pomp stuurbekrachtiger

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Ben bezig alles er af te halen voor kop revisie en nu zag ik dat mijn pomp van stuurbekrachtiging aan een kant gewoon effe aan het chasis is gelast (lekker handig). Biestie Boy vertelde mij dat hij zelf beugels maakt voor die dingen. Vraag wie heeft daar eventueel foto's van want als ik hem er nu los voor hou kan ik het niet allemaal plaatsen hoe ik dat voor elkaar krijg, en is er een soort pomp of meerdere?
Omdat ik nu toch alles los moet hebben wou ik bij het weer opbouwen dat ook gelijk meepakken

Klaas
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
je bedoeld je stuurhuis waarschijnlijk..
de pomp zit aan de motor,

ik heb er geen plaat tussen zitten , mijn stuurhuis zit aan het chassis gebout
dat paste er zo op

maar misschien zit er verschil in stuurhuis , dat het bij de 1 wel nodig is en bij de andere niet
76 w200 340
76 w200 360
meneergijs
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2008 23:57

Bericht door meneergijs »

Vraag het eens bij v Dam of die de beugels los verkoopt (denk het niet) of anders Beastieboy, die kan ze zo maken.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Smoky joe,

Als je inderdaad de pomp bedoeld weet je natuurlijk nooit wat voor exotisch pompje er op gezet is door je voorganger, hij kan rechts boven in zitten of rechts onderin vanaf de gril!
Ik heb hem onderin zitten als je er belang bij hebt maak ik daar een foto-tje van.
Als het gaat om het stuurhuis kun je bij een tegengestelde (die er op wordt) gewoon de L plaat van de manuele gebruiken.
Als er een onder zit van chevy 4×4 dan kun je de plaat van een D 200 gebruiken als je die rechtstreeks op het chassis zet moet je goed in de gaten houden dat er niks in het gedrang komt


Groet Arie
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi Arie

Ik bedoel inderdaad de pomp en als je wil mag je die foto's wel maken dan heb ik misschien een idee hoe het wel moet. (ben nu een keer bezig) Heb koppen er ook al af zaten verkeerde rubbers om en kapotte kleprubbers dus het olie verbruik is wel duidelek voor mij. Nu alles schoonmaken en dan langzamerhand weer in elkaar zetten.

Groet klaas
Afbeelding
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hier ik hoop dat je er wat aan hebt.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Groet Arie :;):
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ik heb precies dezelfde beugels , heb jij geen foto,s van hoe het bij jou zit???



Edited By 76 w200 on 1214236688
76 w200 340
76 w200 360
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Bedankt Arie ziet er niet zo eenvoudig uit om zelf te maken maar ik zal me er eens tzt in verdiepen.
En helaas heb ik geen foto's van die knoeiboel bij mijn Dodge.

Klaas
Afbeelding
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

zo is het bij mij

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Fcapri,


Die bus/can/vaatje die zo prominent in zicht is, is dat voor een toevoeging zo ja wat is je ervaring daar mee? (en dan neem ik aan dat het voor je kleppen is)


Groet arie
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

wel, ben er heel tevreden over, t was leeg toen ik de dodge kocht, en het is nog steeds leeg. geen idee wat het doet :D

er werd verteld dat dit een flash lube systeem is waar één of ander spul in zit dat via vacuum in de motor zou komen. aangezien het potje leeg is, vermoed ik dat het werkt.

ik ga wel ff gaan spelen met andere spullen om de kleppen te smeren (bv diesel met grafietpoeder in dat vaatje)
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

dit zelfde systeem had ik in 1972, in mijn bmw2800 en was voor de kleppen te smeren moest apart spul in (loodvervanger)
moet zeggen heeft bij mij niet geholpen,naar 7500km kop stuk en toen een kop gezet met geharde kleppen en klepzetels en probleem was over.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

heb dit spul van flashlube ook al gezien, en ziet er idd als een loodvervanger uit (iets dikker dan hetgeen je in de tank giet). maar bij mij zit er onderaan die pon (onder de aanzuigleiding) een dikke brei (olie) maar is niet transparant. als ik dit uitgiet lijkt dit wel grafietolie (zit zo zilvergrijs spul in). dus ik ga eens proberen olie erin te doen gemengd met grafietpoeder.

grafietpoeder werd vroeger ook gebruikt bij de allereerste lpg installaties om de kleppen te beschermen. in die tijd waren gewoon nog geen geharde kleppen.

en welke olie kan je het best gebruiken dan diesel. daarvan weet ik dat het goed zal verbranden door de motor (mijn benzinetank is altijd gevuld geweest met benzine en een deel diesel erbij).

k heb al gelezen dat die flashlube iets van een 50€/liter is. en dat 1liter maar goed is voor 1000liter brandstof. je moet ook altijd dat druppelding bijregelen. in de zomer iets minder door de warme temperaturen, in de winter iets meer. je moet dan ook telkens gaan kijken per tankbeurt hoeveel ml eruit is en zo bijregelen. voor t zelfde is op 1 tankbeurt dat tankje leeg. dan wordt het wel een duur systeem (aan 50€/liter).

de dodge rijd op LPG en een tank is snel 120liter. dan is 1liter flashlube er dus door op 8 tankbeurten. ik loop al een tijd met het idee om via de carb iets van benzine/diesel continue bij de gas te laten komen (met heel arme afstelling of kleine sproeiers). en dan de gas installatie iets armer zetten ook zodat de combinatie van brandstoffen een correct mengsel geven, en zo de kleppen ook nog deesl gesmeerd worden (vandaar de diesel bij de benzine hier, diesel is veel vettiger en zal beter smeren)
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Hier effe een foto van mijn stuurpomp is dus wel iets anders die bevestigings punten en wel effe uitzoeken. Wie herkent deze pomp of wie heeft een andere liggen?

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Voor de linkse gaten is wel een 3 hoek plaat te maken maar die rechtse gat moet eerst naar achter gebracht worden en dan ook naar links om aan kop vast te maken


Help

Klaas
Afbeelding
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Nog een keer de pomp

Krijg het zo gauw niet voor elkaar met die beugel gebeuren Dus mijn vraag kan ik ook zonder pomp sturen met een bekrachtigd stuurhuis dus gewoon niet aansluiten?

klaas
Afbeelding
Plaats reactie