Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Schudden - Schut,sprinkt!

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

??? Ik heb sinds kort het volgende probleem.Bij een bepaalde snelheid,is niet altijd de zelfde snelheid,begint de Dodge,een W200,ontzettend te schudden en te springen.Zo erg dat je hem in snelheid terug moet laten vallen of juist moet gaan versnellen.Heb lager speling en stuurkogel speling gecontroleerd en dat is goed.Heb zojuist ook 4 andere banden en velgen geprobeerd,maar het probleem blijft!Wie o wie heeft een idee wat het kan zijn! ???
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Ga met een vetspuit je kruisjes van de aandrijfassen voor- en achter eens goeds smeren, als het dan over is heb je geluk, als het alleen wat minder is, heb je er één of meerdere versleten.
Suc6
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
66-1032709983

Bericht door 66-1032709983 »

aloha daarzo

probleem had mijn vader ook met zijn chevy k30,ik heb trouwens zelf een Dodge ramcharger. wij hebben er toen nieuwe temschijven en blokken op gezet en toen was het over. de oude remblokken waren keihard geworden dus op.
kan trouwens ook aan je stabilisatie stang liggen.


greets Ben Ramcharger 4ver
spookje
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 okt 2002 15:25
Locatie: voorhout

Bericht door spookje »

:D Ha broertje Ik denk dat je astrid niet meer mee moet laten rijden dan is je probleem opgelost
Dodge w 200 '77
Dodge D200 ' 77
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Zou oplossing wezen,maar hij doet het nu ook zonder Astrid erbij! :(



Edited By Trucker on Feb. 22 2003 at 22:12
bor
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2002 16:39
Locatie: felle noorwegen

Bericht door bor »

hoe zyn je schokbrekers? als deze slecht zyn
gaat die 2 ton vanzelf dansen en check ook even
je veren . groet, rob
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Wellicht een stomme opmerking, maar laatst belde mijn vrouw vanuit de Dodge, dat ie zo raar hobbelde in de bochten, ik gelijk schrik om m'n hart, ik zeg "Je hebt er toch niet veel mee gereden zo, want ik denk dat je de tussenbak in z', lock hebt staan..."

Euh, watte? Aan de andere kant van de lijn...

Even uigelegd waar dat pookje op de vloer voor was, en jawel hoor, hij stond dus in de Hi-Lock, gelukkig had ze er niet veel mee gereden op de harde weg, dus gelukkig geen schade, maar je kunt dus op die manier heel goed je kruisjes naar de maan helpen. Dus ik zou iedere "gast"bestuurder van je Dodge even uitleggen waar dat pookje voor is, en in welke stand ie moet staan.

Groeten
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

??? Staat gelukkig niet in lock!Schokbrekers tonen geen lekage,maar dat zegt natuurlijk niets.Begint sinds kort te schudde bij 30 mile,als ik op die snelheid blijf word het steeds erger,geef ik flink gas is het weg en blijft het weg,totdat ik hem stil heb gezet en ff daarna weer ga rijden.Lijkt links voor te zitten,denk zelf nu dat kruisstuk vande steekas misschien vast zit,was aan de rechterzijde een poosje geleden ook het geval,begon toen alleen niet te schudden.Kwam er achter toen ik versleten astap verving.Als ik het weet zal ik het wel op het forum gooien!
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:( ik heb de tussen bak nog niet echt gebruikt.Hoe werkt dat eigenlijk?Waneer moet hij in high-of lowlock?
GROETE' SICKY
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Huig, probeer het eens te herhalen, en laat dan een goede kennis/vriend/maitresse/whatever vóór je rijden, en laat die persoon dan in zijn/haar spiegels eens naar je voorbanden kijken. Er is een kansje dat je voorwielen rap van links naar rechts klapperen, wat simpel is te verhelpen door een stuurdemper te monteren. Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik mijn veren had doorgezet en van 33" naar 36" bandjes overging.
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Is goed idee van jou Rienk!Gaan het binnenkort even uitproberen en zijn van plan dat dan op de video vast te leggen,zodat ik het ook kan bekijken.Bedankt voor de tip,het antwoord volgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
82-1046369354

Bericht door 82-1046369354 »

Je kan ook een kromme as hebben natuurlijk b.v als je eens een keer te hard door een gat bent gereden
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Misschien water in de banden?
Kan ook voor hele leuke effecten zorgen.
Gerhart
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

??? Nou de assen zijn niet krom en heb de banden laatst nog op andere velgen gegooid.Volgens de banden boer is het onbalans en is moeilijk te balanceren.Was toch al van plan om grote banden te monteren met wegprofiel en die hummers te gebruiken voor het terrein.Hopelijk dan geen last meer! :cool:
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Ik denk dat het komt omdat Ik met je meegereden ben het terrein in..hihi..

groetjes Ingridje en succes he huiggie
Plaats reactie