Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Nummerbord - Kenteken keuring

109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Weet iemand of het mogelijk is om op mijn 76ér DODGE een blauw kenteken te krijgen??(geen taxi plaat) :( Mischien heeft iemand er al ervaring mee,het liefst zou ik ook in aanmerking komen voor kleine platen maar dat zal wel erg lastig zijn.

Groeten Martijn :unclesam:
Dodgie Girl
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 jul 2003 21:05
Locatie: Holtum
Contacteer:

Bericht door Dodgie Girl »

Hey Martijn,

Volgens mij is dit niet mogelijk tenzij jouw Dodge voor 1978 in Nederland is ingevoerd. Ik zag zoiets staan bij een automaterialen zaak Heuts, deze maken kentekenplaten.

Echter op internet kwam ik ook nog het volgende bericht tegen:

Kentekenomwisseling duurder
De Rijksdienst voor het Wegverkeer verhoogt per 1-1-2004 het tarief voor kentekenomwisseling. Dat betekent dat ook de kentekenomwisselingsregeling van de FEHAC duurder wordt. Met deze regeling kunt u voor een voertuig van meer dan 25 jaar oud met een bestaand modern kenteken een klassiek blauw kenteken aanvragen uit één van de daarvoor gereserveerde series. Ook kunt u onder een aantal voorwaarden het oorspronkelijk kenteken weer terugvragen als dat later werd vervangen door een modern kenteken. Vanaf 1-1-2004 kost een kentekenomwisseling via de FEHAC € 60,-. U start de procedure tot omwisseling door € 60,- over te maken op giro 1304483 te Maarsbergen, waarvoor u een gewaarmerkt formulier krijgt waarmee u de procedure in gang kan zetten.

Misschien kun je het ook eens navragen bij de RDW.

Veel succes!

Groetjes,
Dodgie Girl
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Je moet even op je kenteken kijken; als daar bij bijzonderheden staat: "datum eerste toelating....." en dit is voor 1 januari 1980 (dacht ik, maar dat kan inderdaad ook 1978 zijn), dan kun je gewoon blauwe platen krijgen (kopen).
Onze Dodges welke vanuit het leger komen, zijn gedurende de tijd in het leger namelijk nooit op kenteken gezet. Hierna kwamen ze vrij uit het leger en heeft de nederlandse regering voor deze auto's een eerste toelatings datum verzonnen. Mijn Dodge heeft bijvoorbeeld de datum van 30-06-1977 en ik kan dus ook gewoon de blauwe platen kopen.
Een vriend met een '77 Dodge heeft dus ook gewoon de blauwe platen kunnen kopen.
Gerhart
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

"Voordat de donkerblauwe kentekenplaat wordt afgegeven, wordt gecontroleerd of op het Voertuigbewijs een datum van toelating van vóór 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters."Zo staat t op de site van de RDW,dus ik denk voor de meeste Dodge rijders onder ons niet mogelijk aangezien de meeste 4 letters en 2 cijfers hebben,helaas....
Ik kan ze hier wel krijgen die blauwe platen,alleen zonder goedkeurings stempel en bij eventuele controle onderweg en bij de APK heb je dan een probleem.Suc6,
gr Huig....
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Vandaag de RDW gebeld(lijkt mij namelijk ook wel wat die blauwe platen) :helaas, niet mogelijk. :( :(
Plaats reactie