Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Even voorstellen

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ik rij zelf op de grote weg zo rond de 90 maar ik heb dan ook een w300 die zwaarder is dan 3.500 kg en met vrachtwagenrijbewijs moeten rijden , (mag dus niet harder dan 80 , :D ) , heb ooit eens een keer de 110 gehaald maar idd boven de 100kmh lijkt t alsof de oorlog uitbreekt , wil je 130 rijden met een w200 dan de boven beschreven raad opvolgen , wil je dan toch w200 rijden zullen banden en aandrijfassen 100% goed gemonteerd moeten zitten en 100% goed gebalanceerd moeten worden ( die 37 good year wranglers zijn bijna niet te balanceren , gewoon geluk hebben of je de goede band hebt ,sommige lijken aan 1 kant een halve kilo rubber meer te hebben ) , de aandrijflijn "langer" maken bijv andere pignon kroon is dan ook geen verkeerde optie.



Edited By bastian on 1327829900
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Kortom, **** W200 koop een D200 :D
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Komende zaterdag afgesproken met Brigadierdog, dus als alles verder goed is dan zien we wel hoe hij aanvoelt op snelheid. Die W200 staat op redelijk gematigde banden, dus ik verwacht wel dat dat gaat lukken.

Ook hoorde ik dat verschillende anderen rustig 120 halen en ik heb zelfs al een top van 170 voorbij zien komen.

Dus met een beetje geluk staat hier zondag een technisch prima W200. Waarbij het plaatwerk wel aandacht wil, de bedoeling is om hem helemaal na te lopen en vervolgens matzwart te maken met goede roestwerende metaalprimer, zoals hammerite.

Ook is een mat zilver/mat chrome 1976 grille gepland met 2 bijpassende knipperlichtjes eronder. Verder natuurlijk een kleine lier achterin om de crossmotoren aan boord te krijgen.

Als iemand nog een grille heeft liggen van type 1976 of daarvoor, dus met alleen de koplampen naast de grille, hoor ik dat graag. Staat of kleur maakt niet uit, zolang er maar geen stukjes uitzijn.

Verder vind ik het niet kunnen dat je met zo'n auto klemzit in een stukje nat gras, dus iets zonder 4wd is echt geen optie. Dan nog liever een K1500 ofzo, waar de 4wd inschakelbaar is, maar eigenlijk heb ik liever een Dodge. Opzich zou alleen voorwielaandrijving met lock of traction control ook kunnen, maar dat kom je niet tegen in full size pickups.

Trouwens wel een goede tip dat de gordels van een Vectra passen, die staan er van het 1e type zat op de sloop denk ik.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

als je grill geverft is,kan je die afdoen met rem olie.
alle grillen zijn chroom blink,het usa army hebben die overschildert met oorlogs groen!
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Inderdaad logisch dat de aandrijving echt goed in balans moet zijn voor de snelweg, maar dat zou ik anders ook willen, ik houd niet van half werk.

Wel ben ik op 1 punt al afgeweken van de beginpost, eigenlijk vind ik meegeverfde matte bumpers en rollbar mooier dan chrome, nadat ik beide van dichtbij gezien heb.
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

skiere schreef:als je grill geverft is,kan je die afdoen met rem olie.
alle grillen zijn chroom blink,het usa army hebben die overschildert met oorlogs groen!
Goede tip.

Alleen wil ik eigenlijk ook wel graag de knipperlichtjes onder de grille ipv erin, dus als het kan vind ik liever een grille van dat type. Die dan waarschijnlijk zilver gespoten wordt, tenzij hij al een matte metaalkleur heeft.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Ik heb nog een chromen grill liggen die je bedoelt, heeft wel een tikje gehad dus moet een beetje recht geklopt worden.
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ronald schreef:Ik heb nog een chromen grill liggen die je bedoelt, heeft wel een tikje gehad dus moet een beetje recht geklopt worden.

Klinkt goed. Als die het oude type is, heb ik wel intresse. Laat maar ff weten wat die zou moeten kosten. Mag ook per PM.

En van dat tikje, is er een hoekje verbogen of is de hele grille vervormd?
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Kan wel even een foto maken vanavond, hij is volledig chroom, geen gepolijste grill. is het type met de knipperlichten er naast (77?)

Hij komt van mijn Dodge af, daar heb ik vorige winter mee tegen een boom aan gezeten en heb er toen een andere op gezet die ik toevallig tegen kwam. :)
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ronald schreef:Kan wel even een foto maken vanavond, hij is volledig chroom, geen gepolijste grill. is het type met de knipperlichten er naast (77?)

Hij komt van mijn Dodge af, daar heb ik vorige winter mee tegen een boom aan gezeten en heb er toen een andere op gezet die ik toevallig tegen kwam. :)
1977 is ook mooi, maar niet die ik zoek. Ik wil er echt 1 op met alleen de koplampen erin. En dan de dingen direct om de koplampen zwart in een mat zilveren grille.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Dan moet je een '76er grille hebben. :)
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Dat zei hij al :p
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Is dit er eentje..?
Klik-->Linkje
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

dat is een 76er idd
76 w200 340
76 w200 360
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Die had ik ook gevonden idd, maar die grille mist de inzetstukjes waar de koplampen invallen.
Ook is dat adres zo'n 450 km rijden voor heen en weer, dus ik hoopte eigenlijk op 1 wat dichter bij.

Of is zo'n grille verzendbaar? (bij TNT mag hij dan niet groter zijn dan 175 cm aan de langste kant)
Plaats reactie