Geplaatst: 22 jan 2011 11:17
Dag mensen,
Recent heb ik mijn automaatbak vervangen door een exemplaar waarvan helaas niet duidelijk was of het een werkend exemplaar was (is er een van de 30 bakken die afgelopen zomer op marktplaats stonden).
De automaat heb ik vervangen maar de oorspronkelijk koppelomvormer heb ik behouden. Het probleem wat ik nu heb is het volgende;
-R = geen probleem
-In D kom ik niet vooruit en lijkt de koppeling te slippen. Ik kom niet echt vooruit maar voel wel dat de bak soms heel eventje 'pakt'. Ook komen er verontrustende rammelende geluiden uit de bak.
-In 1 kan ik gewoon aanrijden, als ik vervolgens handmatig opschalen naar 2 en vervolgens naar D dan schakelt de bak wel gewoon op. Als ik vervolgens afrem dan schakelt de bak goed terug naar 2 maar als ik vervolgens verder afrem dan lijkt de bak weer niet goed in 1 te komen en kan ik weer niet aanrijden in D
-In 2 kan ik ook niet aanrijden en heb ik hetzelfde euvel als aanrijden in D
Het lijkt er op dat de eerste versnelling vanuit D niet wil, en dat de 2 ook niet wil vanuit stilstand. De bak zelf maakt overigens ook een stuk meer geluid dan de oude.
Nu vraag ik me af of iemand enig idee heeft of dit nog te verhelpen is door de bak af te stellen of dat het simpelweg een kwestie is van jammer-maar-helaas...
Groeten
Dre
Recent heb ik mijn automaatbak vervangen door een exemplaar waarvan helaas niet duidelijk was of het een werkend exemplaar was (is er een van de 30 bakken die afgelopen zomer op marktplaats stonden).
De automaat heb ik vervangen maar de oorspronkelijk koppelomvormer heb ik behouden. Het probleem wat ik nu heb is het volgende;
-R = geen probleem
-In D kom ik niet vooruit en lijkt de koppeling te slippen. Ik kom niet echt vooruit maar voel wel dat de bak soms heel eventje 'pakt'. Ook komen er verontrustende rammelende geluiden uit de bak.
-In 1 kan ik gewoon aanrijden, als ik vervolgens handmatig opschalen naar 2 en vervolgens naar D dan schakelt de bak wel gewoon op. Als ik vervolgens afrem dan schakelt de bak goed terug naar 2 maar als ik vervolgens verder afrem dan lijkt de bak weer niet goed in 1 te komen en kan ik weer niet aanrijden in D
-In 2 kan ik ook niet aanrijden en heb ik hetzelfde euvel als aanrijden in D
Het lijkt er op dat de eerste versnelling vanuit D niet wil, en dat de 2 ook niet wil vanuit stilstand. De bak zelf maakt overigens ook een stuk meer geluid dan de oude.
Nu vraag ik me af of iemand enig idee heeft of dit nog te verhelpen is door de bak af te stellen of dat het simpelweg een kwestie is van jammer-maar-helaas...
Groeten
Dre