Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

bladveren voor - doorhangen

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Heey,

Allereerst: mijn eerste APK met de dodge ... zonder gedoe de keuring door! :p :D :p , de smile is niet van mijn kop af te rammen .. moest ik gewoon effe kwijt

Dus nu heb ik geld over :D

Mijn dodge hangt voor een beetje door, de bladveren staan de verkeerde kant uit ???
Ik ben er inmiddels achter dat dat wel mag. Alleen ik vind het leuker om , met de woorden van de chaosboys site, de originele hoogte en stijfheid terug te krijgen. Op hun site bij het artikel : waarop letten bij aanschaf worden zogenaamde 'add a leafs' geopperd.
Afbeelding
Weet iemand een type/partcode voor deze add a leafs. Het gaat dus om de voorvering

Groeten Kars
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Kars,

Bedenk van te voren goed of je je Dodge nog verder wilt ophogen.
Ik heb er ook add-a-leafs tussen gezet, zowel voor als achter omdat ik in eerste instantie de Dodge niet zo heel hoog hoefde te hebben.
Na mijn eerste terrein ervaring is dat radicaal omgeslagen en had ik spijt dat ik die add-a-leafs genomen heb i.p.v. een supsension kit.

Ik heb de add-a-leafs zowel voor als achter bij Co Oskam gekocht, ik weet helaas geen bestelnummer of prijs meer.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Het gaat mij er om . om de dodge in zijn originele houding terug te krijgen. Ik weet niet of het ook mogelijk is om het verenpakket als zodanig gewoon te vervangen voor een nieuw pakket ?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je een nieuw(origineel) pakket monteert, zal hij binnen de kortste keren weer doorhangen; ze zijn wat aan de lichte kant.
Als je de voorkant wat hoger wilt krijgen is een extra blad (add-a-leaf of een extra standaard blad) aan te raden.
Hij wordt dan ook wat stugger; houdt daar wel rekening mee. Ik vindt dat zelf een verbetering, maar sommigen niet.
Van Rancho zou je de set RS 50212 moeten hebben.
Deze is voor onze Dodge en geeft een 1" tot 1.5" verhoging (25-40 mm).
Rancho wordt verdeeld in Nederland door B&S in Tiel: B&S
Gerhart
wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Hoi,

Een soortgelijke oplossing als de Add-a-leave is het extra plaatsen van een tweetal, of was het nou drietal bladen van een achterveren pakket. Ik kon goedkoop aan twee achterverenpakketten komen en heb die ertussen geplaatst. Effect is hetzelfde als de nieuwe addaleaves. De totale hoogte neemt toe tot minimaal origineel, het verenpakket staat weer goed krom en 't wordt wat stugger. Hou wel rekening met het feit dat je langere veerstroppen nodig heb. Die heb ik in Heemskerk kunnen kopen/laten maken, door Eelting, verenfabriek.

Succes, Groeten, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Bedankt! voor jullie reacties heren :D , ik laat wel weten wat eruit komt

Groeten KArs
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Mijn bladveren voor staan ook "verkeerdom", en volgens mij zorgt dat ervoor dat ie soms zwabbert? Kan dat?
En verlengt zo'n add-a-leaf de levensduur of kun je beter een heel nieuw setje kopen?

b.v.d. Tim
Plaats reactie