Bladveren ambulance
Bladveren ambulance
Hallo
Deze bladveren(foto)van een ambulance past dat onder een gewone w200 en is dat beter dan de standaard veren?
En kan ik dan van mijn eigen achterste veren een paar bladen bij de voorste voegen
Klaas
Deze bladveren(foto)van een ambulance past dat onder een gewone w200 en is dat beter dan de standaard veren?
En kan ik dan van mijn eigen achterste veren een paar bladen bij de voorste voegen
Klaas
Dat zal zeker passen en dan kun je inderdaad de oude veren gebruiken om voor op te frissen.
Je kunt de hulpveren van het ambulance pakket ook nog gebruiken om als extra 'blok' onder de hoofdveren te monteren, dan wordt je dodge nog eens zo'n 8 cm hoger aan de achterkant.
Succes ermee!
Je kunt de hulpveren van het ambulance pakket ook nog gebruiken om als extra 'blok' onder de hoofdveren te monteren, dan wordt je dodge nog eens zo'n 8 cm hoger aan de achterkant.
Succes ermee!
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Maar dan wordt de achterkant wel zo hard als beton!Robbedoes schreef:ik zal een plaatje bijvoegen om te laten zien dat je dodge hoger komt te staan als je de hulpveren ONDER de standaardveren monteert:
En de achterveren zijn al niet zo soepel; zeker zonder lading.
Als je dat geen probleem vindt, kun je 'm zo verhogen.
Gerhart
Hallo,
die dubbele bladveren horen toch onder een cargo dodge ??
ik heb er twee, een cargo en een ambulance.
zodra ik 1000 kg of zo geladen hebt zakt de pickup op de 2e set bladveren.
en mijn ambulance heeft ze niet ?
maar ik weet wel dat de ambulance harder comfortabel over verkeersdrempels kan dan de pickup ook als die geladen is, tot gewicht ambulance.
net als Gerhard zei, dan wordt je achterkant echt hard. geveerd met dubbele veren.
die dubbele bladveren horen toch onder een cargo dodge ??
ik heb er twee, een cargo en een ambulance.
zodra ik 1000 kg of zo geladen hebt zakt de pickup op de 2e set bladveren.
en mijn ambulance heeft ze niet ?
maar ik weet wel dat de ambulance harder comfortabel over verkeersdrempels kan dan de pickup ook als die geladen is, tot gewicht ambulance.
net als Gerhard zei, dan wordt je achterkant echt hard. geveerd met dubbele veren.
Natuurlijk wordt de vering keihard als je de hulpveren ongewijzigd toepast.
Je kunt ze natuurlijk ook eerst inkorten, tot een lengte van ongeveer 25 á 30 cm, dan werken ze als een verhogingsblok.
Je kunt ze ook vervangen voor een los blok.
Waar het om gaat, is dat je geen nieuwe lange(re) veerstroppen nodig hebt. (Tenzij de oude sterk verroest zijn.)
Het plaatje diende alleen als voorbeeld om te laten zien dat de afstand tussen as en veer-ophanging verschuift als je de hulpveren onder plaatst.
Edited By Robbedoes on 1252564732
Je kunt ze natuurlijk ook eerst inkorten, tot een lengte van ongeveer 25 á 30 cm, dan werken ze als een verhogingsblok.
Je kunt ze ook vervangen voor een los blok.
Waar het om gaat, is dat je geen nieuwe lange(re) veerstroppen nodig hebt. (Tenzij de oude sterk verroest zijn.)
Het plaatje diende alleen als voorbeeld om te laten zien dat de afstand tussen as en veer-ophanging verschuift als je de hulpveren onder plaatst.
Edited By Robbedoes on 1252564732
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Moi
Nieuwe Veerstroppen wou ik zo wie zo nemen, wat er nu onder zit is oud en verrroest. Ook de bussen in de bladveren ga ik vernieuwen, weet iemand daar nog een adres voor?
Dat zijn de kosten ook niet meer denk ik. Wou eerst alles nieuw nemen maar daar zie ik toch nog even van af,dit is vast al een hele verbetering.
Klaas
Nieuwe Veerstroppen wou ik zo wie zo nemen, wat er nu onder zit is oud en verrroest. Ook de bussen in de bladveren ga ik vernieuwen, weet iemand daar nog een adres voor?
Dat zijn de kosten ook niet meer denk ik. Wou eerst alles nieuw nemen maar daar zie ik toch nog even van af,dit is vast al een hele verbetering.
Klaas
Ik zou eerst de dempers demonteren, anders kun je de klemplaten niet losmaken.
Dan de veren: bereid je er op voor dat de bouten (die door de bussen gaan) erg vast zitten. Heb van meer mensen gehoord dat ze ze niet uit de veren kunnen krijgen.
Ik heb ze zelf ook moeten afzagen om de veren eraf te krijgen. Reken daar dus maar op.
Ik zou ze in elk geval vantevoren (een week ofzo) elke dag even inspuiten met kruipolie; ook alle andere bouten/moeren.
Als je de veerbussen eruit wilt halen, kun je een pers gebruiken. Als je die niet hebt, kun je eerst de rubbere delen eruit zien te krijgen (gatzaag, brander). Hierna kun je de stalen buitenring eruit pielen. Dat is een vrij dunne stalen bus die je er waarschijnlijk alleen met een beitel uit kan krijgen. Ik had het beste resultaat met het doorkappen van de bus met de beitel en 'm er daarna uit te tikken.
Dan de veren: bereid je er op voor dat de bouten (die door de bussen gaan) erg vast zitten. Heb van meer mensen gehoord dat ze ze niet uit de veren kunnen krijgen.
Ik heb ze zelf ook moeten afzagen om de veren eraf te krijgen. Reken daar dus maar op.
Ik zou ze in elk geval vantevoren (een week ofzo) elke dag even inspuiten met kruipolie; ook alle andere bouten/moeren.
Als je de veerbussen eruit wilt halen, kun je een pers gebruiken. Als je die niet hebt, kun je eerst de rubbere delen eruit zien te krijgen (gatzaag, brander). Hierna kun je de stalen buitenring eruit pielen. Dat is een vrij dunne stalen bus die je er waarschijnlijk alleen met een beitel uit kan krijgen. Ik had het beste resultaat met het doorkappen van de bus met de beitel en 'm er daarna uit te tikken.
Gerhart
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Er is een truukje, (dat helaas niet altijd werkt)
om de ronde bout die de bladveren bij elkaar houdt los te krijgen,
men neemt een grote waterpomptang en zet deze op de ronde kop, vervolgens een lijmtang
op de waterpomp draaien zodat deze zeer strak om de bout zit, de moerzijde eerst goed inspuiten met WD-40
en vervolgens met een sleutel rustig kracht zetten, werkte bij mij perfect, (let wel, als je de bladveren combineerd is deze pen waarschijnlijk te kort en zal je toch langere moeten zoeken (afzagen maakt dan niet veel uit)
succes.
om de ronde bout die de bladveren bij elkaar houdt los te krijgen,
men neemt een grote waterpomptang en zet deze op de ronde kop, vervolgens een lijmtang
op de waterpomp draaien zodat deze zeer strak om de bout zit, de moerzijde eerst goed inspuiten met WD-40
en vervolgens met een sleutel rustig kracht zetten, werkte bij mij perfect, (let wel, als je de bladveren combineerd is deze pen waarschijnlijk te kort en zal je toch langere moeten zoeken (afzagen maakt dan niet veel uit)
succes.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus