gevaarlijke beweging - dodge schud van links naar rechts
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
hoi,
ik heb een (groot) probleempje, mijn dodge schud op en neer van rechts naar links.
Dit doet hij alleen als er een oneffenheid in de weg zit, een drempel bijvoorbeeld moet ik stapvoets nemen anders raak ik zeker een tegenligger, en bij een snelheid van bijv 70 km
schud het stuur zachtjes op en neer maar trekt niet weg naar een kant, je kan het ook gewoon loslaten en remmen zonder weg te trekken.
Er liggen normale 31-9.5 banden onder met goed profiel, die we ook al eens gewisseld hebben van voor en achter.
De wiellagers zijn vervangen en ook de stuurkogels en de sporing afgesteld op enkele millimeters toespoor.
De fuseekogels zijn nog goed.
De kruisjes in de steekassen zijn nog goed, hij staat niet in z'n lock.
Aan de bladveren is ook niets te zien, ook niet aan de rubbers in de veerhanden.
Er zit stuurbekrachtiging op, en een stuurdemper maar als ik die verwijder merk je geen verschil.
Ook heb ik, er de stabilisatorstang onder verwijderd en dat isok geen verschil.
HEEFT ER NOG IEMAND IDEEEN WAT DIT KAN ZIJN????????????????????????????????????????
alvast heel hartlijk bedankt.
arjan
ik heb een (groot) probleempje, mijn dodge schud op en neer van rechts naar links.
Dit doet hij alleen als er een oneffenheid in de weg zit, een drempel bijvoorbeeld moet ik stapvoets nemen anders raak ik zeker een tegenligger, en bij een snelheid van bijv 70 km
schud het stuur zachtjes op en neer maar trekt niet weg naar een kant, je kan het ook gewoon loslaten en remmen zonder weg te trekken.
Er liggen normale 31-9.5 banden onder met goed profiel, die we ook al eens gewisseld hebben van voor en achter.
De wiellagers zijn vervangen en ook de stuurkogels en de sporing afgesteld op enkele millimeters toespoor.
De fuseekogels zijn nog goed.
De kruisjes in de steekassen zijn nog goed, hij staat niet in z'n lock.
Aan de bladveren is ook niets te zien, ook niet aan de rubbers in de veerhanden.
Er zit stuurbekrachtiging op, en een stuurdemper maar als ik die verwijder merk je geen verschil.
Ook heb ik, er de stabilisatorstang onder verwijderd en dat isok geen verschil.
HEEFT ER NOG IEMAND IDEEEN WAT DIT KAN ZIJN????????????????????????????????????????
alvast heel hartlijk bedankt.
arjan
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
- Locatie: Breezand NH
Heeft ie lang stilgestaan?Dan kunnen de banden wel eens plat zijn aan een kant.
Heb je onlangs eens voluit in de ankers gegaan? Dan kan je een slijtplek hebben.
Misschien een loodje verloren?
Als je hard remt schijnt het te kunnen dat je band op de velg draait.Heb ik gehoord van een bandenboer...
Mijn eigen banden (General Grabber 33x12,5)blijken niet knap gebalanceerd te kunnen worden,"ja dat is normaal bij zulke terreinbanden en om je nog meer af te zeiken gaan we lekker onder een andere naam prutstroep verkopen en heb jij lekker geen garantie meer".Maar ik krijg ze wel!Wraak!!!
Koop nooit banden bij Hofka!!!
Eh waar was ik? Oja eh misschien zit het probleem dus wel in het schoeisel van je Dodge.Succes.
En hoe zijn je schokbrekers?
Edited By Rob Kramer on 1063393256
Heb je onlangs eens voluit in de ankers gegaan? Dan kan je een slijtplek hebben.
Misschien een loodje verloren?
Als je hard remt schijnt het te kunnen dat je band op de velg draait.Heb ik gehoord van een bandenboer...
Mijn eigen banden (General Grabber 33x12,5)blijken niet knap gebalanceerd te kunnen worden,"ja dat is normaal bij zulke terreinbanden en om je nog meer af te zeiken gaan we lekker onder een andere naam prutstroep verkopen en heb jij lekker geen garantie meer".Maar ik krijg ze wel!Wraak!!!
Koop nooit banden bij Hofka!!!
Eh waar was ik? Oja eh misschien zit het probleem dus wel in het schoeisel van je Dodge.Succes.
En hoe zijn je schokbrekers?
Edited By Rob Kramer on 1063393256
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
- Locatie: Breezand NH
Als je as krom is, zul heel snel wel met andere problemen te maken krijgen, zoals sneller slijten van alles aan bewegende delen in en aan je vooras. Ga daar voorlopig nog maar niet van uit. Die vooras kan wel wat hebben.
Misschien kun je het zoeken in de stand van je bladveren, eens heel lang geleden, waarschijnlijk in 1977, stonden die veren nog keurig gebogen. Grote kans dat ze nu behoorlijk vlak staan, of zelfs een negatieve bolling hebben (hol staan) en dat je daardoor een balhoofdshoek hebt van 0 graden of minder, en dat kan resulteren in het stuurgedrag van een winkelwagentje...
Misschien kun je het zoeken in de stand van je bladveren, eens heel lang geleden, waarschijnlijk in 1977, stonden die veren nog keurig gebogen. Grote kans dat ze nu behoorlijk vlak staan, of zelfs een negatieve bolling hebben (hol staan) en dat je daardoor een balhoofdshoek hebt van 0 graden of minder, en dat kan resulteren in het stuurgedrag van een winkelwagentje...
Ik meende gehoord te hebben dat de voorste bladveren altijd al enigzins recht stonden, dit omdat er alleen lading op de laadbak komt (en daar dus meer asdruk op komt en dus eigenlijk voor verlicht). Of is mij dit verkeerd voorgelicht?Rienk schreef:Misschien kun je het zoeken in de stand van je bladveren, eens heel lang geleden, waarschijnlijk in 1977, stonden die veren nog keurig gebogen.
Niet dat er bij veel Dodges uit die tijd nog sprake is van enigzins recht lopende bladveren (die van mij staan ook lichtelijk naar boven) maar goed... hehe
Arjan
misschien ligt het gewoon heel simpel aan je banden..
Ik heb het namelijk ook..
als ik langzaam rijdt niet..als ik dan tissen de 40 en 50 zit weer wel..en boven de 50 ook wer niet..
Bij mij is het gekomen nadat ik die banden er onder heb gelegd..
stuur gaat van links naar rechts(cm ofzo)
en het trilt
groetjes Ingridje
enne p.s
mijn raam mechaniek heeft het nu helemaal begeven..
dus we moeten senl bij je langskomen
misschien ligt het gewoon heel simpel aan je banden..
Ik heb het namelijk ook..
als ik langzaam rijdt niet..als ik dan tissen de 40 en 50 zit weer wel..en boven de 50 ook wer niet..
Bij mij is het gekomen nadat ik die banden er onder heb gelegd..
stuur gaat van links naar rechts(cm ofzo)
en het trilt
groetjes Ingridje
enne p.s
mijn raam mechaniek heeft het nu helemaal begeven..
dus we moeten senl bij je langskomen
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
heb vanmiddag nieuwe banden geprobeerd en dat hielp ook niets.
De auto is opgeknapt en heb hem toen niet lopend gekocht dus het probleem kwam pas aan het licht toen ik er voor het eerst mee ging rijden.
Het idee dat het in de bladveren zit is misschien zo gek nog niet, ik heb langs allebei de veren een touwtje gespannen en de veer rechts staat licht hol (ongeveer de dikte van het hoofdblad), maar de linkse veer staat veel holler ( ongeveer de dikte van 2,5 a 3 bladen).
Zelf denk ik nu dat dit best eens het probleem kan zijn omdat 1 veer veel makkelijker en verder inveert dan de andere.
Maandagavond zet ik er een set andere onder en dan bidden dat het nu wel de oplossing is.
Tot zover bedankt iedereen, meerder tips zijn altijd welkom.
arjan
De auto is opgeknapt en heb hem toen niet lopend gekocht dus het probleem kwam pas aan het licht toen ik er voor het eerst mee ging rijden.
Het idee dat het in de bladveren zit is misschien zo gek nog niet, ik heb langs allebei de veren een touwtje gespannen en de veer rechts staat licht hol (ongeveer de dikte van het hoofdblad), maar de linkse veer staat veel holler ( ongeveer de dikte van 2,5 a 3 bladen).
Zelf denk ik nu dat dit best eens het probleem kan zijn omdat 1 veer veel makkelijker en verder inveert dan de andere.
Maandagavond zet ik er een set andere onder en dan bidden dat het nu wel de oplossing is.
Tot zover bedankt iedereen, meerder tips zijn altijd welkom.
arjan
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
heb er nu een rancho ophoogset van 4 inch ondergebouwd ( voor bollere veren en achter blokken).
Dit had ik nog 2de hands liggen en zag er nog zeer goed uit, het probleem is nu echt veel minder geworden.
Zeg ongeveer 80 %, die laatste 20 % zal wel ergens anders zitten.
Maar ja het blijft een dodge dus een beetje schudden, trekken en stuiteren hoort er bij.
maar bedankt voor de tips.
arjan
Dit had ik nog 2de hands liggen en zag er nog zeer goed uit, het probleem is nu echt veel minder geworden.
Zeg ongeveer 80 %, die laatste 20 % zal wel ergens anders zitten.
Maar ja het blijft een dodge dus een beetje schudden, trekken en stuiteren hoort er bij.
maar bedankt voor de tips.
arjan
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker