Schudden - Schut,sprinkt!
??? Ik heb sinds kort het volgende probleem.Bij een bepaalde snelheid,is niet altijd de zelfde snelheid,begint de Dodge,een W200,ontzettend te schudden en te springen.Zo erg dat je hem in snelheid terug moet laten vallen of juist moet gaan versnellen.Heb lager speling en stuurkogel speling gecontroleerd en dat is goed.Heb zojuist ook 4 andere banden en velgen geprobeerd,maar het probleem blijft!Wie o wie heeft een idee wat het kan zijn! ???
aloha daarzo
probleem had mijn vader ook met zijn chevy k30,ik heb trouwens zelf een Dodge ramcharger. wij hebben er toen nieuwe temschijven en blokken op gezet en toen was het over. de oude remblokken waren keihard geworden dus op.
kan trouwens ook aan je stabilisatie stang liggen.
greets Ben Ramcharger 4ver
probleem had mijn vader ook met zijn chevy k30,ik heb trouwens zelf een Dodge ramcharger. wij hebben er toen nieuwe temschijven en blokken op gezet en toen was het over. de oude remblokken waren keihard geworden dus op.
kan trouwens ook aan je stabilisatie stang liggen.
greets Ben Ramcharger 4ver
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Wellicht een stomme opmerking, maar laatst belde mijn vrouw vanuit de Dodge, dat ie zo raar hobbelde in de bochten, ik gelijk schrik om m'n hart, ik zeg "Je hebt er toch niet veel mee gereden zo, want ik denk dat je de tussenbak in z', lock hebt staan..."
Euh, watte? Aan de andere kant van de lijn...
Even uigelegd waar dat pookje op de vloer voor was, en jawel hoor, hij stond dus in de Hi-Lock, gelukkig had ze er niet veel mee gereden op de harde weg, dus gelukkig geen schade, maar je kunt dus op die manier heel goed je kruisjes naar de maan helpen. Dus ik zou iedere "gast"bestuurder van je Dodge even uitleggen waar dat pookje voor is, en in welke stand ie moet staan.
Groeten
Tonnie
Euh, watte? Aan de andere kant van de lijn...
Even uigelegd waar dat pookje op de vloer voor was, en jawel hoor, hij stond dus in de Hi-Lock, gelukkig had ze er niet veel mee gereden op de harde weg, dus gelukkig geen schade, maar je kunt dus op die manier heel goed je kruisjes naar de maan helpen. Dus ik zou iedere "gast"bestuurder van je Dodge even uitleggen waar dat pookje voor is, en in welke stand ie moet staan.
Groeten
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
??? Staat gelukkig niet in lock!Schokbrekers tonen geen lekage,maar dat zegt natuurlijk niets.Begint sinds kort te schudde bij 30 mile,als ik op die snelheid blijf word het steeds erger,geef ik flink gas is het weg en blijft het weg,totdat ik hem stil heb gezet en ff daarna weer ga rijden.Lijkt links voor te zitten,denk zelf nu dat kruisstuk vande steekas misschien vast zit,was aan de rechterzijde een poosje geleden ook het geval,begon toen alleen niet te schudden.Kwam er achter toen ik versleten astap verving.Als ik het weet zal ik het wel op het forum gooien!
Huig, probeer het eens te herhalen, en laat dan een goede kennis/vriend/maitresse/whatever vóór je rijden, en laat die persoon dan in zijn/haar spiegels eens naar je voorbanden kijken. Er is een kansje dat je voorwielen rap van links naar rechts klapperen, wat simpel is te verhelpen door een stuurdemper te monteren. Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik mijn veren had doorgezet en van 33" naar 36" bandjes overging.