Geplaatst: 16 jun 2009 19:59
Hallo,
ik zit met een probleempje mischien weten jullie het. Vandaag auto terug gehad van de keuring is hij afgekeurd op de linker wielager en bovenste fuseekogel links. Ik alles los gemaakt nu blijkt dat de aandrijfas opzich ook flinke speling heeft. Nu heb ik een aantal vraagjes.
-moet die flens die tegen de remschijf aan zit los of kan ik de lager wielager vervangen zonder dat hij los gemaakt is? Zoja hoe? ik heb al een uur liggen slaan en stoken maar tevergeefs...
-Om het lager van de aandrijfas te vervangen moet de as er uit, maar zit deze geborgt in het dif of kan ik hem zo er uit trekken?
-iemand dit lager al een keer vervangen? Is het zelf te doen en moet de complete de as los?
- Is de bovenste fusee kogel te vervangen terwijl de aandrijfas er nog onder zit? (omdat naar mijn gevoel de kogel omlaag er uit moet)
iemand idee waar ik lager + keering van de as en bovenste fusee kogel kan verkrijgen?
Alvast bedankt!
Edited By thull on 1245175411
ik zit met een probleempje mischien weten jullie het. Vandaag auto terug gehad van de keuring is hij afgekeurd op de linker wielager en bovenste fuseekogel links. Ik alles los gemaakt nu blijkt dat de aandrijfas opzich ook flinke speling heeft. Nu heb ik een aantal vraagjes.
-moet die flens die tegen de remschijf aan zit los of kan ik de lager wielager vervangen zonder dat hij los gemaakt is? Zoja hoe? ik heb al een uur liggen slaan en stoken maar tevergeefs...
-Om het lager van de aandrijfas te vervangen moet de as er uit, maar zit deze geborgt in het dif of kan ik hem zo er uit trekken?
-iemand dit lager al een keer vervangen? Is het zelf te doen en moet de complete de as los?
- Is de bovenste fusee kogel te vervangen terwijl de aandrijfas er nog onder zit? (omdat naar mijn gevoel de kogel omlaag er uit moet)
iemand idee waar ik lager + keering van de as en bovenste fusee kogel kan verkrijgen?
Alvast bedankt!
Edited By thull on 1245175411