Pagina 1 van 1

Geplaatst: 06 jul 2002 21:26
door 121-1024159373
hallo dodgers
ben nu trotse bezitter van een dodge w200 zonder stuurbekrachtiging:) op gas en oldtimer
maar ik heb stuurspeling,hoe kom ik hier vanaf?
is het heel erg of valt het wel mee?
er zitten terrein banden op(rijd niet echt lekker op de weg)
hij rijdt niet echt recht op de weg,spoort niet helemaal recht
komt dit door de stuurspeling en terrein banden of door 1 van beide?
ben wel van plan er stuurbekrachtiging op te zetten,waar kan ik dit krijgen,moet ik dit tweedehands of nieuw kopen?
nog een vraag:
is het ook zo dat een dodge w200 permanent 4 wiel aangedreven is?
en dat je hem niet op 2 wheel drive kan zetten?
en wat is de topsnelheid van een w200?

Geplaatst: 07 jul 2002 00:31
door robbert peter
kijk ff in de laatste dodge info, daar staat precies beschreven hoe je de stuurspeling uit je stuurhuis kunt krijgen. het klopt ook dat terreinbanden niet echt bevoordelijk zijn voor de sporing zeker als er hummers onder zitten. stuurbekrachtiging is 2e hands nog wel te krijgen bij verschillende adressen, bel eens rond voor de prijzen, hier zit nogal wat verschil in. een w200 is altijd 4 wiel aangedreven en kan niet op 2 wiel gezet worden. topsnelheid, ik heb nooit harder gereden dan 75 mijl, toen dacht ik dat ik met een dweil reed die het geluid van een straaljager maakte

succes met je nieuwe aanwinst

robbert peter

Geplaatst: 07 jul 2002 08:06
door 121-1024159373
bedankt voor je snelle reactie :)
zal volgend weekend dit probleem proberen te verhelpen
en hoe weet je of de 4x4 aandrijving goed is,hoe kan ik die testen? gewoon terrein rijden,of is er nog een andere manier?
keep going dodgers

eddy

Geplaatst: 07 jul 2002 08:25
door 121-1024159373
hoi,ben ik weer
het is niet echt stuurspeling maar een vrije slag.
(is het wel een vrije slag in plaats van stuurspeling?)
ik heb gelezen dat dit normaal is bij een w200
maar hoeveel mag die slag wezen,en hoe kan je zien hoe groot de vrije slag is?

groeten eddy

Geplaatst: 07 jul 2002 10:14
door 100-1012944962
Hoi Yahoo,
Het is maar hoe het noemt, De een zegt zus, de ander zo. Afstellen slag; Vooras opkrikken, stuur in rijstand, borging stelbout los en verdraaien, totdat je iets weerstand voelt( mist deze redelijk soepel verdraait) . Na deze volgorde en verstelling zal je nu voelen, dat het stuur minder speling heeft in rijstand. Stuur nu geheel naar links en rechts verdraaien en voelen of er geen zwaar punt in voorkomt( met name rechtuitstand ). Dit blijven afstellen totdat de slag nagenoeg verdwenen. Kom je in de middenstand een zwaar punt tegen en je hebt nog redelijk veel speling, dan verdient het stuurhuis revisie.

Succes en tot dodgens,

Dodgie1

Geplaatst: 07 jul 2002 13:06
door Gerhart
Als je even op de FAQ-sectie van dit forum kijkt, staat het hele verhaal beschreven.
Bij de APK mag de vrije slag ongeveer 1/8 stuuromwenteling zijn. Hoe je dit kan zien: ga links naast het prtier staan (raampje open), verdraai het stuurwiel en kijk op welk punt de voorwielen gaan bewegen, draai dan de andere kant op en kijk hoeveel vrije slag je hebt.