stuurbekrachtiging - Krijg onderhand lamme armen

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Heb sinds een paar maanden een w200 maar heb al wel in de gaten dat het niet echt relaxt rijdt in de stad ,cq dorp.
Dus de eerste verandering aan de dodge word dus stuurbekrachtiging.Maar nu is de vraag ;wat kost dat in totaal,ik had bij vanDam op de site al wel gezien iets vanaf 695 ex btw.Maar ben ik er dan of heb ik nog iets anders nodig,wat zijn verdere kosten of misschien weet iemand een beter adres of misschien een adres in het buitenland.(Duitsland)Heeft er iemand ervaring met het vervangen,waar moet je op letten.Een heleboel vragen van deze kant dus waar ik antwoord op hoopt te krijgen.
Groeten Titus :lookaround:
v8-lover
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2003 19:14
Locatie: Goor

Bericht door v8-lover »

He Titus, heb net zelf stuurbekrachtigings-set uit een Chevrolet-caprice gekocht voor maar 150euro,je hebt hier alleen wat werk mee om het te plaatsen maar dat was me het prijsverschil wel waard. Kweet in Winterswijk nog wel een paar donor-Chevy's te staa,hier vragen ze 225 euro voor een complete set incl.pomp,stuurhuis en slangen. Moet je ze alleen wel zelf onder de auto wegsleutelen.

Groetjes Ron
Ron Lansink
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Ik heb zelf een set van Van Dam ingebouwd, zie voor beschrijving met foto's het onderdeel TechTalk / FAQ van dit forum. De eerste foto toont de set zoals deze door Van Dam geleverd wordt. Deze is op zich compleet, alleen is de hoeveelheid vloeistof aan de krappe kant. Aan speciaal gereedschap heb je eigenlijk alleen een balljoint-separator nodig, maar er zijn genoeg dtb-leden die je deze kunnen uitlenen (ondergetekende bijvoorbeeld).

Volgens mij kun je inderdaad ook de sets uit bepaalde andere auto's halen en zal dat ook passen, maar ik meen dat met name de bevestigingsplaat van het nieuwe stuurhuis afwijkt, omdat het stuurhuis bij onze Dodge gedraaid gemonteerd moet worden.

Succes!
v8-lover
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2003 19:14
Locatie: Goor

Bericht door v8-lover »

Dat klopt Hans maar prijsverschil is er wel naar dat je ff wat improviseren kunt,toch? Kwas 30 euro kwijt voor staal voor andere voetplaat+150 euro voor bekarchtigings set........Voor die paar honderd euro koop ik mooi wat nieuw rubber onder me auto...

Groetjes Ron
Ron Lansink
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Op zich lijkt dat wel wat maar dat is natuurlijk wel tweedehands voor 225 euro.Daar komt nog bij ;zelf demonteren,nieuwe riem,montageplaat,olie,en volgens moet je als je het goed wil doen ook gelijk de pomp reviseren
Dan vind ik bijmekaargeteld nog een best bedrag.
Ik zoek iets specifiek voor W200,ben een beetje luie monteur ,dus een compleet setje waar ik niet achteraf nog van alles bij moet zoeken of reviseren.
:laugh:
Groeten Titus
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Ik heb der een stuurbekrachtigings set van een chevy in gehad..(alleen heb ik veel meer betaald dan de prijzen die ik hier zie)
Maar omdat ik een d200 heb had ik geen bevestigingsplaat nodig..
dus was het alleen een beugel maken voorop de waterpomp enz enz..
Ondertussen is mijn stuurbekrachtiging 2 keer gereviseerd en hij is ook nog eens de deur uit..want ik werd het zat..

Ik rijd nu zonder stuurbekrachtiging rond..en dat bevalt me ook prima..niets geen problemen..
sterke armen had ik al gecreerd in het jaar dat ik Dodge rijdt..
en ik mis die bekrachtiging helemaal niet..
het verschil is dat als ik bij een rotonde kom of in moet sturen dat ik weer twee armen nodig heb en met de stuurbekrachtiging 1 vinger..
maar dat is het enige verschil..want als je op de weg rijdt..is er echt geen verschil..

Dus als je een luie monteur bent zul je toch naar zoiets als van gvddaaaaammmm moeten rijden..
dan betaal jeje eigen maar blauw..en hopen dat het precies past..want geeneen dodge is hetzelfde..
Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands als ik jou was..
die zijn net zo goed..en de prijs is dan ook wat minder..
plus dat je dan niet bij van gvdam langs moet..

Iniedergeval succes met het zoeken


groetjes INgridje

Ik rijd nu rond
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

ingridje schreef:groetjes INgridje

Ik rijd nu rond

Je rijdt terwijl je berichtjes typt? :p




Edited By Ton on 1072779260
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Ingrid,
Ik vind wel een beetje tegenstrijdig wat je schrijft;je hebt stuurbekrachtiging van een chevy in de dodge gehad waar je te veel voor hebt betaald.(volgens jezelf)meerdere malen gereviseerd en dan adviseer je mij om een tweedehands cheviestuurbekrachtiging te plaatsen.Lijkt niet echt logisch.
en hoezo is geeneen dodge hetzelfde?? ???
Groeten Titus




Edited By titus on 1072784429
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Hoi Titus,,

ik bedoelde het niet tegenstrijdig..
Ik heb niet teveel betaald voor de stuurbekrachtiging..
absoluut niet..maar wel meer dat er hier op de site staat beschreven..
Ik was op zoek naar een stuurbekrachtiging..en pas bij de eerste keer van reviseren werd mij verteld dat het van een chevy was..verschil is aan de buitenkant niet te zien namelijk
en dat ik hem heb moeten laten reviseren is omdat ik het leuk vind het terrein op te gaan..
En dat ik het daar kapot gereden heb..
Dus niet door normaal gebruik..
dat was mijn "probleem"
De meeste mensen kennen mijn verhaal van mijn dodge van voor tot achter..
dus ook waarom bij mij iets kapot is gegaan..
maar tja daar moet ik natuurlijk niet vanuit gaan..als ik een verhaaltje neer prop..

bij gvdam kun je het voor 675 exclusief halendat is 800 inclusief

als je een goede tweedehands koopt zul je voor een dodge stuurbekrachtiging moeten kunnen slagen voor 550 en misschien wel minder
en als die eens gereviseerd moet worden kost je dat rond de 75 euro
dan heb je dus een zo goed als nieuw..
voor 200 euro minder

met een chevy stuurhuis precies hetzelfde verhaal..
alleen zul je daar een grondplaat bij moeten maken..

geen een dodge is hetzelfde ..precies zoals ik het zeg..
kijk mar eens bij iedereen onder de motorkap..
het blok is meestal gelijk..
maar alles wat er omheen zit..oei oei..echt heel verschillend..

Mijn stuurbekrachtiging paste zo bij mij op het chassis
maar we hebben hem doorverkocht en bij diegene pastte die niet zometeen op het chassis..

Maar in de loop van de tijd ga je de verschillen zien..
zet er maar eens 10 naast elkaar neer..
buitenkant en binnenkant is er geen 1 hetzelfde..

Ik hoop dat ik het je nu geod uitgelegd heb..
en dat je nu weet waarom ik je een tweedehands aanraad..
Als je geld genoeg hebt..dan ga je voor alles nieuw..
maar dodge rijden is al zo duur..(kwa onderdelen) dus waarom maak je het jezelf dan niet iets goedkoper..


groetjes Ingridje


enne ton..uhhhhhhhhhhhh ik zit achter de pc..heb net gereden..en ga zo weer rijden..gna gna

als je een goede stuurbekrachtigings pomp enzo tweedehands koopt en je moet hem alsnog reviseren omdat de rubbertjes en of keerringen verselten zijn..dan ben je nog goedkoper uit dan als je een nieuwe koopt.. :lookaround: :lookaround: :lookaround: :lookaround: :p
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Bedankt voor de aanvulling,nou is me het verhaal een stuk duidelijker.
Groeten Titus
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

hallo,

chevyspul past prima, mits je de goede onderdelen hebt.

Het beste kan je een stuurbekrachtiging pakken van en 4wd blazer of pickup, en zorgen dat je hem compleet hebt met de pomp slangen en stuurhuis met pitmanarm.
Daarbij moet je zorgen dat je een stuurstang ( stang tussen je pitmanarm en de kromme beugel aan je linker voorwiel),
en de kromme beugel bij je linker voorwiel van diezelfde auto hebt.
Die beugels kan je van chevy en dodge omwisselen en zodoende kun je de verstelbare stuurstang van chevy gebruiken zodat je ook niet hoeft te lassen aaan deze onderdelen.

Het stuurhuisschroef je tegen de chassisbalk daar waar eerst de bevestegingsplaat van het originele stuurhuis zat.
Het enige wat je dan an moet passen is de stang van de stuurkolom naar de ragjoint.

Ik heb dit zelf ook en was toen voor de hele set 225 euro kwijt (vond dit zelf niet duur).

En het enige aanpaswerk wat eran zit is de stang naar je stuurkolom en natuurlijk een beugeltje maken om de pomp aan de motor te monteren.

Het sturt hartstikke perfect en het enige wat er aan een sturhuis meestal kapot gaat zijn wat keerringen die voor een paar centen te vervangen zijn.

arjan
114-1082294701

Bericht door 114-1082294701 »

he titus je bent op zoek naar een stuurbekrachtiging dan moet je maas in liessel maar eens bellen hij verkocht ze compleet en niet zo duur gloof ik daar kwam ik achter toen ik de mijne had gekocht bij brouwers in gennep

suc6




Edited By ruudbexkens on 1082298733
Plaats reactie