Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

serienummer/chassisnummer - waar kan dit nummer allemaal staan

119-1010783271

Bericht door 119-1010783271 »

:( kan er iemand mij vertellen waar ik op een w200 uit 1977 een chassisnummer allemaal kan vinden, er zijn volgen de geleerden meerdere plaatsen mogelijk, ik heb namelijk problemen met het verkrijgen van een kenteken op de auto.
114-1006036480

Bericht door 114-1006036480 »

Bij mijn '76er staat het rechts voor op de balk.
Dus ff je hoofd onder het spatbord steken en dan staat het recht tegen over je op de chassisbalk.

Het wil nog wel eens slecht te lezen zijn door roest/zand/etc etc.

hoop dat je er iets aan hebt.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Bij mijn dots staat het iets verder naar achteren; onder de cabine (rechts).
Gerhart
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Bij mijn dots ook rechts midden onder de deur op de chassis balk. (was zeer slecht leesbaar/vindbaar)
Na een flinke poetsbeurt met een roterende staalborstel op de boormachine kwam hij weer boven water.
Het staat trouwens vaak op het kenteken waar het nummer is ingeslagen..
Het is raadzaam om het nummer opnieuw, goed, en op de juiste plek (vlgs bv het kenteken) met vergelijkbare hoog model slagletters/cijfers in te slaan.
Bij die van mij stond zelfs een fout, een '8' in plaats van een 'S'.
Heb ik gewoon netjes verandert en geen problemen mee gehad.
A3
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
114-1006036480

Bericht door 114-1006036480 »

Nou..

Volgens mij is het niet zo raadzaam om zelf het nummer opnieuw in te slaan.

Ik heb juist begrepen dat ze daardoor alleen maar beter gaan kijken bij de keuring en als ze het maar half niet vertrouwen, dan volgt er dus een onderzoek.

Het lijkt me verstandiger om door de RDW te laten bepalen of het nummer al dan niet opnieuw ingeslagen moet worden.
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Mijn Chassisnummer staat 100 cm achter het rechter voorwiel op de chassisbalk. Dit staat ook op het kenteken. Echter het chassisnummer is niet meer goed te lezen. Sommige cijfers vallen compleet weg. In de cabine zit een type plaatje met het chassisnummer wel leesbaar. Ik weet niet hoe en waarom. De dodge is voorlopig nog APK gekeurt. Maar ik weet niet of ik hier bij de volgende APK mee wegkom? :( Iemand ervaring met zo iets?
77-1158169749

Bericht door 77-1158169749 »

Hoi allemaal,

er staat orgineel geen nummer in dus het kan overal staan want zo gauw die in europa binnen komt en gekeurd wordt, slaan ze een nieuw nummer in.

normaal staat het onder de ruit op een plaatje.

advies laat het bij de rdw opnieuw inslaan.
Plaats reactie