Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Op LPG rijden, niet op kenteken - LPG niet op kenteken

joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Hallo,

Mijn naam is Joeri en ik wil binnenkort een dodge W200 kopen. Nou vraag ik me af, wat zijn de gevolgen als je op lpg rijdt terwijl het niet op het kenteken staat? Als je bijvoorbeeld aangehouden wordt. Of kijken ze hier alleen bij de apk naar (dus moet je het eruit bouwen)?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als je word aangehouden voor een (technische) controle dan ben je mooi de Sjaak.
Ik verwacht dat je op z'n minst een boete krijgt, en als je het slecht treft nemen ze je kenteken in beslag omdat het kenteken niet klopt met de auto. Kun je alsnog je lpg installatie laten keuren bij de RDW om je kenteken terug te krijgen.

Dit al buiten het feit dat je jezelf moet afvragen of je wel veilig zit in een auto met ongekeurde gas installatie. Voor het zelfde geldt is het ingebouwd door een ongelooflijke beunhaas en niet volgens de regels.

Ik zeg: Niet doen. Je kunt beter gelijk zorgen dat je een goedgekeurde installatie hebt. Dan ben je er voor altijd vanaf.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
joerivm
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:30
Locatie: Dalem
Contacteer:

Bericht door joerivm »

Oke, en hoe vaak komt zoiets ongeveer voor (technische keuring)? Want ik heb nog nooit gezien/gehoord dat iemand van de weg is gehaald voor een keuring, of is dat met een w200 anders?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb nou 22 jaar m'n rijbewijs en is me 3 keer overkomen.
Maar lijkt me toch wel verstandig om het daar niet op aan te laten komen, alleen al voor je eigen veiligheid.
Gerhart