Pagina 1 van 2
Geplaatst: 21 aug 2008 21:40
door Barry
het stuur van mn Dodge klappert hevig als ik een scherpe rechter bocht maak , in de uiterste stand dus .
- ik heb (nog) de standaard wielen eronder (banden 80% ).
- geen stuurbekrachtiger
- de banden raken niet de bladveren en lopen ook nergens anders tegenaan.
- nee nee , hij staat niet in LOC
- ik heb geen speling op fusee , stuurkogels , wiellagers .
Geplaatst: 21 aug 2008 23:27
door iron eagle
Dat hoort bij de auto, heb ik ook.
Geplaatst: 22 aug 2008 07:28
door JAN/DODGE
ik vermoed, dat er iets met de kruisjes is of de aandrijfas is krom.
Geplaatst: 22 aug 2008 11:47
door Sander-1987
Heb ik ook last van.
Onder een bepaalde snelheid niet, maar als je dan beetje gas erop geeft dan komt het.
Edited By Sander-1987 on 1219398441
Geplaatst: 22 aug 2008 12:08
door Gerhart
Is normaal. Komt door de permanente vierwielaandrijving en het gebruik van enkele kruisjes in plaats van homokineten in de voorste steekassen.
Geplaatst: 22 aug 2008 12:51
door Arie
Hoi,
Ook ik heb dat!
Misschien wel intersant om de maximale stuur uitslag te bekijken of dat nog in de normale waardes valt.
Daar is hier al eens wat over geschreven en Henk-W200 heeft het ook op zijn site staan.
Groet Arie
Geplaatst: 22 aug 2008 17:05
door Barry
Gerhart schreef:Is normaal. Komt door de permanente vierwielaandrijving en het gebruik van enkele kruisjes in plaats van homokineten in de voorste steekassen.
uhm...
heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?
verder begrijp ik dat het dus gewoon is dat het stuur klappert in de uiterste rechtse stand ? dus nu eindelijk eens niet sleutelen? hehe
Geplaatst: 22 aug 2008 17:39
door Barry
trouwens ... zit ik zo ff te denken .. laatst heb ik de dodge onder de achteras opgekrikt , en in D gezet ..alleen de opgetilde wielen , de achterste dus, draaide .. dan is er toch geen sprake van permanente 4x4?
euh , dit deed ik omdat er een slepend geluid in 1 van de twee remtrommels zat , wat later een los zittend remsegmentje bleek te wezen .
Geplaatst: 22 aug 2008 18:06
door 76 w200
dat zie je snel genoeg , of er een aandrijfas naar de voorste as loopt
w200 is 4 wiel aangedreven
d200 is 2 wiel aangedreven
mvg ed
Geplaatst: 22 aug 2008 19:09
door Dikkiedik
Barry schreef:heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?
Een W200 is permanent 4x4. Hi en Lo zijn in wezen gewoon de overbrengingen, en met de lock positie zet je de tussenbak in sperstand zodat de voor en achterwielen allebei even snel draaien. Lock is alleen voor onverhard terrein!
Dick
Geplaatst: 22 aug 2008 19:24
door Barry
76 w200 schreef:dat zie je snel genoeg , of er een aandrijfas naar de voorste as loopt
w200 is 4 wiel aangedreven
d200 is 2 wiel aangedreven
mvg ed
ja die kennis had ik al reeds , maar hoe zit dat dan met wat ik eerder typte?
de dodge staat in D en in HI , krik onder de achteras en alleen de achterwielen draaien ..
dan is er toch geen 4x4 op dat moment? dan zouden de voorwielen m toch van de krik gerukt hebben?
Geplaatst: 22 aug 2008 19:33
door JJF Naus
En dus zijn er 3 mogelijkheden:
- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...
Jax.
Geplaatst: 22 aug 2008 19:43
door Barry
JJF Naus schreef:En dus zijn er 3 mogelijkheden:
- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...
Jax.
voorste aandrijf as - aanwezig ...
als er een tussenbak in zit , gaat het om een W 200 toch? ...en dus ook een aandrijfas naar voor etc ...
Geplaatst: 22 aug 2008 19:58
door Arie
Hoi Barry,
Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.
Groet Arie
Geplaatst: 22 aug 2008 20:07
door Barry
Arie schreef:Hoi Barry,
Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.
Groet Arie
kijk dat is precies wat ik wou weten , met LOC sper je dus de aandrijfassen vooras naar achteras ?