Pagina 1 van 1

Geplaatst: 23 feb 2003 20:22
door Bas Z
Ik ben hier pas net nieuw en heb al een heleboel info van de site gehaald,en heb ook gelezen dat ophogen doormiddel van blokken voor niet mag.
Nu is de mijne dus doormiddel van blokken opgehoogd(voor+achter)
Hoe kan ik hem nu veilig ophogen zonder al te veel kosten te maken,ik wil tegen de tijd een goeie 4"lift kit,maar daar moeten we eerst weer ff voor sparen.

Groetjes Bas Z

Geplaatst: 26 apr 2005 01:15
door 115-1114379706
Ik wl mijn wagen ook gaan verhogen d.m.v. blokken, waarom mag dit dan niet? hoe weet je dat?
gr snelle

Geplaatst: 26 apr 2005 21:56
door Reinier Domsdorf
Hoi,

Bij ons in de buurt is er ooit een chevy-pickup betrokken geweest
bij een ongeval, (buiten zijn schuld), die ook door blokken
was opgehoogt. Door het ongeval braken de bouten, en
knalde ergens tegenaan.
Toen onze goede vrinden agenten dit vernomen, hebben ze
hierop toen verscherpt toezicht gehouden.
Goed of nie goed, je KAN er een hele berg gezeik mee krijgen
wanneer je bij een ongeval betrokken raakt, en er ook bij jou
iets breekt, de verzekering zoekt altijd wel ergens een reden
om onder het betalen uit te kunnen komen, of om de kosten
op iemand anders te verhalen.
(De verzekering is wat dat betreft zoiets als een paraplu tijdens hartje zomer.)


Of het van de RDW mag weet ik niet, maar ik vrees...


Gr,
Reinier

Geplaatst: 23 aug 2005 10:27
door Vaporized
Mijn w200 heeft als zoveel anderen ook een body lift gehad d.m.v. blokkken, ik dacht toch dat dit geen probleem mocht zijn.
Heb nog geen ervaring met keuren van de W200 ( heb em pas ), maar als het niet goed zou zijn dan zullen ze er vast wel wat van zeggen :)

Gr, Johan

Geplaatst: 23 aug 2005 12:44
door Gerhart
Vaporized schreef:Mijn w200 heeft als zoveel anderen ook een body lift gehad d.m.v. blokkken, ik dacht toch dat dit geen probleem mocht zijn.
Heb nog geen ervaring met keuren van de W200 ( heb em pas ), maar als het niet goed zou zijn dan zullen ze er vast wel wat van zeggen :)

Gr, Johan
Johan,

een BODYlift is (vrijwel) altijd met blokken en is ook gewoon toegestaan. Hierbij is het echter wel verstandig om niet hoger dan 5 cm. boven origineel te gaan.

In voorgaande tekst wordt gesproken over een suspension lift met blokken. D.w.z. blokken tussen de veer en de as. Bij de vooras is dit zwaar af te raden. Bij de achteras is dit wel acceptabel.

Geplaatst: 23 aug 2005 14:12
door 66-1067793066
Ik ben ook lang opzoek geweest naar een goedkopere oplossing dan de ophoogkits (reken rond de 1000 euries) maar die is er praktiesch niet. Ook niet door zelf te importeren uit de vs belgie of duitsland.

Bij deze kit heb je dan blokken achter + een extra blad, nieuwe voorveren & rondom nieuwe schokdempers.

Geplaatst: 08 sep 2005 03:01
door Vaporized
Gerhart schreef:
Vaporized schreef:Mijn w200 heeft als zoveel anderen ook een body lift gehad d.m.v. blokkken, ik dacht toch dat dit geen probleem mocht zijn.
Heb nog geen ervaring met keuren van de W200 ( heb em pas ), maar als het niet goed zou zijn dan zullen ze er vast wel wat van zeggen :)

Gr, Johan

Johan,

een BODYlift is (vrijwel) altijd met blokken en is ook gewoon toegestaan. Hierbij is het echter wel verstandig om niet hoger dan 5 cm. boven origineel te gaan.

In voorgaande tekst wordt gesproken over een suspension lift met blokken. D.w.z. blokken tussen de veer en de as. Bij de vooras is dit zwaar af te raden. Bij de achteras is dit wel acceptabel.
Gerhart, thnx voor het verbeteren, ik zal wel net wakker zijn geweest toen ik het topic had gelezen :) pff body lift, haha

Naja, :)

MvG Vaporized !

Geplaatst: 08 sep 2005 10:07
door barracuda68
Ik heb mijn dodge opgehoogd door de veren te laten plooien en dat kost mij niet zoveel. Voor de voorveren heb ik 50 euro betaald en achteraan een paar goede blokken ertussen. Het is wel een beetje werk maar als je handig bent kost het dus niet zo veel.
Ik rijdt rond met hummerbanden en zelfs in het terrein raken ze de spatborden niet. De veren zijn wel iets harder dan voordien.
Groeten Kenneth

Geplaatst: 05 aug 2006 00:44
door 99-1132613910
Ik heb mijn dodge opgehoogd door de veren te laten plooien en dat kost mij niet zoveel. Voor de voorveren heb ik 50 euro betaald en achteraan een paar goede blokken ertussen. Het is wel een beetje werk maar als je handig bent kost het dus niet zo veel.
Ik rijdt rond met hummerbanden en zelfs in het terrein raken ze de spatborden niet. De veren zijn wel iets harder dan voordien.
Groeten Kenneth


wat is en waar of hoe doe je dat plooien???
groeten c