Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

stuur klappert in uiterste stuurstand rechtsaf - klappert dus

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

het stuur van mn Dodge klappert hevig als ik een scherpe rechter bocht maak , in de uiterste stand dus .

- ik heb (nog) de standaard wielen eronder (banden 80% ).
- geen stuurbekrachtiger
- de banden raken niet de bladveren en lopen ook nergens anders tegenaan.
- nee nee , hij staat niet in LOC
- ik heb geen speling op fusee , stuurkogels , wiellagers .
iron eagle
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mei 2008 22:27
Locatie: Waddinxveen

Bericht door iron eagle »

Dat hoort bij de auto, heb ik ook.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

ik vermoed, dat er iets met de kruisjes is of de aandrijfas is krom.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Heb ik ook last van.
Onder een bepaalde snelheid niet, maar als je dan beetje gas erop geeft dan komt het.




Edited By Sander-1987 on 1219398441
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Is normaal. Komt door de permanente vierwielaandrijving en het gebruik van enkele kruisjes in plaats van homokineten in de voorste steekassen.
Gerhart
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Ook ik heb dat!

Misschien wel intersant om de maximale stuur uitslag te bekijken of dat nog in de normale waardes valt.
Daar is hier al eens wat over geschreven en Henk-W200 heeft het ook op zijn site staan.


Groet Arie
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

Gerhart schreef:Is normaal. Komt door de permanente vierwielaandrijving en het gebruik van enkele kruisjes in plaats van homokineten in de voorste steekassen.
uhm...

heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?


verder begrijp ik dat het dus gewoon is dat het stuur klappert in de uiterste rechtse stand ? dus nu eindelijk eens niet sleutelen? hehe
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

trouwens ... zit ik zo ff te denken .. laatst heb ik de dodge onder de achteras opgekrikt , en in D gezet ..alleen de opgetilde wielen , de achterste dus, draaide .. dan is er toch geen sprake van permanente 4x4?


euh , dit deed ik omdat er een slepend geluid in 1 van de twee remtrommels zat , wat later een los zittend remsegmentje bleek te wezen .
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

dat zie je snel genoeg , of er een aandrijfas naar de voorste as loopt

w200 is 4 wiel aangedreven
d200 is 2 wiel aangedreven

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Barry schreef:heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?
Een W200 is permanent 4x4. Hi en Lo zijn in wezen gewoon de overbrengingen, en met de lock positie zet je de tussenbak in sperstand zodat de voor en achterwielen allebei even snel draaien. Lock is alleen voor onverhard terrein!

Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

76 w200 schreef:dat zie je snel genoeg , of er een aandrijfas naar de voorste as loopt

w200 is 4 wiel aangedreven
d200 is 2 wiel aangedreven

mvg ed
ja die kennis had ik al reeds , maar hoe zit dat dan met wat ik eerder typte?

de dodge staat in D en in HI , krik onder de achteras en alleen de achterwielen draaien ..

dan is er toch geen 4x4 op dat moment? dan zouden de voorwielen m toch van de krik gerukt hebben?
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

En dus zijn er 3 mogelijkheden:

- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

JJF Naus schreef:En dus zijn er 3 mogelijkheden:

- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...

Jax.
voorste aandrijf as - aanwezig ...

als er een tussenbak in zit , gaat het om een W 200 toch? ...en dus ook een aandrijfas naar voor etc ...
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Barry,

Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.


Groet Arie
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

Arie schreef:Hoi Barry,

Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.


Groet Arie
kijk dat is precies wat ik wou weten , met LOC sper je dus de aandrijfassen vooras naar achteras ?
Plaats reactie