Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

APK 2 jaar geldig

Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

Kne schreef:
Nou, in je stukje lees ik toch echt dat je dan een aantekening op je kenteken moet hebben!
de aantekening geld enkel voor personenwagens. en zoals ik al zei, er zitten geen bevestigingspunten in het zicht. zowel het rdw als ome agent kan niet natrekken dat er gordels inhoren (geen typegoedkeuring).
En waarom zou je trouwens zonder gordels WILLEN rijden?
Ik ben nogal lui aangelegd en binnen het dorp rijdt ik eigenlijk nooit met gordels, met de Dodge ga ik nooit meer als 20km weg. een w200 is ook nog relatief veilig door het lompe gewicht wat je bijhebt, een ander auto wordt opgevouwen en heb ik dus ook een grote kreukelzone.

Aangezien ik dus erg lui ben en geen zin heb in bekeuringen heb ik mijn gordels verwijderd. voor de politie geldt, geen gordels, geen plicht om ze te dragen. Als ze gaan natrekken of er gordels in horen te zitten komen ze in het politieregelement op hetzelfde uit als de apk-regels.
Grote kreukelzone ik denk toch dat boer Harms met zijn tractor of Henk Wijngaard met zijn truck je een aardige ster in je voorruit kan schenken....Heb ik het nog niet over je hoofd erin waarschijnlijk weinig te beschadigen als je zo naief euhhh zal ik het denken noemen of raaskallen...Denk nu niet dat een Dodge de meest veilige superauto is in deze gevallen...Ik hoop voor jou dat je heel veel geluk zult hebben of een heel goed engeltje...
86'er Dodge B250 camper 318cui
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Artikel 5.3.47 (bedrijfswagens)

1. Bedrijfsauto's die na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor:a. de zitplaats van de bestuurder en de ernaast gelegen naar voren gerichte zitplaatsen, enb. de overige naar voren gerichte zitplaatsen indien op een afstand van maximaal 1,30 m voor de rugleuning van deze zitplaats zich geen veiligheidsscherm of rugleuning van ervoor gelegen zitplaats bevindt.

4. Bedrijfsauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen en die beurtelings voor het vervoer van personen of goederen kunnen worden ingericht, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.

5. Het eerste tot en met het vierde lid is niet van toepassing op:a. klapstoelen en zitplaatsen die uitsluitend zijn bestemd voor gebruik bij stilstaand voertuig;b. bussen die zijn bestemd voor stadsgebruik;c. bussen die beschikken over speciaal voor staande passagiers bedoelde plaatsen, end. voertuigen die voor 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen en die blijkens een aantekening in het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet van bevestigingspunten voor autogordels hoeven te zijn voorzien.

Ik zie dit toch echt onder het hoofdstukje "bedrijfswagens" staan........
En als oom agent of de keurmeester twijfelt, gaan ze het wel degelijk navragen bij de RDW. En reken maar dat die weten of een auto gordels moet hebben.

Inderdaad; als je dan zo lui bent; een Dodge MET gordels is een stuk makkelijker rijden dan een rolstoel of kistje..........
De gordels zijn namelijk de enige veiligheidsmaatregel die een Dodge heeft.
Gerhart
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Wat betreft ome agent en het rdw, ik heb een brief van het rdw, het klpd en van de verzekering dat ik met 4 personen voorin mag, en dat er geen gordels in zitten.
voor geïntereseerden kan ik de brief van het klpd wel eens doorsturen.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

hallo Kne

De ene agent is de andere niet en andere rdw is de ene niet,de ene Dodgerijder is de andere niet en de andere Dodgerijder is de ene niet,
Met 4 voorin ik geloof niet dat dit mag.
toch zijn veiligheidsriemen gemakkelijk en veilig.

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Kne schreef:Wat betreft ome agent en het rdw, ik heb een brief van het rdw, het klpd en van de verzekering dat ik met 4 personen voorin mag, en dat er geen gordels in zitten.
voor geïntereseerden kan ik de brief van het klpd wel eens doorsturen.
Ik moet zeggen dat je het wel grondig hebt aangepakt.
Gerhart
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Ik hou niet zo van risico's (zou je niet zeggen als ik geen gordel draag :p ). Je hebt natuurlijk kans dat je aangehouden wordt en men een boete wil uitschrijven. daarom heb ik nu even de tijd genomen om het eens uit te zoeken hoe het wettelijk zit, en deze informatie heb ik dan ook toegestuurd gekregen (email met verwijzing naar wetteksten). In geval dat ik aangehouden wordt kan ik bewijzen dat ik naar eer en geweten handel, niet zijnde in strijd met de wetgeving.

Volgens hetzelfde principe ben ik nu ook bezig om het max. trekgewicht op kenteken te krijgen. voorkomen is immers beter als genezen.
dodger1973
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2007 13:10
Locatie: Ospel-dijk

Bericht door dodger1973 »

Hallo Allemaal,

Misschien ben ik niet de eerste maar wil het toch even met jullie delen.
Gisteren is mijn DODGE W200 uit 1977 goedgekeurd op Gas zonder gordels voor een periode van 2 jaar.
dus tot 25-03-2010
Life is good behind the wheel of american iron
Plaats reactie