Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

APK en uitstekende bakhaken - Afkeur of willekeur

wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Voor de zoveelste keer is mijn dodge weer APK gekeurd. Het is altijd weer even spannend, wat er nu weer is. Met het terreinrijden slijt er veel en snel, dus in een keer goedkeuren is niet iets wat ik verwacht.
Nu hebben ze echter me weer kunnen verrassen met ietst nieuws. Eerst begonnen ze al te zeuren dat ze mijn chassisnummer niet konden lezen en even later vonden ze de originele haken uitsteken en ook een reden voor afkeuren. Slijp ze er maar af, was het advies van die eikels. Mijn Dodge is nu voor de 7e jaar achtereen met die haken goed gekeurd en nu opeens bedenken ze dit.
Het zijn de originele haken die gebruikt werden in het leger om er een unit of geschutsstuk op te zetten, is mij verteld. Ze zitten op al de vier hoeken van mijn laadbak.

Ik vindt die haken wel wijs op mij Dodge en ook erg handig bij het vastzetten van lading. Ik wil ze echt niet kwijt.

Heeft er iemand ervaring met deze ongein: hoe kan ik met die lui door een deur zonder dat ik mijn haken er af haal? Of is dit een soort willekeur waar ik niets tegen kan beginnen behalve een ander keuringstation te zoeken?

Ik wil voor de keuring eventueel wel tijdelijk even de achter haken loshalen (das maar 4 boutjes) maar voor, zit mijn rolbar er op, en de zaak zit muurvast.

Dat moet toch mogen?

Graag jullie mening.

Groeten, Wouter
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Met dit soort zaken ben je inderdaad overgeleverd aan de willekeur van het moment/persoon, als de man net de avond ervoor goede sex heeft gehad met zijn vrouw kun je geluk hebben, en als ze ongesteld was, moeten je haken eraf...

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de hoogt van mijn achterbumper, die mag namelijk max. 70cm vanaf de straat tot onderzijde bumper zijn, en bij mij wassie 73cm!
Als ik de auto bij het APK-station had aangeboden met voldoende zware lading, zodat hij lager dan die 70cm zou zijn, was het goed geweest.

In jouw geval zou ik een metalen of houten kistje maken die je erop of eigenlijk erom kunt 'klemmen of bouten', zodat het géén uitstekend deel meer is. En na de APK haal je het er weer af, net zoals ik een speciaal 'apk-onderzet-bumpertje' gemaakt heb.

suc6 A3
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Plaats reactie