Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Nog een keer stuurbekrachter

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Klaas, verhogen kun je door andere veerpakketten te monteren; die zijn dan sterker gebogen (naar beneden toe).
Die pitman arm vervangen door een goede zal wat moeilijker worden; dan zou je eerst moeten weten wat voor stuurhuis er opzit (van welk merk en type auto).
Als ik het zo zie, denk ik Chevrolet van ongeveer hetzelfde jaar als de Dodge (1976 of 1977).
Om wat meer te weten, kun je eens kijken of er ergens op het stuurhuis wat staat (type of jaartal).
Ook kun je de uitgaande as eens meten (net tussen stuurhuis en pitmanarm en helemaal aan de onderkant; die is waarschijnlijk conisch) en het aantal splines die op de as zitten. Die kun je waarschijnlijk zo zien van de onderkant vandaan.
Een nieuwe pitmanarm voor een verhoogde auto kun je waarschijnlijk zo bestellen van bijvoorbeeld www.skyjacker.com of www.superlift.com
Gerhart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

meende zelf trouwens dat een w200 4(vier) bladveren heeft en zelfs dan ziet t er nogal eens oververmoeid uit , mijn w300 had zeven bladveren en heb er 2 tussen uitgehaald en draagt nu dus stevig op 5 ,als je wil kun je die van mij voor weing overnemen gezien t geringe succes van de rubbers. en idd fcapri dit topic komt mij ook bekend voor zonder dat ik mijn eigen antwoorden weerzie ,staat dus kennelijk ergens anders ook.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

eh dat tillen van dat stuur >> kijk eens naar de ophangbouten aan het voorste punt van de bladveren.
riemers
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:58
Locatie: Den Helder

Bericht door riemers »

hallo,

Wat ik dus ook uit dit hele verhaal begrijp is dat het dus een stuurhuis van een k30 of blazer betreft.
Die op zijn kant gemonteerd is,met wat kleine aanpasingen.
Iemand nog ervaring met monteren en of tips?
ik ben namelijk opzoek naar een iets goedkoper alternatief voor mijn w200

bedankt,
Ivo,
W200 1977
vw passat vr5 1999
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Goed gezien Bastian!
Het lijkt er op dat de pitman-arm tegen de bladveren aankomt bij het naar rechts sturen. Na wat aandringen zal de pitman-arm over de bladveren schuiven en de linkerkant van de auto optillen door de bladveer naar onder te duwen.
Dat kan -Joe kontroleren door eens uit te stappen bij een volledige uitsturing naar rechts.
Een vergelijkbaar Dodge stuurhuis (AGR-204317) bestel je bij Summit voor iets van 370 dollar, en een pitmanarm is tientjeswerk.

En ophogen doe je inderdaad met bollere bladveren, en eventueel 'shackles' (vergelijkbaar met een schakel van een fietsketting) tussen het achterste bevestigingspunt van bladveer en chassis.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Stuurhuis zit niet met de orginele chasis plaat op het frame gemonteerd. :(
Deze zitten normaal wel een cm of 4 van de balk af.
gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

country4all schreef:Stuurhuis zit niet met de orginele chasis plaat op het frame gemonteerd. :(
Deze zitten normaal wel een cm of 4 van de balk af.
gr Jan.
nee dat klopt. het is ook niet orgineel. maar die plaat geeft wel veel mee, waardoor je van die zwabberwielen krijgt in het terrein

het betreft indd een chevy ombouwing
opzich goed te doen!!!!!!!
wel helemaal compleet doen dmv
stuurhuis, pitmanarm, draglink en die banaan op het fusee
slangaansluitingen hebben ook 2 types

bij een verhoogde dots is het wel aan te raden een
verhoogde "banaan" te gebruiken anders gaat hij de wagen optillen bij ver insturen, stangen raken elkaar dan.

verhogen doen we niet met blokken he!!!!!
gewoon een paar bolle bladveren van een achterpakket eronder
schuiven he niet meer dan 5 bladveren gebruiken anders stuiter je de weg uit

verhogen verreist wel langere schokdempers
en evt langere veerstroppen

succes
Plaats reactie