stuur klappert in uiterste stuurstand rechtsaf - klappert dus
het stuur van mn Dodge klappert hevig als ik een scherpe rechter bocht maak , in de uiterste stand dus .
- ik heb (nog) de standaard wielen eronder (banden 80% ).
- geen stuurbekrachtiger
- de banden raken niet de bladveren en lopen ook nergens anders tegenaan.
- nee nee , hij staat niet in LOC
- ik heb geen speling op fusee , stuurkogels , wiellagers .
- ik heb (nog) de standaard wielen eronder (banden 80% ).
- geen stuurbekrachtiger
- de banden raken niet de bladveren en lopen ook nergens anders tegenaan.
- nee nee , hij staat niet in LOC
- ik heb geen speling op fusee , stuurkogels , wiellagers .
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 mei 2008 22:27
- Locatie: Waddinxveen
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
uhm...Gerhart schreef:Is normaal. Komt door de permanente vierwielaandrijving en het gebruik van enkele kruisjes in plaats van homokineten in de voorste steekassen.
heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?
verder begrijp ik dat het dus gewoon is dat het stuur klappert in de uiterste rechtse stand ? dus nu eindelijk eens niet sleutelen? hehe
trouwens ... zit ik zo ff te denken .. laatst heb ik de dodge onder de achteras opgekrikt , en in D gezet ..alleen de opgetilde wielen , de achterste dus, draaide .. dan is er toch geen sprake van permanente 4x4?
euh , dit deed ik omdat er een slepend geluid in 1 van de twee remtrommels zat , wat later een los zittend remsegmentje bleek te wezen .
euh , dit deed ik omdat er een slepend geluid in 1 van de twee remtrommels zat , wat later een los zittend remsegmentje bleek te wezen .
Een W200 is permanent 4x4. Hi en Lo zijn in wezen gewoon de overbrengingen, en met de lock positie zet je de tussenbak in sperstand zodat de voor en achterwielen allebei even snel draaien. Lock is alleen voor onverhard terrein!Barry schreef:heeft mijn dodge ook permanente 4wd? ik bedoel , ik heb hi en hi loc en lo en lo loc op de handle staan , maar is hi dan al 4x4?
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
ja die kennis had ik al reeds , maar hoe zit dat dan met wat ik eerder typte?76 w200 schreef:dat zie je snel genoeg , of er een aandrijfas naar de voorste as loopt
w200 is 4 wiel aangedreven
d200 is 2 wiel aangedreven
mvg ed
de dodge staat in D en in HI , krik onder de achteras en alleen de achterwielen draaien ..
dan is er toch geen 4x4 op dat moment? dan zouden de voorwielen m toch van de krik gerukt hebben?
En dus zijn er 3 mogelijkheden:
- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...
Jax.
- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
voorste aandrijf as - aanwezig ...JJF Naus schreef:En dus zijn er 3 mogelijkheden:
- of je hebt een W en je voorste aandrijf-as ligt in de werkplaats van de vorige eigenaar :D
- of je hebt een D...
- of je hebt een burn-out met je voorbanden gemaakt omdat je een ontzettend stevige krik hebt...
Jax.
als er een tussenbak in zit , gaat het om een W 200 toch? ...en dus ook een aandrijfas naar voor etc ...
Hoi Barry,
Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.
Groet Arie
Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.
Groet Arie
kijk dat is precies wat ik wou weten , met LOC sper je dus de aandrijfassen vooras naar achteras ?Arie schreef:Hoi Barry,
Ook in je tussen bak zit een differentieel, als je de achterkant opkrikt is dat de as met de minste weerstand dus die gaat draaien.
Net als dat je linker wiel in de slip zit en je dus blijft staan!! Of visa versa.
Echter als je hem in zijn loc zet, trekt hij hem van de krik in jouw voorbeeld.
Groet Arie