Pagina 1 van 1
Geplaatst: 10 nov 2002 22:36
door 106-1034008307
Ik heb in duitsland een w200 gekocht,deze is nog tuv geprufft tot juni 2003.Eeerst de rdw gebeld of er nog speciale dingen waren want er zit een duitse gasinstallatie in.Maar nee omdat alles in de fahrzeugbrief was vermeld zou er een veredelde apk keuring plaatsvinden en zou alles overgeschreven worden naar een nieuw kentekendeel.Eerst heb ik nog een vriend naar de Dodge laten kijken voordat ik een definitieve afspraak wilde maken bij de rdw.Deze vriend vond een waslijst aan dingen waardoor ik nu al 1.5 maand aan het sleutelen ben om de Dodge rdw klaar te maken.Dus tuv geprufft wil ook niet alles zeggen.Mijn vraag nu,het chassisnr is op 2 cijfers na terug te vinden. Geeft dit problemen?
Gr John
Geplaatst: 10 nov 2002 22:48
door 114-1006036480
Volgens mij moet het chassisnummer wat op de papieren staat inderdaad in zijn geheel overeenkomen met wat er op het chassis staat.
Andere vraag...
Heb jij er toevallig een trekhaak onder zitten en staat deze ook vermeld op de duitse brief?
Geplaatst: 11 nov 2002 22:16
door 106-1034008307
Nee er zit geen trekhaak onder mijn Dodge,Dit schijnt achteraf ook bijna niet meer mogelijk te zijn als de auto eenmaal een nl kenteken heeft.Er werdt mij aangeraden om als ik een trekhaak er onder wilde bouwen,dit al op de duitse papieren te laten veranderen.
Gr John
Geplaatst: 11 nov 2002 22:36
door Tonnie Wittenaar
Chassisnummer dient duidelijk te lezen te zijn, en natuurlijk overeen te komen met de papieren.
Zorg dat je slagnummers krijgt met precies dezelfde grootte als de orginele, en maak het nummer compleet.
Trekhaak achteraf onderbouwen is geen enkel probleem hoor, er zijn vele voorgegaan waaronder ikzelf, moet wel even met de tekening en de ondergebouwde trekhaak naar de RDW als alles correct is uitgevoerd, dan worden de papieren opgestuurd en heb je ze met 1 week terug met de vermelding van trekhaak en maximaal te trekken gewicht.
Geplaatst: 12 nov 2002 08:13
door 114-1006036480
Dat ben ik dus niet met je eens Tonnie,
Ik ben al maanden met die gasten bezig om mijn trekhaak op kenteken te krijgen.
Ik wordt er zo langzamerhand gek van!
Ik heb ze brieven gestuurd....
Ben bij het RDW in Nieuwegein wezen keuren...
Maar nog steeds heb ik die trekhaak niet op kenteken.
De trekhaak ik volgens tekening gebouwd en dat was volgens de keurmeester ook niet het probleem. Het probleem zit hem in het feit dat de gegevens voor het NL kenteken zijn overgenomen van de Duitse brief en daar stonden geen trekgewichten op.
De RDW zegt niet over die informatie te beschikken en ik moet dus een verklaring van de importeur overleggen waaruit blijkt hoeveel die auto mag trekken.
Maar de Importeur heeft ook niet die gegevens omdat zij die auto nooit geimporteerd hebben.
Dus hoe ik dat ding op kenteken moet krijgen......ik weet het echt niet meer.
Geplaatst: 13 nov 2002 12:18
door country4all
josch schreef:Ik heb in duitsland een w200 gekocht,deze is nog tuv geprufft tot juni 2003.Eeerst de rdw gebeld of er nog speciale dingen waren want er zit een duitse gasinstallatie in.Maar nee omdat alles in de fahrzeugbrief was vermeld zou er een veredelde apk keuring plaatsvinden en zou alles overgeschreven worden naar een nieuw kentekendeel.Eerst heb ik nog een vriend naar de Dodge laten kijken voordat ik een definitieve afspraak wilde maken bij de rdw.Deze vriend vond een waslijst aan dingen waardoor ik nu al 1.5 maand aan het sleutelen ben om de Dodge rdw klaar te maken.Dus tuv geprufft wil ook niet alles zeggen.Mijn vraag nu,het chassisnr is op 2 cijfers na terug te vinden. Geeft dit problemen?
Gr John
Josch even een vraag, ik ben van plan een Dodge W200 in te voeren vanuit Duitsland, de verkoper is bereid de wagen hier naar Nederland te willen rijden.
Nou wil ik graag weten welke papieren erbij moeten zitten om hem hier weer door de RDW te laten keuren.
Volgens de verkoper zit er ook nog 2 jaar TUV op, als ik het goed is dit de APK in Duitsland.
Bij voorbaat dank.
:)
Geplaatst: 13 nov 2002 19:31
door Tonnie Wittenaar
Ronald,
Ik zou eens een andere RDW proberen, hier in almelo was het geen enkel probleem, er stond oorspronkelijk ook niets op mijn kenteken, ze hadden geen moeilijke vragen, zoals reeds gezegd, e.e.a. werd bekeken, en na enkele dagen had ik de juiste papieren in huis...
Het kan dus wel op een normale manier, waarschijnlijk is e.e.a. afhankelijk van de keurmeesters bij de RDW
Geplaatst: 13 nov 2002 21:00
door 106-1034008307
Als je in Duitsland een auto koopt dan wordt er een kaufvertrag opgemaakt tussen jou en de verkoper,dus je hoeft niet naar het postkantoor zoals hier.De kentekenplaten blijven eigendom van de verkoper.Hij is niet verplicht om de kentekenplaten te houden maar dan moet je de kentekenplaten meenemen naar het fahrzeugamt als je de auto gaat afmelden,daar worden de kentekenplaten dan vernietigd.Als het kaufvertrag is ondertekend door jou en de verkoper moet je de fahrzeugbrief krijgen en het Keuringsbewijs dat de auto tuv gekeurd is.Dus bij de RDW heb je de fahrzeugbrief [deze wordt ongeldig gemaakt bij het fahrzeugamt en je krijgt een abmelde bescheinigung]nodig en het keuringsbewijs waar op staat hoe lang de auto nog goedgekeurd is.In duitsland hoeft je auto maar eens in de 2 jaar gekeurd te worden.Ook heb je hier de abmeldebescheinigung nodig.Dit is het bewijs dat de auto in duitsland is afgemeld.Voor de zekerheid kun je ook het kaufvertrag mee nemen.Als je nog vragen hebt dan horen we het wel.
Gr.John
Geplaatst: 14 nov 2002 21:43
door 114-1006036480
Tonnie,
Bedankt voor de info.
Ik ga eens een afspraak maken bij een ander keuringsstation, kijken of dat iets oplevert.
John,
Ik had alleen de fahrzeugbrief en verder niets.
De keuring bij het rdw voor het NL kenteken was verder geen enkel probleem.
(owjah, de kenteken platen lagen nog in de auto dus die zijn nooit ingeleverd.)
Geplaatst: 16 jan 2003 22:31
door 106-1034008307
Afgelopen vrijdag op keuring geweest bij de RDW.Had geprobeerd om de ontbrekende cijfers zelf erin te slaan,maar dit was niet echt een succes.De keurmeester vond het nummer erg onduidelijk en keek daarna ook nog op andere plaatsen voor het chnr.Hij vond in de linker deurstijl nog een sticker waar ook het chnr opstond en onder het dashboard ter hoogte van het dashboardkastje nog een typeplaatje waar ook het chnr opstond.De schroeven van dit plaatje vond hij er nieuw uitzien maar verder geen commentaar.Nu wordt er bij de herkeuring een nieuw chnr ingeslagen mede ook omdat op de duitse papieren wel een chnr staat maar niet de plaats vermeld staat waar dit zou moeten staan.Dus ik denk dat ik toch wel een beetje mazzel heb gehad.De kosten voor het opnieuw inslaan van het chnr bedragen 55euro.
Gr John
Geplaatst: 21 jan 2003 20:43
door kees de groot
ha die josch ik heb vorig jaar ook mijn dodge ingevoert
bij mij was helemaal geen nummer meer leesbaar alleen in
de cabine ik dacht dat wordt een probleem
maar nee zeggen ze we zetten er gewoon een nieuw
nummer in .
zo zie je maar