Pagina 1 van 2

Geplaatst: 13 mar 2009 19:19
door joris
Hallo

ik heb een Dodge w200 die momenteel alleen achter wiel aan gedreven is.

als ik er mee rij dan gaat die in eens naar links of naar rechts.

de banden hebben de zelfde spanning dus dat is niet het probleem.

het is al bij een snelheid van 20mph en als je harder gaat word het alleen maar erger.

heeft iemand dit probleem ook wel is gehad of weet iemand hoe ik dit op kan lossen.

groeten Joris

Geplaatst: 13 mar 2009 19:33
door bastian
ophanging van de bladveren mischien helemaal gaar?

Geplaatst: 13 mar 2009 19:56
door beundehaas
stuurt hij ineens naar links of naar rechts of voelt het zo.
heb je speling op je stuur als je stil staat??

Geplaatst: 13 mar 2009 21:04
door joris
ik heb wel speling op men stuur als ik stil sta maar als ik rij lijkt dat alleen maar meer te worden.

het is niet de stuurbekrachtiging.

welk gedeelte van de ophanging zou het dan zijn en hoe kan ik dat controleren.

groeten Joris

Geplaatst: 13 mar 2009 22:30
door bastian
beter is met twee man te werk gaan :één man aan t stuur laten draaien en de ander de voortrein laten controleren op punten als stuursysteem ,ophangpunten van de bladveren en de vooras zelf ,mogelijk dat de vooras zelf los onder t chassis zit ,zit normaliter vast met vier bouten met beugel aan weerskant .

Geplaatst: 14 mar 2009 06:06
door Robbie
Als je onder je linker spatbord kijkt zie je een koppeling aan je stuurstang, in wat voor staat verkeerd dat rubberen schijfje tussen die koppeling?

Geplaatst: 14 mar 2009 06:28
door country4all
Die koppeling voor het stuurhuis is de ragjoint.
Controleer de fusee kogels ook aan je stuurstang tussen de wielen.
suc6 :)

Geplaatst: 14 mar 2009 22:08
door Douwe Rijks
Heb het zelfde.
gaat alle kanten op. en stuurd super licht.
(sporing is goed)
staat op maxis 35/12.50/16 en is mega hoog.
nullAfbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Verklaard natuurlijk ook al een hoop.


ps zoek een nieuwe 2 barrel carburateur voor mijn 318cui, Wie?.......

:) :)

Geplaatst: 16 mar 2009 16:21
door Robbedoes
Als die rag-joint kapot is...
Die kan ik nieuw leveren voor 27,50 euro.

@ Douwe: er zijn ook revisie-setjes te koop voor de 2BBL Carter-carb, kosten 50,25 euro. zijn momenteel in backorder en pas weer in mei leverbaar.
Een gereviseerde Carter 2BBL van Holly kost 296.50 euro.
Levertijd: ongeveer 2 weken.

Geplaatst: 16 mar 2009 20:03
door Bar
ik zou m weer 4wd maken .

voorwiel aangedreven autoos hebben namelijk een lichte toespoor (dat de wielen iets naar elkaar toestaan ) om dit gedrag te voorkomen .

nu je dodge alleen maar achterwiel aangedreven is , en een dodge zo goed als geen toespoor heeft zal dat m doen slingeren (denk ik)
t is maar een idee

Geplaatst: 16 mar 2009 21:56
door bastian
de stuurkracht van d e pomp kun je ook regelen mt de plaatjes(bijleggen of weghalen) van de persslang die het stuurpompje ingaat....



Edited By bastian on 1237237003

Geplaatst: 17 mar 2009 06:56
door Bommel
Heren, ik heb dit probleem ook.
Ik heb stuurbekrachtiging, en als ik de auto uit heb staan, kan ik evengoed nog een tikkeltje het stuurwiel naar links en rechts draaien??

Dat is niet goed of wel?

Geplaatst: 17 mar 2009 11:11
door Robbedoes
Bommel schreef:Heren, ik heb dit probleem ook.
Ik heb stuurbekrachtiging, en als ik de auto uit heb staan, kan ik evengoed nog een tikkeltje het stuurwiel naar links en rechts draaien??

Dat is niet goed of wel?
Dat is normaal.
Je wilt toch nog iets kunnen sturen als de stuurbekrachtiging om wat reden uitvalt?

Geplaatst: 07 mei 2009 22:36
door Douwe Rijks
Ik zag op http://www.bsautoshop.nl stuurdempers staan.
maar welke moet ik hebben dan.
Dodge staat er niet bij..

wie :O wie


Groente van Douwe

Geplaatst: 08 mei 2009 08:18
door Robbedoes
Wat er ook aan de hand kan zijn dat het niet een probleem aan de voorkant van je Dodge is, maar aan de achterkant:

Is er misschien een veerblad gebroken?
Of zit er een veerstrop los?
Een los bewegende achter-as kan ook hele vervelende dingen doen met de besturing.