Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

RDW keuring  ram 1500 club cab - Wat kom ik tegen

robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

Na bijna 3 jaar heb ik mijn W200 verkocht en besloten op korte termijn een dodge ram 1500 club cab 4wd uit amerika te halen. Ik hoor allerlei verhalen dat deze auto via duitsland binnen moeten komen omdat er anders geen kenteken op te krijgen is. Ook hoor ik dat ewr "bakken"in het chassis gelast moeten worden. Wie weet hier iets van en heeft kan mij helpen??

robbert peter :)
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

eindelijk, het heeft ff geduurd maar hij staat op kenteken, het gaat niet zo makkelijk als bij een w200 maar het is te doen. nu nog gas er in en rijden maar
Bijlagen
rechtsvoorklein.jpg
rechtsvoorklein.jpg (6.04 KiB) 2390 keer bekeken
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Mark H
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2002 19:56
Locatie: Gorinchem

Bericht door Mark H »

Beste Robbert Peter,

Ik las dat je je auto op kenteken hebt gezet. Ik heb zelf een '98-er QuadCab 4x4 besteld en deze gaat naar België voor het kenteken. Als het goed is voldoet de dubbele cabine aan de eisen bij een RAM, maar dit schijnt per station te verschillen......hoe ging het bij jouw?

Verder wil ik je nog even laten weten dat ik heb besloten om niet op LPG te gaan rijden met deels het oog op de toekomst. Ze zijn namelijk bezig om het grijs-kenteken te veranderen en misschien wel af te schaffen voor de particulier. Reken voor jezelf eens goed uit wat het meer kost om op benzine te rijden. De kosten voor een goede LPG installatie, je verbruik wat iets meer wordt en de problemen die je ermee kunt krijgen wegen misschien niet meer zo hard op als dat je zou denken.
Ik ga mijn truck dagelijks rijden en zou met de afschaffing van het grijs-kenteken natuurlijk slikken als ik de wegenbelasting zie verdriedubbelen, maar wat gebeurt er als je dan op gas rijdt? Sloop je dan alles er weer uit? De overheid komt een flinke schep geld te kort en ze hebben een mooie melkkoe gevonden. Misschien wordt alles nog in de kiem gesmoord, maar ik heb zo mijn twijfels.
Laat ze alleen niet met terugwerkende kracht aan de BPM komen, want dan rijdt ik mijn nieuwe truck eerst door de huiskamer van onze "minister president"en z'n maatje Bos.

Misschien kun je me vertellen hoe jij erover denkt?
Heb je zelf de truck geïmporteerd en waar heb je hem vandaan?
Misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen.

Groeten en succes,


Mark H
Keep the shiny side up.....
__

98' Dodge RAM 1500 Magnum 360cui 4x4
Quad Cab SLT Laramie+
Lund Stainless Steel bug deflector
Flowmaster "American Thunder" & 50-series muffler
K&N OE-replacement filter
Toneau Cover
Chrome stock Rims
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

ik heb ook het kenteken via belgie gedaan, mijn auto is bij de rdw in rijen geweest zonder hemel en vloerbedekking en afgekeurd. max gemeten hoogte is dan 127 cm, terwijl de wet 130 cm voorschrijft. ik heb er een bak in gelast omdat dit voor mij goedkopper was dan een nieuwe keur. als ik het vantevoren geweten had was ik nooit naar rijen gegaan. in zoetermeer en heereveen komen ze schijnbaar zonder aanpassing door de keur, dus vraag even rond voordat je een afspraak maakt en verkeerd uit komt. ik breng de auto morgen weg voor gas. dit wordt een dure installaatie omdat alle auto's op grijskenteken na 1-7-97 een geregelde instalatie moeten hebben a 2500 euro. ik rij nu een week op benzine en ben het nu al zat, ik red het niet met 80 euro en rij niet eens veel. kleine stukjes kom je niet verder dan 1 op 4. dus tel uit je winst;. als ze het grijskenteken afschaffen verkoop ik hem want dan is het voor mij niet meer te betalen. een vriend van mij heeft hem gekocht in texas, en hij is verscheept ingevoerd en ingeklaard door ribtrade in zevenbergen. is jou auto al in nederland?
groeten robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Mark H
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2002 19:56
Locatie: Gorinchem

Bericht door Mark H »

Mijn auto komt ook uit Texas en zal ook via Ribtrade ingevoerd gaan worden. Ik hoop dat hij begin volgende week aankomt. Via Ribtrade heb ik een adresje in België van mensen die het Belgische kenteken gaan verzorgen. Ook zouden ze de RDW gaan doen. Ze hebben er ervaring mee dus ik ga er een beetje vanuit dat zij ook hun keuringsstation weten te vinden waar de auto er wel doorkomt.

Heb je toevallig een auto gekocht bij Tradewood?

Ik ga 30 mei op vakantie naar Zwitserland en heb een klein hoopje dat ik hem dan al kan rijden, maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik minimaal 6 weken nodig voor het kenteken in België. Dan komt de RDW nog en hierna moet er nog een Klasse 3 alarm in voor mijn verzekering.

Hoe is dat bij jouw gegaan met de "wachttijd"
Als je in Rijen bent geweest, waar woon je dan ergens in de buurt?
Ik kom zelf uit Gorinchem, Z-H
Zodra de Truck voor de deur staat, meldt ik me als lid aan bij DTB.

Groeten,

Mark



Edited By Mark H on April 08 2003 at 08:20
Keep the shiny side up.....
__

98' Dodge RAM 1500 Magnum 360cui 4x4
Quad Cab SLT Laramie+
Lund Stainless Steel bug deflector
Flowmaster "American Thunder" & 50-series muffler
K&N OE-replacement filter
Toneau Cover
Chrome stock Rims
75-1046537309

Bericht door 75-1046537309 »

he robbert peter,

ik heb een ram 1500 Quad Cab slt sport 5.9 v8 (2002)

ik heb hem gekocht in Barneveld .
ik rijd op gas en op benzine.
het een echt beest.

wat voor motor ligt er bij jou in?



de KEIOLOOG
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

voor belgisch kenteken moet je op 6 weken rekenen en dan rdw, dus hou het op een wwek of 7 als alles goed gaat, maar die belgische ambtenaren zijn net zo snel als de nederlandse dus het kan wel eens tegen zitten. ik woon in etten leur bij breda. bij mij zit er een 5.2 motor in. auto komt niet van tradewood, die van jou wel??
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Mark H
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2002 19:56
Locatie: Gorinchem

Bericht door Mark H »

Die van mij komt van Tradewood, best spannend hoor.
Ik ben wel een aantal mensen afgeweest voordat ik deze stap gezet heb. Bij elkaar genomen ben ik al bijna een jaar bezig.
Ik zou eigenlijk eind Februari naar Texas gegaan zijn, maar door omstandigheden heb ik hier vanaf moeten zien.
Ik ga misschien volgend jaar daar heen om eens te gaan kijken.

Ik heb toevallig gisteren de "Certificate of Title" over de post ontvangen. De aankomst zal op 17 april zijn met een mogelijke uitloop van een paar dagen.
Keep the shiny side up.....
__

98' Dodge RAM 1500 Magnum 360cui 4x4
Quad Cab SLT Laramie+
Lund Stainless Steel bug deflector
Flowmaster "American Thunder" & 50-series muffler
K&N OE-replacement filter
Toneau Cover
Chrome stock Rims
87-1088451227

Bericht door 87-1088451227 »

Hoi,

Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen, of een goed adres hebben, voor het importeren van een Dodge RAM 1500. Na lang twijfelen de knoop door gehakt en er een gekocht in Amerika via Tradewood. De dodge is nu onderweg naar Rotterdam. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren of een goed adresje hebben voor de verdere afwerking?
Al met al wel een spannende tijd en stiekem gaat het nog best veel geld in zitten.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Quad en Club cab? Mijn Dodge heeft 2 normale deuren en twee van die kleine. Het zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren.

Groeten,
:(
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

verschil tussen club cab en quad cab is de 2 extra deurtjes. jij hebt dus een quad cab, werden geleverd vanaf '98 tot 02. hoop dat het goed komt met tradewood. reken op een maand of 5 voordat meneer veneboer hem opstuurd. heb veel auto's van hem gezien en 80/% was slecht hoop dat jij bij die 20% zit. koop bestel nooi extra onderdelen of assosoires. je betaald ze wel maar ziet ze nooit. hoop dat het gooed komt voot jou. als je vragen hebt mail me maar

groeten robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Plaats reactie