Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Even voorstellen

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Hoi

Ik ben Tommy.

Reden om hier lid te worden is omdat ik eindelijk besloten heb om de USA pickup te kopen die ik al zo lang mooi vind. Welke precies ben ik nog niet zeker van, maar het geld is er nu en ik ben al druk op marktplaats aan het kijken.

Wel zeker is dat hij matte lak krijgt, flink hoog moet zijn en aardig wat chrome of mooi staal moet hebben. Denk aan een rollbar met lampjes, echte bumpers, treeplanken, rvs uitlaten naar achter en evt een lier.

Ook wil ik zeker LPG onderbouw, want ik wil er ook graag mijn crossmotoren in vervoeren en dat vereist plek en een betaalbaar verbruik op lange snelwegritten.
Want ik woon in het Westland en een aantal mooie crossbanen zijn daar behoorlijk ver vandaan. Nu doe ik het met een gewone auto+aanhangertje, maar dat is niet mooi en ook niet leuk rijden met maar iets van 90 km/u.

Voorkeur heeft eenvoudige veelvoorkomende techniek zodat onderhoud goed te doen is en 4WD zodat ik hem ook kan gebruiken buiten de weg. En graag ook een landbouw koppeling, zodat ik alles eraan kan hangen.

De Dodge W200 vervult al deze wensen en is bovendien mooi vierkant, dus ik verwacht dat het er zo 1 wordt. Wel verwacht ik dat hij probleemloos 130 kruist met een V8 waardig toerental (zeg max 3000), dus ik zal ook even moeten uitzoeken hoe dat zich laat realiseren. Daarbij is het ook de bedoeling dat er een top van 100 mph (160 km/u) inkomt zonder overdreven slingeren, dus stoere super swamper banden zijn helaas uitgesloten.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

welkom hier op het dtb foruim!
ja een w200 is een maf ding om met te rijden.
maar om er een constante van 130 km per uur me te rijden ben je met een w200 niet thuis.
deze wagens hebben maar 3 versnellingen.
als je wat snelheid wil ,zal je al grote banden er onder moeten zetten.
ik rij met 37 banden,en op een verdraagbaar toerental rijd ik 100 a110 km per uur.
ooit heb ik eens 140 gereden,maar dan schijt je je broek vol!
voor snelheden zoals jij het wil zou ik zoeken naar iets moderner.
succes met de zoektocht naar een usa pick up,en laat hier eens iets weten.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Als ik jou was zou ik lekker door sparen voor een SRT10 en daar de koets van een W200 op bouwen. :p
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Ik rijd motorcross op een CR500AF, dus ik verwacht dat ik een gewone snelwegrit met een dikke pickup ook wel aankan.

Verder vind ik een SRT gewoon te verfijnd, juist die vierkante bakken met hun rauwe laagtoerige V8 motoren vond ik als klein jongetje al mooi. Natuurlijk met ouderwets glimspul onder de kap om het allemaal wat harder te laten gaan.

Ook denk ik niet dat het aantal versnellingen uitmaakt, zat personenauto's met 3 bak doen rond de 200 km/u. Mijn vorige personenauto ging met kickdown als volgt: rond de 75 naar 2, bij iets van 130 naar 3 en rond de 180 in overdrive.

Wel weet ik van de Supermoto hoe belangrijk de juiste vertanding is, dat zijn namelijk omgebouwde crossmotoren die standaard al niet voor hoge snelheden gemaakt zijn met ook nog eens kleinere slicks erop. Met standaard vertanding janken ze bij 130 al in de begrenzer, terwijl ze met wat andere tandwielen gewoon zo hard kunnen als je durft op iets wat aanvoelt als een opgevoerde brommer. En die je met 180 bijna onmogelijk op de weg houd. Maar natuurlijk zijn Supermoto's vooral om heel snel bochten mee te driften.

Verder, als hij eruit ziet alsof hij het terrein inkan, moet hij dat voor mij ook kunnen, dus zowel 4x4 als de lage gearing met diflocks horen er dan gewoon bij.

Kortom, ik hoop dat de onderdelen bestaan om een W200 of vergelijkbare pickup zo te vertanden dat hij ook op de snelweg indruk maakt met zijn prestaties. Dus niet als hoogtoerig monster dat nauwelijks inhaalt en wel alle andere kanten opgaat, maar als laagtoerig monster dat wel flink inloopt en bij kickdown nog een trap teruggaat en een sprong naar voren maakt.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Overdrive ? daar ga je al.. een W200 heeft geen overdrive.

Ik rijd op 33inch ongeveer (16" wielen met 305/70R16) met All-terain banden dus niet eens echt een heel grof profiel. motor hier en daar aangepast, Edelbrock inlaat/carb/nokkenas enz. en een setje headers maar veel harder dan 100 rijd ik nooit op de snelweg, heb dan wel aan beide kanten een sidepipe maar de grootste herrie komt van het gerammel. :D dan draait ie rond de 2900-3000 RPM dacht ik.

Boven de 120 heb ik het idee dat de deuren er uit vallen en alles daarboven het idee dat de rest er ook vanaf valt. Ben toen bij een W200 gekomen omdat ik ook graag de autotrailer trek met mn circuit-auto er op maar daar wordt ie eigenlijk nooit voor gebruikt. met een verbruik 1 op 1,5 met de trailer er achter op LPG gaat de lol er ook wel vanaf. Nu heb ik dus nog geen fatsoenlijke trailer-trekker maar wel een dikke W200, en daar doe je het voor. :cool: :D
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Zonder overdrive kon mijn vorige auto (in 3) dus "maar" 180. Dat lijkt me meer dan ik ooit van een W200 verwacht.

Ook hoorde ik toevallig dat Opel de 1965-1966 Diplomat V8 leverde met een Powerglide 2-bak en dat die een top had van precies 200 km/u. Terwijl die V8 ruwweg dezelfde was als die standaard in de W200 zit. Wel was die Diplomat natuurlijk een kilo of 500 lichter en iets gestroomlijnder dan een W200 en had de Diplomat standaard dikke carbs voor een leuke 230 pk.

Maar natuurlijk, het bezit van een W200 is zeker deel van het plezier. Toch verwacht ik dat dat verbruik van 1 op 1,5 te verbeteren is, bijvoorbeeld met aangepaste vertanding, een betere LPG mixer en eventueel een crate engine. Kost behoorlijk wat, maar waarschijnlijk minder dan de trekauto die je anders erbij zou willen.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Nah, om de topsnelheid hoef je het niet te doen. ik heb een paar jaar geleden mijn W200 bij 80km/h richting de middenstreep gereden midden in de nacht op een lege snelweg en het gas vol ingetrapt. net 170km/h op de TomTom. gaat best aardig met oordoppen in maar het wordt pas link als je het gas los laat. :cool: :D

Ik rijd op de snelweg ongeveer 1:3 op LPG, heb daarbij een IMPCO 300A mixer die net gereviseerd is. dat is ook met SpeedPro hoogcompressiezuigers e.d.

Verder rijd ik altijd vrij rustig met de W200, een paar keer goed gas geven resulteerd al vrij snel in WEER een lege tank en ik heb 150liter achter de cabine staan. :D

Heb er een jaar lang dagelijks mee gereden maar liep er altijd aardig op leeg. en dat was met 400km per week ongeveer.

Nu staat ie binnen en gebruik ik 'm meestal om rommel weg te brengen, auto's te slepen, hier en daar een oldtimermeeting en af en toe in het weekend een blokje om en hier en daar een stukje modder meepakken. :)

Die dingen hebben gewoon de luchtweerstand van een bushokje en als je een W200 gaat verhogen en dikke banden er onder schroeft dan wordt het er niet beter op.

Ben wel in de veronderstelling dat er zeker meer te halen is dan de 1:3 met andere vertanding e.d. maar dan zou ik beginnen met een D200. dan heb je al die aandrijfverliezen en het bijbehorende verbruik in ieder geval niet meer. die dingen schijnen ook beter te sturen door schroefveren aan de voorkant ipv rondom bladveren.

Daarbij waai je er uit op de snelweg boven de 120, maar dan kan ook aan mijn stokverotte deuren liggen. :D




Edited By Ronald on 1327618474
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Vandaag zat ik vanwege werk vlakbij 1 jongen die een W200 aanbied op markplaats. Mooi matzwart, zelfs de bumpers en de rollbar, verder veel aan vervangen (zowat eigenhandig gerestaureerd van crosser tot volgensmij nette staat).

Ook starten lopen na enkele weken stilstand en gelijk op LPG gestart. En hij reed zonder trillingen of bijgeluiden en goed rechtuit.

Alleen 3 dingen die tegenvielen:
- Er zaten geheel geen gordels in (volgens kenteken ook niet)
- De trotse eigenaar durfte niet harder dan 50 mijl (zowel zelf niet als met mij achter het stuur) Natuurlijk netjes gedaan wat hij zei, maar nu weet ik dus niet hoe hij op de snelweg rijd.
- De gastank kon maar 90 liter in (en de benzine was afgekoppeld)

Lastige beslissing dus. Is dat van die gordels eigenlijk normaal?
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

170 top klinkt als een behoorlijk gezonde W200. Met al een prima snelwegvertanding.

Wel vraag ik me af of een 525 mixer, zoals die had waar ik vandaag inzat, het verbruik niet zou kunnen verbeteren. Ook kan ik me voorstellen dat een crate engine nog beter loopt, maar met zo'n gezond blokje er al in is dat idd zonde.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

:D Starten en lopen doen ze eigenlijk altijd wel bij een fatsoenlijk afgestelde ontsteking en LPG installatie, die van mij staat wel eens een maandje stil, even 3 slagen om wat gas bij de verdamper te krijgen en dan pakt ie altijd direct aan.

Gordels bij een W200 is wisselend, aangezien het een bedrijfsauto is op kenteken zijn gordels bij de APK niet verplicht voor '98. Ik heb ze zelf er ook niet in zitten, paar keer aangehouden door de politie (slingeren, of ik gedronken had.. sorry agent, drinken kan ie wel.. en slingeren ook, of bedoelde je dat niet. :;): ) en ze hebben nooit wat over de gordels gezegt.

Vorig jaar in de winter met ongeveer 40km/h tegen een boom aan gegleden in de sneeuw en dat heb ik ook overleefd, al heeft de neus van de W200 de grootste klap opgevangen en kreukelde netjes tot aan 10cm van de cabine in elkaar maar dat front was ook zo krokant als een zak chips.. dus de stevigheid was er wel af.

Dat het niet veilig is begrijpt iedereen natuurlijk. maargoed, het is net wat je zelf wilt.

Over een afgekoppelt benzinesysteem, tja.. lastig. die van mij liep ook niet op benzine en heb een keer stilgestaan zonder gas. een ellendig stuk blik van 2500kg heb je dan in de berm staan waar je een leuke sleepauto voor mag regelen. nu loopt ie wel op benzine.




Edited By Ronald on 1327618941
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt bij een W200.
Want een standaard 5.2L V8 heeft maar 150pk. Voor zo'n grote motor is dat niks + het feit dat zo'n beest rond de 2200kg weegt maakt het niet een racemonster. En snelheden van 140+ km/h wil je denk ik ook niet constant rijden want dan heb je geen draaikolk maar een tsunami in je gastank.

Zo'n pickup is hardstikke bruut, en her en der geven mensen je snel voorrang, maar om ze te gebruiken om snel over de snelweg heen te jakkeren lijkt mij een W200 geen goede keus.

Ik zelf rij altijd rond de 90km/h op de snelweg, lekker cruise.. ik kom er wel. En met dat rustig rijden kan ik een verbruik van 1 op 4 halen. Plus ik kan ervan genieten om met mooi weer lekker 90 te cruisen.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Voor mij is een pickup mooi, vooral in matzwart of camo met veel rvs of chrome eraan en zo vierkant mogelijk.

En praktisch, omdat ik vaak grote dingen vervoer, zoals mijn crossmotoren, bouwmaterialen en soms wat andere stukken techniek. Omdat ik nogal eens naar plaatsen ga waar het wegdek uit gras, modder of zand bestaat, is 4x4 ook gewoon handig.

Dus wat dat betreft is een W200 ruwweg voor mij gemaakt.

Maar rustig de tijd hebben ken ik niet, er zijn altijd zoveel leuke dingen te doen en de meeste daarvan zijn een eind rijden. En mijn eigen tempo bepalen doe ik nooit, ik kijk gewoon wat kan en zeker op de crossmotor zit ik daar graag nog een beetje boven.

Op de snelweg verwacht ik eigenlijk dat hij zich met wat kleine aanpassingen ongeveer gedraagt als een Sprinter 313. Dus zeker niet om mee te racen, maar wel gewoon in staat om mee te komen, vooral dankzij een dik koppel. En ik verwacht dat hij ongeveer het dubbele verbruik heeft, terwijl het gas de helft kost van de diesel. En het V8 geluid is gewoon een stuk leuker dan zo'n 5 cylinder dieseltje.

Wel kijk ik ook naar de praktische kant, ik wil gewoon zonder bedenkingen 500 km op een tank kunnen rijden. Wat met mijn rijstijl waarschijnlijk een gastank van 150 liter of meer vereist, of iets minder met nog een benzinetank als backup. En natuurlijk onderbouw, de ruimte in de bak heb ik gewoon nodig.
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

mmm bij mij is 1:3 ook maar gewoon :D
76 w200 340
76 w200 360
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Ik doe ook 1 op 3. en op 3.3 als ik rustig rij. heb een 200L tank dus kan 480km rijden op een tank.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hey Tommy,

Gordels kun je altijd zelf inbouwen, heb zelf een setje van opel vectra ingebouwd.
https://www.wee200.nl/w200_tips/gordels/gordels.htm

En de benzine was afgekoppeld.................
Rij al een dikke 6,5 jaar alleen op gas, heb alle benzine stuff afgekoppeld. Die vloeistof is me te duur.
-15 graden is ook starten en lopen op gas. Ik zie hier geen probleem ....... (?)
Oke gastank leeg , dat is dan een probleem. Maar dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt.

Ben vorig jaar ff Brabant op en neer geweest (500km) , iets van €120,- euro gas erdoorheen geknalt.
Wel een leuke dag en veel plezier beleefd :D
Maar om dit elke week te doen ..........

De W200 is zekers een mooie auto, praktisch, mooie techniek en er zijn nog heel veel onderdelen te verkrijgen.
Je zult (waarschijnlijk veel ) moeten sleutelen, en hoe langer je hem hebt, hoe betrouwbaarder hij word.

Zo je verhaal te lezen lijkt het mij beter om niet voor een W200 te gaan.
Het is een mooie auto, en het is ook nogges wegenbelasting vrij.
Je moet het niet veridialiseren.

Heb de max van mijn W200 nog nooit uitgeprobeerd, rij nooit harder dan 100-110 km/uur op de snelweg.
Hoef niet hard te scheuren. Relax maaaaaaaaaaan :)

Op de snelweg rij ik 1 op 3
Binnen de bebouwde kom rij ik 1 op 4
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie