Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stuurbekrachtiging - Stuurbekrachtiging op je Dodge

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Kenneth De Keukelaer
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2001 20:11
Locatie: Merelbeke, België

Bericht door Kenneth De Keukelaer »

Bedankt Frans, ik zal eens kijken voor de onderdelen die ik eigenlijk niet heb(montageplaat,draglink).Ik zou het etn zeerste op prijs stellen als je me een mailtje met een foto van het stuurhuis en de pomp opstuurd. Alvast bedankt!
Groeten Kenneth
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Hi guys, voor diegenen die nog een stuurbekrachtigingssetje zoeken:
na een tijdje gezocht en gebeld te hebben , heb ik nu een goed [gebruikt] stuurbekr.set gevonden bij
Maas in Liessel [limburg] telefoonnr. 0493-342192.
Ik heb voor een origineel setje [gebruikt] fl. 1600
betaald, zonder verbouwingen en problemen in-gebouwd en kan nu sturen met m'n linker danwel rechterpink. Naar ik weet heeft Maas nog een setje liggen.
Groetjes Ed.
114-1005169113

Bericht door 114-1005169113 »

Ik ben wel benieuwd hoe geweldig de dodge stuurt met zo'n setje; ik heb namelijk nog helemaal geen behoefte aan stuurbekrachtiging! Alleen bij een rotonde is het ff draaien geblazen. Wordt de auto ook minder "zoekerig" op rechte stukken? Zwaar sturen vind ik het verder niet dus dat zou voor mij geen reden zijn. (ik ben sowieso niet gewend aan het slappe stuur -en pedalenwerk van de tegenwoordige auto's)
Frans Veldman
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
Contacteer:

Bericht door Frans Veldman »

Rick71,

De Dodge stuurt veel fijner met zo'n setje. Hij wordt er inderdaad minder "zoekerig" van. Volgens mij komt dit omdat de overbrengverhouding van het bekrachtigde stuurhuis veel kleiner is. Hij stuurt dus veel direkter.

Alles went. Zelfs slappe pedalen en slappe besturing! :-) Andersom went het trouwens veel moeilijker...

Groeten,
Frans Veldman
Plaats reactie