Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voorste bladveerpakketten repareren

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik met behulp van veerpakketten van achter de voorste pakketten weer op de originele hoogte kan brengen?

Wat ben ik hier voor nodig, en ho moet ik dit doen?

Ik hoop wat te horen.

Gr Pieter.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Je kan van een achter pakket het 2e en 3e veerblad erbij plaatsen, je gaat dan ongeveer 8cm omhoog.
Wat je ook kan doen is je voor pakketten naar bv Eeltink veertechniek brengen zij kunnen je bladen weer in de orginele stand terug zetten.
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Hallo Robbie,

Ok bedankt! Dat van de originele veerpakketten terugbuigen had ik ook gehoord, maar na verloop van tijd buigen ze weer terug. M.a.w. de kracht is uit het verenstaal?

Kan ik gewoon de originele stroppen enzovoort gebruiken als ik er bladen bij tussen ga zetten?

Alvast bedankt.

Gr Pieter.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Bij mij kan het wel, moet je even meten hoeveel draad er boven de moeren zit.
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Robbie schreef:Je kan van een achter pakket het 2e en 3e veerblad erbij plaatsen, je gaat dan ongeveer 8cm omhoog.
Wat je ook kan doen is je voor pakketten naar bv Eeltink veertechniek brengen zij kunnen je bladen weer in de orginele stand terug zetten.
Kan je dan ook voorste bladen weglaten? lijkt me dat het dan wel aardig stug word? of ben je dan ook echt 5 bladen nodig?
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

De reden waarom ik er bladen bij wil plaatsen is om de Dodge weer zo'n beetje op zijn originele hoogte te brengen. Als je dan weer bladen verwijdert heb je weer hetzelfde probleem.

De reden waarom de pakketten doorzakken is dat de 2de bladveer veel te kort is t.o.v. de 1e. Het bovenste lange blad zakt als het ware om de 2de heen. Plaats je dan 1 of 2 langeren erbij tussen dan los je het doorzakprobleem daarmee op en tevens kan hij dan niet weer doorzakken om de 2de te korte bladveer heen. Plus dat je dan weer ongeveer de originele hoogte te pakken hebt.

De vraag van mij was of ik de originele stroppen weer kan gebruiken, en volgens mij heb ik nog wel voldoende schroefdraad over boven de moeren om dit te realiseren. ( dank aan robbie ).

Als ik er aan toe ben, en het is gelukt post ik dit wel even onder how-to.

Gr Pieter.
Plaats reactie