Pagina 1 van 1

Geplaatst: 16 jun 2009 19:59
door thull
Hallo,

ik zit met een probleempje mischien weten jullie het. Vandaag auto terug gehad van de keuring is hij afgekeurd op de linker wielager en bovenste fuseekogel links. Ik alles los gemaakt nu blijkt dat de aandrijfas opzich ook flinke speling heeft. Nu heb ik een aantal vraagjes.

-moet die flens die tegen de remschijf aan zit los of kan ik de lager wielager vervangen zonder dat hij los gemaakt is? Zoja hoe? ik heb al een uur liggen slaan en stoken maar tevergeefs...

-Om het lager van de aandrijfas te vervangen moet de as er uit, maar zit deze geborgt in het dif of kan ik hem zo er uit trekken?

-iemand dit lager al een keer vervangen? Is het zelf te doen en moet de complete de as los?

- Is de bovenste fusee kogel te vervangen terwijl de aandrijfas er nog onder zit? (omdat naar mijn gevoel de kogel omlaag er uit moet)

iemand idee waar ik lager + keering van de as en bovenste fusee kogel kan verkrijgen?


Alvast bedankt!




Edited By thull on 1245175411

Geplaatst: 16 jun 2009 20:17
door Robbie

Geplaatst: 17 jun 2009 18:18
door thull
ben weer een stuk verder met wielager nu heb ik nog een vraagje hoe test ik de bovenste fusee kogel op speling?



Edited By thull on 1245255828

Geplaatst: 17 jun 2009 19:36
door Henk_W200
Hoi Thull , heb je hier wat aan

Het gaat hem ook om de keering https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras_ ... _kruis.htm
Ik heb een Timken keering gekocht, zie op foto het doosje voor de nummer
Je kunt eventueel ff googelen voor de juiste maat

Geplaatst: 18 jun 2009 22:37
door Robbie
thull schreef:ben weer een stuk verder met wielager nu heb ik nog een vraagje hoe test ik de bovenste fusee kogel op speling?
Op de zelfde manier als je je lagers controleert.

Maar je band zit er natuurlijk niet meer op... ???

Geplaatst: 22 okt 2009 15:28
door Laurens
even een vraagje, heb je ook speling op je band, als die timkin keering er niet tussen zit?

heb net namelijk de balljoints van mijn crosser vervangen, daar kwam ik geen keering tegen, nu kwam ik net dit op het forum tegen (merkte namelijk nog een behoorlijke speling op de band)

zou dit het kunnen zijn?

Geplaatst: 22 okt 2009 22:32
door Kurt
Een keerring is om het vet binnen te houden, en het vuil buiten. Niet om het wiel spelingvrij te houden.
Misschien nog speling op je wiellager?
Laat iemand anders het wiel heen en weer bewegen, dan kan jij onder de auto kijken waar de speling precies zit.