Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Op LPG rijden, niet op kenteken - LPG niet op kenteken

joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Hallo,

Mijn naam is Joeri en ik wil binnenkort een dodge W200 kopen. Nou vraag ik me af, wat zijn de gevolgen als je op lpg rijdt terwijl het niet op het kenteken staat? Als je bijvoorbeeld aangehouden wordt. Of kijken ze hier alleen bij de apk naar (dus moet je het eruit bouwen)?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als je word aangehouden voor een (technische) controle dan ben je mooi de Sjaak.
Ik verwacht dat je op z'n minst een boete krijgt, en als je het slecht treft nemen ze je kenteken in beslag omdat het kenteken niet klopt met de auto. Kun je alsnog je lpg installatie laten keuren bij de RDW om je kenteken terug te krijgen.

Dit al buiten het feit dat je jezelf moet afvragen of je wel veilig zit in een auto met ongekeurde gas installatie. Voor het zelfde geldt is het ingebouwd door een ongelooflijke beunhaas en niet volgens de regels.

Ik zeg: Niet doen. Je kunt beter gelijk zorgen dat je een goedgekeurde installatie hebt. Dan ben je er voor altijd vanaf.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Oke, en hoe vaak komt zoiets ongeveer voor (technische keuring)? Want ik heb nog nooit gezien/gehoord dat iemand van de weg is gehaald voor een keuring, of is dat met een w200 anders?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb nou 22 jaar m'n rijbewijs en is me 3 keer overkomen.
Maar lijkt me toch wel verstandig om het daar niet op aan te laten komen, alleen al voor je eigen veiligheid.
Gerhart
joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Bedankt voor de antwoorden en ik zal erover nadenken!

mvg Joeri
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Zeker als de Dodge er een beetje brakkig uitziet, (deuken e.d.) dan loop je zonder meer een verhoogd risico om te worden aangehouden. Tel daar bij op dat het een opvallende wagen is en verdubbel de kans met het feit dat politie-agenten graag iets te zoeken hebben en ze met zekerheid altijd wel iets aan je Dodge zullen vinden: Geen risico nemen.
Zorg ervoor dat die gas-installatie op het kenteken staat.
Als je een Dodge wil kopen waarbij dat niet het geval is: Betaal dan NIETS extra voor de gas-installatie, of sta erop dat de verkoper ervoor zorgt dat het gas op het kenteken is bijgeschreven voordat je tot koop overgaat.
Laat je niet gek maken door een lage prijs; er zijn genoeg goede Dodges te koop met gas op kenteken.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Ik heb er al wel een op het oog, ook met lpg, maar niet op kenteken. Hij heeft nog wel 2 jaar apk (is dus net gekeurd). Ik ga na die 2 jaar een installatie erop bouwen en deze rdw laten keuren. dat is mijn plan nu.

Ik laat het wel even weten met wat foto's als ik mijn dodge heb. (H)
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

Robbedoes schreef:Zeker als de Dodge er een beetje brakkig uitziet, (deuken e.d.) dan loop je zonder meer een verhoogd risico om te worden aangehouden. Tel daar bij op dat het een opvallende wagen is en verdubbel de kans met het feit dat politie-agenten graag iets te zoeken hebben en ze met zekerheid altijd wel iets aan je Dodge zullen vinden: Geen risico nemen.
Zorg ervoor dat die gas-installatie op het kenteken staat.
Als je een Dodge wil kopen waarbij dat niet het geval is: Betaal dan NIETS extra voor de gas-installatie, of sta erop dat de verkoper ervoor zorgt dat het gas op het kenteken is bijgeschreven voordat je tot koop overgaat.
Laat je niet gek maken door een lage prijs; er zijn genoeg goede Dodges te koop met gas op kenteken.
:cool:
Er rijden er genoeg met deukjes die toch nooit met de sterke arm van de wet te maken krijgen hoor of zou zo'n lullig armpje niet sterk genoeg zijn...Buiten dat zou ik toch de gok niet nemen om er zo mee te gaan rijden.
86'er Dodge B250 camper 318cui
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

controle door de weg politie is één zaak.
maar kom met je dodge een ongeluk tegen,met gewonden!dan wens je dat je auto inorde is.
laat de boel uitbranden,en er blijft iemand in een wrak zitten!!!!
en dat met een ongekeurde lpg!!!!

NIET DOEN!!
als je iets doet,doe het dan goed en kijk niet op een eurotje!
dat is mijn raad.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Even als aanvulling,

Allereerst, Rijd alleen op LPG als de installatie gekeurd is, zo reed bij ons laatste een Ram 1500 op de A18,
compleet uitgebrand door een probleem met de lpg installatie , (zelfbouw), dus niets van verzekering, en daarbij komt nog een het gevaar wat die persoon liep!

Verders met betrekking op de politie, Ja het is een opvallend voertuig, MAAR omdat het zo'n appart voortuig is zijn de agenten een beetje terughoudend om je aan te houden, ivm een behoorlijk groot grijs gebied, van wat wel en niet mag!, Dit Wil natuurlijk niet zeggen dat je regels aan je laars moet gaan lappen o.i.d. Wilde alleen mijn menig even geven (en gedeeltelijke ervaring, van 3 jaar rijbewijs;)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Er zijn er zelfs die de gasafsluiters direkt op de keuzeschakelaar aansluiten, dus zonder veiligheidsrelais er tussen.
Dus als de motor afslaat, met het kontakt aan, dan blijft het gas lekker uit die tank stromen.
Lekker als je een ongeluk krijgt, en je bent niet in staat om je kontakt uit te zetten..... SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS....... vonkje ... KABOOOOOOOEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

tis toch bijna oud en nieuw !!
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

lucadee schreef:tis toch bijna oud en nieuw !!
:D
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

Kurt schreef:Er zijn er zelfs die de gasafsluiters direkt op de keuzeschakelaar aansluiten, dus zonder veiligheidsrelais er tussen.
Dus als de motor afslaat, met het kontakt aan, dan blijft het gas lekker uit die tank stromen.
Lekker als je een ongeluk krijgt, en je bent niet in staat om je kontakt uit te zetten..... SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS....... vonkje ... KABOOOOOOOEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik dacht dat dit bij mij ook zo is hoor, GEEN zelfbouw en OOK gekeurd. is al een hele oude installatie.

de afsluiter aan de verdamper slaat af als de motor uit is, maar die in de tanken staan gewoon open als het contact aanstaat. ik kan het duidelijk horen. k zen contact aan, selecteer tank 1 en ik hoor 'KLIK' de relais opengaan.

die aan de afsluiter hangt met zo een spiraaldraadje ergens aan de ontsteking
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Dan zit het bij jou goed. Meestal zit er een draad enkele slagen om de bobinekabel gewikkeld, dat is denk ik wat jij met die spiraal bedoelt. Door die wikkeling en de inductie komt er een spanning te staan op die draad, en daarme word het relais bekrachtigd. Dus zodra je motor afslaat, valt die spanning weg en zal de afsluiter sluiten.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie