Brutus schreef:ben je nou nog bezig met je project Gerhart ?
Je maakt er wel werk van zie ik petje af.
Je ziet ik zit nog steeds op de site te snuffelen wat er allemaal gebeurd enzo want het dodge bloed is mijn lichaam nog niet uit zelfs niet na alles wat ik ermee mee gemaakt heb.
Ik ben heel benieuwd hoe hij is als hij klaar is en zou je dodge dan graag een keer willen zien.
Ik hou je project in de gaten maar dat deed ik eigelijk al.
succes verder met je project.
Henton
"Je doet het goed of je doet het niet" is mijn motto.
En dan kan het nog wel eens wat langer duren voor het af is........... :)
Na lange tijd is er toch weer wat nieuws te melden: de motor is (bijna) klaar.
Volgende dingen zijn aan de motor gedaan:
- nieuwe afdichtingen
- nieuwe hoofdlages
- nieuwe drijfstanglagers
- nieuwe zuigerveren
- cilinders gehoond
- nieuwe (Melling) nokkenas
- blok en koppen schoongemaakt, gecontroleerd en gelakt
- nieuwe (zelfgemaakte) carterpan (meer inhoud en steviger)
- 4-barrel (Dodge) inlaatspruitstuk
- nieuwe (Mancini) gelaste aluminium klepdeksels
- nieuwe (Demon) 4-barrel carburateur
Volgende punt op de agenda: het chassis gaat naar de restaurateur (met hulp van m'n vriend) om de cabine en rest van het plaatwerk strak te kunnen maken. Hierna wordt alles afgelakt.
Na terugkomst van het chassis kunnen dan motor en versnellingsbak ingebouwd gaan worden. En natuurlijk de cabine en plaatwerk er weer op............
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Gerhart op 12 jan 2020 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
En weer een stukje (groot stuk, eigenlijk) verder.
Gisteren samen met de plaatwerker van de restaurateur de cabine en neus op het chassis gezet om alles pas te maken en uit te lijnen.
Nu gaat de plaatwerker alles even straktrekken en kan het strakmaken en afspuiten beginnen!!
Begint er (eindelijk) weer een beetje vertrouwd uit te zien.
Edited By Gerhart on 1197488314
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Gerhart op 12 jan 2020 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.