Pagina 1 van 1
Geplaatst: 26 nov 2009 22:58
door JPS
Aangenaam, Jean-Pierre is de naam.
Na lang zoeken en veel rondkijken hebben we de stap gemaakt en zijn we de trotse eigenaar van een Dodge W200 uit 1976.
Er is wel werk aan de winkel maar dat komt goed!
Ik krijg geen foto geüpload, dus dat komt nog (misschien).
Edited By JPS on 1259272740
Geplaatst: 26 nov 2009 23:03
door JPS
Ik heb trouwens gelijk een vraagje:
Mijn ruitenwisser is er spontaan mee gestopt, geen beweging, geen geluid, niks....
Weet iemand waar je moet beginnen met zoeken?
Thanx
Geplaatst: 27 nov 2009 00:47
door lucadee
voorop het voorraam :D :D daar horen ze alletwee te zitten.
Geplaatst: 27 nov 2009 07:32
door Robbedoes
:laugh:
Zeer waarschijnlijk heb je last van kapotte 'Wiper Linkage Bushings'.
het ruitenwissersysteem bevat 4 plastic busjes die wel eens kapot willen gaan. Ze kosten ong 5 euro p/st.
De plaat voor de voorruit verwijderen en dan kun je zo bij het systeem komen.
Op het forum staan wel een aantal onderwerpen hoe je dit kunt fixen.
Geplaatst: 27 nov 2009 08:08
door Ton
Als de motor geen geluid meer maakt lijkt het me niet dat het de bushings zijn.
Even meten of er stroom bij de motor komt.. Zekering al nagekeken?
Geplaatst: 27 nov 2009 12:18
door missdodge
Welkom Jean-Pierre :p
Geplaatst: 27 nov 2009 18:11
door brigadierdog
Welkom Jean Pierre :)
Ik heb het laatst ook gehad dat de ruitenwissermotor ineens niks meer deed, bleek dat de massa te weinig was, wegens te veel roest op de body :(
suc6 Brig
Geplaatst: 27 nov 2009 19:13
door skiere
welkom bij dtb!
rijden als de zon schijnd is ook een oplossing! :;):
Edited By skiere on 1259345626
Geplaatst: 27 nov 2009 19:54
door Henk_W200
Hoi JP,
Welkom bij DTB .
Misschien is het een idee dat je lid gaat worden van DTB, dan heb je toegang tot het download forum.
Daar staat de hele leger W200 manual , die kun je dan downloaden. die staat boordevol met info
Hier staat ook o.a. een elektrische schema in, dat is altijd handig met storing zoeken.
Geplaatst: 27 nov 2009 23:22
door JPS
Yes, we gaan morgen gelijk aan de gang.
Dus de ruitenwissers zitten op de vooruit.. thanx voor de tip :laugh:
Ja, zit er hard aan te denken om lid te worden. Even sparen ;)
Alleen rijden als de zon schijnt betekend dat er geen modder ligt, da moete we nie hebbe.
Geplaatst: 28 nov 2009 09:58
door skiere
om foto's te uploaden,moet je eerst je foto's op deze site zetten.
www.photobucket.com
dan hebben je foto's een http nr.
als je zover bent,reageer je op je topic(waar jeje text schrijft voor je topic)boven het text vakje staan de ib code drukknoppen.daar druk je op image.dan kan jeje http nr in vullen en zo staat je foto op het forum.
derest vind je wel al doende,zoals sleutelen aan de dodge dat vind je ook al doende.
succes...
Edited By skiere on 1259398721
Geplaatst: 28 nov 2009 11:10
door fcapri
mijn ruitenwissers zijn er ook mee gestopt. t rare is, als ik de auto start werken ze, en naarmate ze langer werken, gaan ze trager en trager tot de boel gewoon stopt.
dan zet ik de ruitenwissers aan, stap uit, geef een snok aan de ruitenwissers en daar zijn ze weer.
alleen vertragen ze de hele tijd weer tot ze stoppen.
wat heb ik gevonden: ik heb een slecht contact in de aansluitstekker aan de motorruimte (3 pinnen). heb de kabelboom afgeknipt en 3 nieuwe klemmen op gezet, maar t probleem blijft.
ik krijg daar dus een overgangsweerstand die verergerd als die warm wordt. en uiteindelijk draait de motor zo traag dat die niet meer door dat dode punt geraakt van de ruitenwissers.
als ik aan de kabelboom trek, werkt der boel direct weer snel. toen ik eens op wegwas en het begon te regenen + ruitenwissers vielen uit, heb ik terplaatse de boel gefixed en het blijft werken (maw ik blijf eraf nu) :D
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/100_3790.jpg
hier rechts zie je het stokje (die ik ter plaatse vond) dat ik tussen de motor en de kabels stak. dit zorgt ervoor dat de connector weer goed contact maakt en blijft maken.
dus geef eens een snokje aan de kabelboom met de ruitenwissers aan, misschien springen ze ook aan. en trek eens aan de ruitenwissers zelf.
heb er nog nie naar gekeken, het gewone 'tijdgebrek'/plaatsgebrek probleem :p
Edited By fcapri on 1259403113
Geplaatst: 28 nov 2009 19:59
door JPS
We hebben hem vandaag aan de gang gekregen (10 minuten). Ligt waarschijnlijk aan de contactpunten, die zijn "amateuristisch".
Zijn er aftermarket draadbomen voor de W200? Of is dit een gevalletje, afknippen en zelf fatsoendelijk knopen?
Ik ga een nieuw item posten in algemeen.