Pagina 1 van 1
Geplaatst: 17 feb 2007 14:29
door Bassie
die stang van het stuurhuis naar mijn linker voorwiel, met die twee vaste kogels er aan!
dat is toch de drag-link ???
nou maar deze, is bij mij versleten,
(mijn auto is bij de vorige eigenaar verhoogt)
Ik dus een nieuwe besteld,
wil ik die monteren, het probleem dat 1 kogel aan de verkeerde kant zit,
dus de drag link weer terug
Nou zijn er schijnbaar 2 types voor de Dodge,
MAAR ALLEBIJ PAST NIET!!!
iemand enig idee wat ik nu moet doen?????
Van een ander merk mischien maar welke en wat?
het gaat hoogstwaarschijnlijk mis in de verhoging
de oude is ook niet verlast oid, ziet er echt origineel uit,
alle ideeen en tips zijn welkom
Groeten Bas
PS hij had 16 januari al gekeurt moeten zijn :p :p :D
Edited By Bassie on 1171719054
Geplaatst: 17 feb 2007 15:46
door Gerhart
Waarschijnlijk heb je een drag link voor een '77 stuurbekrachtiging besteld? Dan krijg je meestal eentje met de kogels 90 graden verdraaid (eerste foto).
Op onze Dodges werd echter meestal een nieuwer type stuurbekrachtiging gezet met het stuurhuis plat tegen het chassis.
Dit is eigenlijk het stuurhuis uit 1980 (of later).
Hiervoor heb je dan ook een andere drag link nodig; die met de kogels in dezelfde richting (tweede foto).
Helpt dit?
Zo ja, dan een drag link bestellen van een W200 uit 1980.
Edited By Gerhart on 1171723622
Geplaatst: 17 feb 2007 20:33
door Bassie
Gerhart
Helaas dit helpt niet,
ik heb de bovenste alleen dan de kogel precies de andere kant opstaan
dus van de bovenste foto,
dan de linker kogel staat op deze foto, het schroefdraad van je af,
bij mij staat het schroefdraad dan naar mij toe, dus 1 kogel is precies 180 graden gedraait!
helaas, maar wel bedankt voor het mee denken!!!
Geplaatst: 18 feb 2007 11:52
door Gerhart
Hmmmm, da's wel weer bijzonder.
De vorm die jij omschrijft doet denken aan een Ford drag link (zie foto), maar die heeft een heel ander stuurhuis. Lijkt me vrij onlogisch.
Een Chevrolet drag link (ook veel gebruikt) is instelbaar; oftewel is een deelbare met een stelstuk middenin.
Kun je misschien eens een foto maken van de drag link EN het stuurhuis?
Dan kan ik eens verder zoeken.
Edited By Gerhart on 1171796025
Geplaatst: 18 feb 2007 13:09
door berry
Geplaatst: 18 feb 2007 16:11
door Bassie
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hmm ja dat lijkt er wel op ja.
volgens mij kon dat de oplossing nog wel eens worden,
dan kunnen de kogels dus ook los vervangen worden, zo dat het geen duur geheel word,
iemand, die dit al gebruikt????
zou wel graag wat ervaringen willen horen
bas
Geplaatst: 18 feb 2007 17:51
door Gerhart
De rode arm (pitman arm) kun je niet omdraaien, want die is ook conisch.
Ik zie wel dat je wel de oorspronkelijke stuurbekrachtiging hebt van een '77 Dodge.
Het hoort normaal zo te zijn dat je de drag link aan de pitman arm vanaf de veer-kant erin schuift. Aan de as kant moet die er van onder af ingeschoven worden.
Die verstelbare drag link is ook een goed idee.
Ik zou dan wel een rechtere nemen, zodat de kogels niet te extreem staan.
Zoals deze: Drag link
Deze worden vooral gebruikt als de auto verhoogd is.
Romano heeft volgens mij een soortgelijke gebruikt.
Geplaatst: 22 feb 2007 18:21
door Bassie
gezien wat dat ding nog kost?
Geplaatst: 06 mar 2007 20:49
door 99-1132613910
175€ mietje
:D
Geplaatst: 06 mar 2007 20:50
door 99-1132613910
oh ja, je hebt een meisje he? duuuuuuuuuuurrrrr :p