Pagina 1 van 1
Geplaatst: 13 sep 2009 17:23
door pennings
Ik heb problemen gehad met de kruiskoppelingen in de vooras. Deze zijn vervangen. Enkele ander problemen zijn ook verholpen.
Nu is het probleem dat ik het rechter voorwiel terug gemonteerd heb, een stuk mee gereden nu heb ik speling op het wiel.
De centrale moer aangetrokken de speling is eraf. Er weer mee gereden en geen speling meer. Als je nu rijd voel je in de bochten schokken. Als beide voorwiel van de grond staan en je draait aan 1 wiel hoor je ook een constante tik uit het wiel komen.
Wat kan ik hieraan doen om dit te verhelpen?
Geplaatst: 13 sep 2009 18:40
door Gerhart
Hoe zijn de lagers? Die heb je er waarschijnlijk uitgehad bij het vervangen van de kruisjes.
Als ik het zo lees, lijkt het op speling op de voorwiellagers.
Alleen vreemd dat je de speling eruit kan draaien met de centrale moer. Heb je die wel goed aangedraaid na dat alles los is geweest? Aanhaalmoment %@*%@! Nm ofwel loeivast en daarna geborgd met splitpen.
Geplaatst: 14 sep 2009 22:10
door pennings
Ik wil eventueel de wiel lagers aan de rechter zijde te vervangen.
Met Timken lagers.
Heeft er iemand het part nummer van de Timken lagers?
Ik kan via mijn werkgevers wellicht de lagers bestellen.
Ik moet dan alleen wel het goede partnummer hebben.
Alvast bedankt
Geplaatst: 21 sep 2009 18:42
door pennings
Afgelopen weekend alles uitelkaar gehaald, gecontroleerd en terug gemonteerd. Alles lijkt goed. Evenals de lagers. Deze zijn ongeveer half jaar oud. Maar kan verder geen ingesleten stuken of dergelijke vinden.
Toen ik ermee reed, voelde ik in de bochten nog schokken en een lichte tik.
Beide wielen van de grond gezet. Er zit geen speling op beide wielen meer. Als ik met 1 van de wielen draai dan hoor je een lichte constante tik. meerdere keren per rondgang.
Moet ik dit in de wiellagers zoeken? Vervangen of kan dit eventueel ook iets anders zijn?
Geplaatst: 13 okt 2009 14:52
door pennings
Inmiddels weer wat opgelost.
Er zat speling tussen naaf en wiellager. Dit kon ik pas zien toen ik de wiellagers eraf had.
Nu zit er een nieuwe naaf in samen met de de wiellagers aan beide zijdes. Nog steed een lichte tik.
Het cardan opgemaakt en los gehaald. 1 lager van de klok is kapot gelopen. (lager waar steekas in valt) Is dit zelf te vervangen of moet ik opzoek naar een andere klok? (cardan)
Of zijn er mensen hier die dat kunnen doen voor mij? (tegen vergoeding)
Geplaatst: 14 okt 2009 12:36
door Gerhart
Hiervoor heb je in elk geval een lagertrekker voor nodig; één met schalen zodat je achter de binnenring kan komen.
Een beetje goed uitgeruste garage kan het wel.
Hierna moet het lager er weer opgeperst worden, maar dat kun je ook zelf met hamer en blok hout.
Als je een goed boek hebt, kun je de rest zelf, zolang je differentieel (klok) niet al te vast zit.
Geplaatst: 14 okt 2009 22:38
door pennings
Ik heb al op verschillende plaatsen geinformeerd voor de steekaslagers.
Wat is het type nummer daarvan, of wie zou die kunnen leveren?
Of zou ik deze kunnen vervangen met skf lagers?
Edited By pennings on 1255552823