Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

stuur trekt naar rechts en bij remmen naar links

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
punkass
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2005 18:30
Locatie: Smeermaas
Contacteer:

Bericht door punkass »

hoi hier ben ik weer

na drie maanden opknapwerk ben ik vandaag eens gaan testrijden.

Als ik rechtdoor rij trekt het stuur nu naar rechts. Als ik dan weer rem trekt mijn stuur opeens naar links.

Vraag me echt af waar dat aan kan liggen.

Aan de stuurinrichting heb ik alleen de korte spoorstang gemaakt. Ik heb alleen maar de kogel vervangen en niet de hele stang.

Wat ik wel merkte toen ik thuiskwam dat mijn voorste assen (remmen) heel heet waren en de achterste gewoon normaal.

de auto hobbelde ook op een gegeven moment ook al zoiets raars.
Heb gewoon 15" velgen en van die wrangler banden. Daar zal het toch niet aan liggen?
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Sporing ??
riemers
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:58
Locatie: Den Helder

Bericht door riemers »

heey,

Dat je auto hobbeld het eerste stuk is omdat de banden na lang stilstaan niet helemaal rond zijn,met een paar km is dat over.(Tenminste bij mij dan)
Als 1 band zachter is dan de andere wil je auto ook wel eens naar een kant trekken
Als een van je remklauwen voor aanloopt voel je dat ook meestal in je stuur als je in een bocht rijd.
Om er zeker van te zijn dat je remmen niet aan lopen moet je de auto na een klein ritje even opkrikken aan de voorkant en kijken of alles vrij loopt.

ook zou ik er voor zorgen dat de bandenspanning op alles vier de wielen gelijk is.

Succes

groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Het scheeftrekken komt doordat je rechter remklauw blijft hangen.
Is een kwestie van reviseren of vervangen (als reviseren niet meer helpt).
Bij reviseren (of vervangen) altijd alletwee de klauwen doen.
Gerhart
punkass
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2005 18:30
Locatie: Smeermaas
Contacteer:

Bericht door punkass »

jep

remklauw bleef hangen. Heb m goed schoongemaakt nu maar eens afwachten wat ie doet. Zover geen problemen meer gehad. Nu keuring nog. Ben daar geweest maar de C o was niet goed. Kut. Maandag maar opnieuw en even laten afstellen.

thanks...
Gebruikersavatar
609
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2002 19:37
Locatie: Echt

Bericht door 609 »

hoi

zover ik weet hebben wij niks te maken met die CO want ze moeten naar de normen van toen kijken en die waren er nog niet echt, bij mijn dodge meten ze het nog niet eens, hebben ze wel eens gedaan maar ze zijden zolang die niet boven de 10 % kwam was ie goed (zat toen op 3.8%)

groetjes Ruud
punkass
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2005 18:30
Locatie: Smeermaas
Contacteer:

Bericht door punkass »

Ja ze doen nog al moeilijk hier bij de keuring. Ik zat rond de vijf. Maar mocht maar 3,5 hebben. Die vijf euro wat het kost om m af te laten stellen maakt het ook niet zo uit he. Ik zal het er wel eens over hebben met die keuringskerel in ieder geval....
Plaats reactie