Pagina 1 van 1

Geplaatst: 17 okt 2003 00:43
door Kaiser Sose
Op de website van Rough Country (liftkits e.d.)(http://www.roughcountry.com) staat dat een full-size pickup van '77, de 1/2 ton een DANA 44 vooras heeft en de 3/4 ton een DANA 60. Nu dacht ik dat onze w200 (3/4 toch?) een DANA 44 had?

Geplaatst: 17 okt 2003 12:28
door Willy
Ik weet niet beter dan dat een D/W100 = 1/2 ton, D/W200 = 3/4 ton, D/W300 = 1 ton.

Onder een W200 van 76 of 77 zit bij mijn weten standaard een Dana 44; misschien dat andere bouwjaren ooit een afwijkende as gehad hebben. De enige W200 die ik wel eens zie met een Dana 60 is de cross-Dodge van Arie Peele, die zelf een Dana 60 achteras heeft omgebouwd naar vooras.

Verschil is duidelijk te zien; kijk maar eens naar de klok van de vooras (44) en achteras (66).

Groet,
Willy

Geplaatst: 17 okt 2003 12:40
door Gerhart
Voor zover ik weet heeft de Dodge W200 uit 1977 standaard een 44FBJ vooras, net als standaard een 318 motor geleverd werd.
Als "extra equipment" (fabrieksoptie) kon er ook voor een Dana 60 gekozen worden.
Het leger (waar onze meeste Dodges vandaan komen) heeft echter voor de standaard (44FBJ) gekozen.

Geplaatst: 17 okt 2003 15:53
door Kaiser Sose
Bedankt gasten. 360$ voor een complete liftkit (schokbrekers en steering block incl.) lijkt mij echt wel het overwegen waard.

Geplaatst: 17 okt 2003 20:16
door Gerhart
Ik begrijp hieruit dat je een liftkit wil?

Ik heb met een 4" liftkit rondgereden, welke achter met blokken verhoogd was.
Aan de prijs te zien, is jouw "kit" dat ook.
Mijn advies: de extra dollars voor een "system" (dus met vier nieuwe veren) zijn het zeker waard.

Achter liften met blokken kan heel goed, maar haalt het nooit bij nieuwe veren.

Geplaatst: 17 okt 2003 23:05
door AquaFobia
Zelf heb ik ook een Dana60.

Deze is afkomstig van een '83 W250.
Past zonder problemen en rijdt een stuk lekkerder (niet zo zoekerig).

Dit even ter info.

Geplaatst: 19 okt 2003 14:19
door Gerhart
Staat ook op de as, maar volgens mij standaard een 60.
Maar ik zou even kijken; op onderstaande plaatje de locatie van alle gegevens.
Dit geldt voor zowel vóór- als achteras.

Geplaatst: 23 okt 2003 01:57
door Kaiser Sose
Ik weet dat er bij mijn Dodge achteraan al een blok tussen de veren en de as zit. Is dat standaard? Ik heb altijd gedacht dat de achteras verhoogd was, en dat ie daarom een beetje 'voorover' staat. Nu lees ik ergens dat er sprake is van een 'factory block' (standaard block tss. as en veren?). Of het standaard blok is vervangen door een ander blok...

Goed dat je dat zegt, Gerhart, van die achterveren, ga ik zeker overwegen. Dat wordt nog wat extra overgewicht op de vlieger :-)

Ik ga nog wat verder shoppen :-)))

Geplaatst: 23 okt 2003 12:44
door Gerhart
Standaard zit er een 3" (ongeveer 75 mm) blok tussen veer en as.
Hieraan zit een soort tong.
Zie ook foto