Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

TUBELESS  BANDEN ?? - BINNENBAND JA/NEE

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
101-1005169079

Bericht door 101-1005169079 »

IK HEB NOG DE ORGINELE GROENE WIELEN ONDER MIJN DODGE W200 1976.
IK HEB ER NIEUWE BANDEN OP LATEN LEGGEN. DE GARAGE VERTELDE MIJ DAT DIT GEEN TUBELESS VELGEN WAREN.IK HEB GEZIEN DAT HET OPSTAANDE RANDJE ONTBREEKT, MAAR DE BANDEN DIE ER OP LAGEN WAREN OOK GEMONTEERD ZONDER BINNENBANDEN.?? NU NAAR 1000 KM IS MIJN BAND LEK GERAAKT EN DE OORZAAK WAS DAT DE BINNENBAND DUBBEL IS GAAN ZITTEN EN ZICH ZELF HEEFT DOOR GESCHUURD. MIJN VRAAG IS.. WEET ER IEMAND OF DEZE VELGEN GEWOON ZONDER BINNENBAND GEMONTEERD KAN WORDEN... ( VAN HET LEGER UIT ZATEN ER VOLGENDS MIJ GEEN BINNENBANDEN IN

M V GR. ERIC
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ik heb een stel 33'', tubeless, en een stel 36'' Hummers, eerst ook tubeless, maar nu niet meer :p Na een middagje terreinrijden (en ze gewoon op 2,5 bar te laten staan, dus NIET af te laten) stonden er 3 van de vier te sissen, omdat er drek tussen de velg en de band was gekomen. Als de sodemieter weer op druk gezet, en sneller dan normaal naar huis gereden. 1 dag later stonden er 3 plat, en de vierde nog een dag later ook.... Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet de meest voorzichtige terreinrijder ben.. :p
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De originele velgen zijn tubeless velgen. Als je hiermee met binnenbanden wilt rijden, moet je er eigenlijk een gaatje bijboren (in de velg) zodat er geen druk tussen binnen- en buiteband opgebouwd kan worden. De velg is dan natuurlik niet geschikt meer voor tubeless.
Gerhart
101-1005169079

Bericht door 101-1005169079 »

ik heb de banden er nu tubeless opliggen..

bedankt
:D ;)
Plaats reactie