Pagina 1 van 2

Geplaatst: 08 jan 2010 21:10
door wheelie
Nu heb ik mijn lift kit gemonteerd ( tuff country 4" kit, zijn complete bladveren voor en achter)

Alles zit mooi op zen plaats maar nu staat men bestuurderskant hoger dan de bijrijderskant en de voorkant in het algemeen lager dan de achterkant. Met die bestuurderskant die omhoog staat weet ik geen raad. De achterkant zal mss nog zakken als ik men laadbak terug monteer?

Groetjes sven.

Geplaatst: 08 jan 2010 21:58
door Sander-1987
Als je laadbak terug erop monteerd zal het iets inzakken, maar vrij weinig lijkt mij omdat je bladveren splinter nieuw zijn. (Correct me i'f I am wrong)

Zit er misschien nog iets tussen cabine en chassisbalken?
Carroserie wat scheef gemonteerd zit?

Heb je het wel op een vlakke ondergrond gekeken? (Lijkt me logisch, maar de fout kan voorkomen)

Geplaatst: 08 jan 2010 22:11
door wheelie
Hoi,
Alle werken zijn op een 100% vlakke ondergrond gemonteerd.

Tussen chassis en cabine is niks veranderd (voorheen stond hij wel mooi horizontaal en niet hoger aan 1 kant.
Alles is gedemonteerd van het chasis buiten het rollend gedeelte, cabine en motor.

Ik probeer morgen wel wat fotos te plaatsen.

Kan het zijn dat de bladveren vooraan in een richting geplaatst moeten worden? dat er een voor en achterkant aan is?( had het nagemeten en er was geen lengte verschil vanuit centerbolt naar de 2 zijkanten toe, zoals dit achteraan wel het geval was!, korte kant naar voor?)

Geplaatst: 08 jan 2010 22:12
door Gerhart
Je kunt nog proberen om alle bouten (van de draaipunten) een slagje los te draaien en daarna weer aan te draaien. Dit met de wielen gewoon op de grond.
De veren willen nog wel eens eigenwijs zijn als je alles met de wielen in de lucht monteert en aandraait.
Vooral de bouten/bussen van de schommels waar die aan het chassis zitten kunnen stug worden als die wat gedwongen zitten. Vooral die dus niet vergeten; zeker als die nog de originele rubberen bussen hebben.

Hierna gewoon lekker een tijdje rijden en de veren zullen zich vanzelf verder zetten.

Geplaatst: 08 jan 2010 22:14
door Gerhart
wheelie schreef:Kan het zijn dat de bladveren vooraan in een richting geplaatst moeten worden? dat er een voor en achterkant aan is?( had het nagemeten en er was geen lengte verschil vanuit centerbolt naar de 2 zijkanten toe, zoals dit achteraan wel het geval was!, korte kant naar voor?)
Jazeker!! Het voorste oog van de voorveer moet aan de bovenkant zitten; het achterste oog aan de onderkant.

Bij de achterveren moet de kortste kant aan de vookant zitten.

Geplaatst: 08 jan 2010 22:36
door wheelie
Bedankt voor de snelle reacties al! ik ga morgen eens even kijken!

Geplaatst: 09 jan 2010 10:31
door charger 73 se
ophang rubbers altijd vastzetten als de auto op zijn wielen staat !

anders (met rubbers met vaste bus) zijn je rubbers snel weer stuk.

Geplaatst: 09 jan 2010 19:32
door wheelie
Alles nog eens nagezien en men 1 voorbladveer was idd achterstevoor gemonteerd. Alles ff los gemaakt en opnieuw gemonteerd. Nu is alles gelijk het hoort te zijn.
De kont staat wel nog de lucht in maar ik hoop erop dat deze nog wat gaat zakken eens de bak en bumper gemonteerd is.

Bedankt voor de fijne en hulpzame reacties :;):

Geplaatst: 09 jan 2010 20:33
door charger 73 se
waar heb je die set besteld? en wat kost zoiets?

Geplaatst: 09 jan 2010 23:57
door wheelie
Komt van summit vandaan! alles bijeen kwam deze set incl brakeline relocate plates, 4degree shims voor voor- en achteras, alle nodige hardware en skyjacker schokbrekers op +-1000euro incl shipment en tax!

Nu heb ik wel gezien dat de bladveren sinds ik ze besteld heb zijn opgeslagen, deze kosten nu bij summit 800dollar ipv 649.
Heb ze nog aan de oude prijs gehad!

Geplaatst: 14 apr 2011 13:09
door wheelie
hm, bak gemonteerd en die kont steekt nog de lucht in!

Iemand raad?

groeten.

Geplaatst: 14 apr 2011 13:37
door 76 w200
hoi de bak staat meestal wat hoger .
Vergeet niet je dodge uit te laten lijnen als je er een wig tussen de voorveer en de as heb gedaan .

Mvg ed

Geplaatst: 27 mei 2011 23:07
door wheelie
Hoi jongens,

Ben er dus nog steeds niet uit.

Dodge staat nog steeds op zen neus na het verhogen dmv een complete set bladveren.

De bladveren zijn netjes gemonteerd zoals het hoort dus ik kom er nog niet uit wat er mis is.
Ik had er 4 wiggen bij, 2 achteraan boven de as en 2 vooraan boven de as?

De schokdempers zijn achteraan tekort, heeft iemand hier een gedacht welke lenge de schokdempers moeten zijn? 27 of 29 inch bij een 4inch lift?

Bij deze een foto van "hoe scheef" hij staat, het huis en stuk gras liggen nagenoeg recht tov elkaar.

kijk maar naar de helling van de voegen van het huis en de lijnen van de laadbak/cabine.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


ps: betreft een tuff country 4"lift met skyjacker shocks.

Geplaatst: 27 mei 2011 23:41
door Theft_eXP
de auto hoort origineel zo te staan, dus het klopt wel. als je met een normale lading rond rijdt zou hij wel recht moeten staan.

voor de meeste pickup's die veel zonder lading rondrijden zijn daarvoor leveling kits te krijgen. weet niet of die er ook voor een dodge zijn

Geplaatst: 28 mei 2011 01:17
door 76 w200
Mijn dodge staat achter ook hoger
dit met een 4" lift van rancho
voor nieuwe veren en achter blokken

gr ed