Pagina 1 van 1
Geplaatst: 19 mar 2007 17:05
door 100-1164816498
Hallo, is het stuursysteem standaard al bekrachtigt? bij een Dodge w200? en heeft iemand nog wat meer info over een standaard Dodge w200 stuursysteem?
Groetjes,
Patrick
Geplaatst: 19 mar 2007 17:18
door Ton
Er bestaan onbekrachtigde en bekrachtigde stuurhuizen..
Geplaatst: 19 mar 2007 17:23
door 100-1164816498
Oke en wat is standaard bij een Dodge w200? en heeft u er mischnien nog maar informatie over?
Geplaatst: 19 mar 2007 19:21
door Bassie
bij de leger uitvoeringen van de w200 (m880) was het zo dat alles wat er opzat ook kapot kon, dus hoe minder er opzat hoe minder er kapot kan,
daarom zijn de legeruitvoeringen zeer kaal en dus zonder stuurbekrachteging,
de stuurhuisen van dodge zijn van het indirecte typ,
Geplaatst: 19 mar 2007 19:50
door Gerhart
Officiele naam is kogelkringloopsysteem.
Zowel de onbekrachtigde als de bekrachtigde is van dit type.
Is eigenlijk vergelijkbaar met een worm/wormwieloverbrenging. In een kogelkringloopsysteem loopt de worm echter niet direct over het wormwiel, maar zitten er kogels tussen om de wrijving te verminderen.
De ingaande as (vanaf het stuurwiel) zit op de worm; de uitgaande as (naar het voorwiel) zit op het wormwiel.
Geplaatst: 20 mar 2007 09:05
door dundy
Hier zijn nog wat plaatjes :
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En hierzo een plaatje van het "kogelkringloopsysteem"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Succes ermee.
Danny
Geplaatst: 21 mar 2007 18:43
door 100-1164816498
kunt u mij iets meer vertellen hoe het in z'n werking gaat dat stuursysteem? omdat ik het natuurlijk wel moet kunne uit leggen tijdens mijn presentatie :O
Geplaatst: 21 mar 2007 20:25
door Gerhart
Okee, daar gaan we dan.
Als je aan het stuur draait, gaat natuurlijk ook de worm (worm gear in de tekening) draaien. Het wormhuis (ball nut rack) kan niet draaien, maar alleen schuiven. Dus zal het wormhuis verschuiven over de worm.
Omdat de tanden van het wormhuis in de tanden van de wormwielsector (sector gear) grijpen, zal deze verdraaien. Aan deze wormwielsector zit een arm (pitman arm) verbonden. Hieraan zit weer een stang naar het voorwiel.
Omdat de wormwielsector verdraait zal de arm tegen de stang duwen en dus het wiel draaien.