Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

wielager + as lager

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
thull
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 10:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door thull »

Hallo,

ik zit met een probleempje mischien weten jullie het. Vandaag auto terug gehad van de keuring is hij afgekeurd op de linker wielager en bovenste fuseekogel links. Ik alles los gemaakt nu blijkt dat de aandrijfas opzich ook flinke speling heeft. Nu heb ik een aantal vraagjes.

-moet die flens die tegen de remschijf aan zit los of kan ik de lager wielager vervangen zonder dat hij los gemaakt is? Zoja hoe? ik heb al een uur liggen slaan en stoken maar tevergeefs...

-Om het lager van de aandrijfas te vervangen moet de as er uit, maar zit deze geborgt in het dif of kan ik hem zo er uit trekken?

-iemand dit lager al een keer vervangen? Is het zelf te doen en moet de complete de as los?

- Is de bovenste fusee kogel te vervangen terwijl de aandrijfas er nog onder zit? (omdat naar mijn gevoel de kogel omlaag er uit moet)

iemand idee waar ik lager + keering van de as en bovenste fusee kogel kan verkrijgen?


Alvast bedankt!




Edited By thull on 1245175411
Leroy van Thull
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

thull
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 10:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door thull »

ben weer een stuk verder met wielager nu heb ik nog een vraagje hoe test ik de bovenste fusee kogel op speling?



Edited By thull on 1245255828
Leroy van Thull
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Thull , heb je hier wat aan

Het gaat hem ook om de keering https://www.wee200.nl/w200_tips/vooras_ ... _kruis.htm
Ik heb een Timken keering gekocht, zie op foto het doosje voor de nummer
Je kunt eventueel ff googelen voor de juiste maat
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

thull schreef:ben weer een stuk verder met wielager nu heb ik nog een vraagje hoe test ik de bovenste fusee kogel op speling?
Op de zelfde manier als je je lagers controleert.

Maar je band zit er natuurlijk niet meer op... ???
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

even een vraagje, heb je ook speling op je band, als die timkin keering er niet tussen zit?

heb net namelijk de balljoints van mijn crosser vervangen, daar kwam ik geen keering tegen, nu kwam ik net dit op het forum tegen (merkte namelijk nog een behoorlijke speling op de band)

zou dit het kunnen zijn?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Een keerring is om het vet binnen te houden, en het vuil buiten. Niet om het wiel spelingvrij te houden.
Misschien nog speling op je wiellager?
Laat iemand anders het wiel heen en weer bewegen, dan kan jij onder de auto kijken waar de speling precies zit.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie