Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

liftkit gemonteerd - geen gelijke hoogte

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Nu heb ik mijn lift kit gemonteerd ( tuff country 4" kit, zijn complete bladveren voor en achter)

Alles zit mooi op zen plaats maar nu staat men bestuurderskant hoger dan de bijrijderskant en de voorkant in het algemeen lager dan de achterkant. Met die bestuurderskant die omhoog staat weet ik geen raad. De achterkant zal mss nog zakken als ik men laadbak terug monteer?

Groetjes sven.
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Als je laadbak terug erop monteerd zal het iets inzakken, maar vrij weinig lijkt mij omdat je bladveren splinter nieuw zijn. (Correct me i'f I am wrong)

Zit er misschien nog iets tussen cabine en chassisbalken?
Carroserie wat scheef gemonteerd zit?

Heb je het wel op een vlakke ondergrond gekeken? (Lijkt me logisch, maar de fout kan voorkomen)
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Hoi,
Alle werken zijn op een 100% vlakke ondergrond gemonteerd.

Tussen chassis en cabine is niks veranderd (voorheen stond hij wel mooi horizontaal en niet hoger aan 1 kant.
Alles is gedemonteerd van het chasis buiten het rollend gedeelte, cabine en motor.

Ik probeer morgen wel wat fotos te plaatsen.

Kan het zijn dat de bladveren vooraan in een richting geplaatst moeten worden? dat er een voor en achterkant aan is?( had het nagemeten en er was geen lengte verschil vanuit centerbolt naar de 2 zijkanten toe, zoals dit achteraan wel het geval was!, korte kant naar voor?)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Je kunt nog proberen om alle bouten (van de draaipunten) een slagje los te draaien en daarna weer aan te draaien. Dit met de wielen gewoon op de grond.
De veren willen nog wel eens eigenwijs zijn als je alles met de wielen in de lucht monteert en aandraait.
Vooral de bouten/bussen van de schommels waar die aan het chassis zitten kunnen stug worden als die wat gedwongen zitten. Vooral die dus niet vergeten; zeker als die nog de originele rubberen bussen hebben.

Hierna gewoon lekker een tijdje rijden en de veren zullen zich vanzelf verder zetten.
Gerhart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

wheelie schreef:Kan het zijn dat de bladveren vooraan in een richting geplaatst moeten worden? dat er een voor en achterkant aan is?( had het nagemeten en er was geen lengte verschil vanuit centerbolt naar de 2 zijkanten toe, zoals dit achteraan wel het geval was!, korte kant naar voor?)
Jazeker!! Het voorste oog van de voorveer moet aan de bovenkant zitten; het achterste oog aan de onderkant.

Bij de achterveren moet de kortste kant aan de vookant zitten.
Gerhart
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Bedankt voor de snelle reacties al! ik ga morgen eens even kijken!
charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se »

ophang rubbers altijd vastzetten als de auto op zijn wielen staat !

anders (met rubbers met vaste bus) zijn je rubbers snel weer stuk.
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Alles nog eens nagezien en men 1 voorbladveer was idd achterstevoor gemonteerd. Alles ff los gemaakt en opnieuw gemonteerd. Nu is alles gelijk het hoort te zijn.
De kont staat wel nog de lucht in maar ik hoop erop dat deze nog wat gaat zakken eens de bak en bumper gemonteerd is.

Bedankt voor de fijne en hulpzame reacties :;):
charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se »

waar heb je die set besteld? en wat kost zoiets?
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Komt van summit vandaan! alles bijeen kwam deze set incl brakeline relocate plates, 4degree shims voor voor- en achteras, alle nodige hardware en skyjacker schokbrekers op +-1000euro incl shipment en tax!

Nu heb ik wel gezien dat de bladveren sinds ik ze besteld heb zijn opgeslagen, deze kosten nu bij summit 800dollar ipv 649.
Heb ze nog aan de oude prijs gehad!
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

hm, bak gemonteerd en die kont steekt nog de lucht in!

Iemand raad?

groeten.
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi de bak staat meestal wat hoger .
Vergeet niet je dodge uit te laten lijnen als je er een wig tussen de voorveer en de as heb gedaan .

Mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
wheelie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:59
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door wheelie »

Hoi jongens,

Ben er dus nog steeds niet uit.

Dodge staat nog steeds op zen neus na het verhogen dmv een complete set bladveren.

De bladveren zijn netjes gemonteerd zoals het hoort dus ik kom er nog niet uit wat er mis is.
Ik had er 4 wiggen bij, 2 achteraan boven de as en 2 vooraan boven de as?

De schokdempers zijn achteraan tekort, heeft iemand hier een gedacht welke lenge de schokdempers moeten zijn? 27 of 29 inch bij een 4inch lift?

Bij deze een foto van "hoe scheef" hij staat, het huis en stuk gras liggen nagenoeg recht tov elkaar.

kijk maar naar de helling van de voegen van het huis en de lijnen van de laadbak/cabine.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


ps: betreft een tuff country 4"lift met skyjacker shocks.
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

de auto hoort origineel zo te staan, dus het klopt wel. als je met een normale lading rond rijdt zou hij wel recht moeten staan.

voor de meeste pickup's die veel zonder lading rondrijden zijn daarvoor leveling kits te krijgen. weet niet of die er ook voor een dodge zijn
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

Mijn dodge staat achter ook hoger
dit met een 4" lift van rancho
voor nieuwe veren en achter blokken

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Plaats reactie