Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

stuurhuis stelschroef

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Volgens mij heb ik lichte speling in het stuur (stuurbekrachtiging) dus ik dacht "kom, we gaan is stellen..." maar ik kan met geen mogelijkheid die stelschroef vinden....kan het zijn dat hij er niet op zit??

in de how-to-do-uitleg staat "bovenop" maar als ik van voren gezien in de motor ruimte kijk bovenop het stuurhuis zie ik niks zitten...alleen maar een rond huis....onder zie ik niks zitten...ja 4 bevestigingsmoeren...

heb iemand wellicht een foto'tje van waar die zou moeten zitten..?? (het was te donker om wat te fotograferen...)
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

had al een topic gemaakt, maar heb het ff weer snel veranderd
zag woord stuurbekrachtiging niet




Edited By Henk_W200 on 1251497798
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
ik weet niet hoe ik foto,s kan plaatsen :(
de stelbout zit aan de bovenkant waar ook de leidingen zitten , is een moer met een inbus bout er in
ongeveer op het midden van het stuurhuis


mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

met of zonder stuurbekrachtiging ??
anders zit die stelbout aan de zijkant.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als de bevestigingsbouten aan de onderkant zitten, dan zit je stelschroef aan de zijkant. Dus aan de chassis-kant. Die kun je bereiken door een gat in het chassis. Je moet dus met een sleutel/schroevendraaier vanaf de binnenkant van het chassis de schroef en borgmoer draaien.
Dan heb jij waarschijnlijk één van de weinige originele stuurhuizen; die zitten net als de onbekrachtigde huizen met de uitgaande as naar links gericht.
De stelschroef zit altijd recht tegenover de uitgaande as. Dus als die aan de linker zijkant zit, zit de stelschroef aan de rechter zijkant.
Zit de uitgaande as aan de onderkant, dan zit de stelschroef aan de bovenkant.
Gerhart
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

oke mensen, bedankt voor de tips! Ik denk dan dat hij aan de zijkant van het chassis zit zoals Gerart uitlegt (thx)...
omdat hij tegen het chassis aanzit kon ik me niet voorstellen dat de stelschroef daar zit..
Vandeweek eens kijken of die stelschroef wellicht door het chassis heen te bereiken is (aangenomen dat deze daar zit).

bedankt voor het meedenken.

p.s. Ed: ik heb ook altijd moeite met plaatjes/fotos uploaden omdat ik geen goede converter heb en de bestanden niet te groot mogen zijn...




Edited By joyrider on 1251577998
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

even een update:

de stelschroef zat verstopt zoals gerhart heeft aangegeven...bijgesteld en stuurt nu iets beter...wellicht ietsje te strak gezet..maar dat merk ik vanzelf...ik had de indruk dat het stuur niet automatisch meer terugdraaide...
Plaats reactie