje bovenop? ???
Maar in ieder geval, succes bij de volgende keuring, en hou ons op de hoogte.
En uiteraard bedankt dat je dit met ons wilde delen!
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
ja onvoorstelbaar toch ,nu gewoon weer 3500kg , net wat je zegt ze pakken gewoon een beker net dobbelstenen , dat is ook de reden dat ik mijn aanvraag twee jaar geleden gestaakt heb ,dat meten met twee maten (drie inmiddels) daar kan ik niet tegen .voor iedereen nog een fijne en onbezorgde kersttijd .
Dat is weer goed nieuws.
Het zou mooi zijn als "De Valk" die tekening en trekhaken met garantiebewijs in produktie gaat nemen.
Daar zou best wel vraag naar zijn.
Eventueel een partij trekhaken laten maken in één keer om de prijs aantrekkelijker te maken?
Ik bestel er alvast 1.
Wie nog meer?
Het zou mooi zijn als "De Valk" die tekening en trekhaken met garantiebewijs in produktie gaat nemen.
Daar zou best wel vraag naar zijn.
Eventueel een partij trekhaken laten maken in één keer om de prijs aantrekkelijker te maken?
Ik bestel er alvast 1.
Wie nog meer?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
ha de rdw heeft weer heel wat losgemaakt zie ik al.
Hoe ze nu weer aan 3500 kg komen weet ik ook niet, er zijn altijd mensen die geluk hebben. Al zou het me niet verbazen als zjeeraar straks wat anders op zijn kenteken krijgt. toch gek zelfde auto tekening berekening en trekhaak. en weer een ander gewicht.
Ik heb besloten dat ik een serie haken ga maken.
standaard trekhaak, met tekening en berekening.
niet gespoten en zonder kogel voor 250 euro.
een kogel kost ongeveer 70 euro dacht ik maar 2e hands of op internet is ook veel te koop.
let op het chassis moet je ook 5 cm verlengen om de bevestigings plaat kwijt te kunnen.
ook moet ik de hoogte van je chassis aan de achterkant weten. er zit nogal wat verschil tussen een orginele of een opgehoogde dodge, en het is wel leuk als je karretje er een beetje recht achter hangt.
Mocht je interesse hebben stuur me dan een berichtje met je telefoon nummer dan neem ik contact met je op.
grtz De Valk
Hoe ze nu weer aan 3500 kg komen weet ik ook niet, er zijn altijd mensen die geluk hebben. Al zou het me niet verbazen als zjeeraar straks wat anders op zijn kenteken krijgt. toch gek zelfde auto tekening berekening en trekhaak. en weer een ander gewicht.
Ik heb besloten dat ik een serie haken ga maken.
standaard trekhaak, met tekening en berekening.
niet gespoten en zonder kogel voor 250 euro.
een kogel kost ongeveer 70 euro dacht ik maar 2e hands of op internet is ook veel te koop.
let op het chassis moet je ook 5 cm verlengen om de bevestigings plaat kwijt te kunnen.
ook moet ik de hoogte van je chassis aan de achterkant weten. er zit nogal wat verschil tussen een orginele of een opgehoogde dodge, en het is wel leuk als je karretje er een beetje recht achter hangt.
Mocht je interesse hebben stuur me dan een berichtje met je telefoon nummer dan neem ik contact met je op.
grtz De Valk