Geplaatst: 04 sep 2004 12:31
Nadat er ernstig rauwe geluiden kwamen onder de motorkap vandaan ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak, het kwam dus bij de pomp van de stuurbekrachtiging weg. Ik dacht eerst aan het lager, maar na demonteren van de pomp bleek dat de rotor met behoorlijk veel speling op de as zit.
Gelukkig had ik nog een pomp liggen, dus voor nu is het opgelost, echter vraag ik mij af of dit redelijk te reviseren is of kan ik daar beter niet aan beginnen?
Ik kan overigens de rotor nog niet van de as krijgen, omdat de poelie er niet af wil (dan kan ik namelijk het geheel uit het pomphuis halen.)
Wie heeft hier ervaring mee?
Overigens hoorden we al wat langere tijd af en toe tikken onder de motorkap, we dachten dat dit de distributieketting was die tegen het huis klapte, maar achteraf is het toch deze pomp geweest want dat tikken is nu ook helemaal over.
Gelukkig had ik nog een pomp liggen, dus voor nu is het opgelost, echter vraag ik mij af of dit redelijk te reviseren is of kan ik daar beter niet aan beginnen?
Ik kan overigens de rotor nog niet van de as krijgen, omdat de poelie er niet af wil (dan kan ik namelijk het geheel uit het pomphuis halen.)
Wie heeft hier ervaring mee?
Overigens hoorden we al wat langere tijd af en toe tikken onder de motorkap, we dachten dat dit de distributieketting was die tegen het huis klapte, maar achteraf is het toch deze pomp geweest want dat tikken is nu ook helemaal over.