Pagina 1 van 1

Geplaatst: 26 okt 2011 22:45
door rvanderende
zijn er makkelijke manier om steekassen te verwijderen

alles tips en tricks zijn welkom

alvast mijn dank

rob/sa

Geplaatst: 27 okt 2011 07:24
door 76 w200
van de voor as ?

Geplaatst: 27 okt 2011 08:16
door rvanderende
klopt van de voor as
kan er weinig van vinden op het net

achter is super simpel

voor ik ergens aan begin ben ik graag voorbereid
heb de as al in de garage liggen hier dus dit deel hoef ik niet buiten te doen

zal wel wat foto's maken van dit deel

dit is de bedoeling eigenlijk
deze as leeghalen volledig
en alles inbouwen in de vooras van mijn dodge
het enige verschil is eigenlijk dat mijn as onder de wagen op spiralen staat
en dat het dif aan de bijrijderskant zit
de assen op zich zijn hetzelfde dana 44

zit zelf te denken om de 2 grote moeren los te halen en dan de hele kop eraf te halen
de vraag is dan klopt dat of doe ik het dan totaal verkeerd

groetjes rob/sa

Geplaatst: 27 okt 2011 09:45
door Gerhart
Van de 44 FBJ (permanent 4x4) of de latere modellen met vrijloopnaaf?
Bij de laatste moet je ook de vrijloopnaaf demonteren en (bij beide) daarna de wiellagers en seals. Hierna kun je de steekassen er uit schuiven.
Soms moet je eerst nog de smeernippel van het kruisje verwijderen omdat die te ver uitsteekt.

De koppen zou ik er niet helemaal afhalen; dat is alleen maar extra werk. Bovenstaande moet je sowieso doen; ook al haal je de koppen er af.

Geplaatst: 27 okt 2011 09:52
door rvanderende
is daar geen foto sessie van misschien

het zijn hier automaat vrijloopnaven die erop zitten

het kapje heb ik er net afgehaad
om alvast te kijken dus zover ben ik al

zometeen de camera even meenemen dan even wat foto's maken ervan

heb ook al gezien dat ik wat apparte maten nodig heb maar ok ook hier kom ik weer uit tzt

in iedergeval lees ik graag alle reactie's en tips

en het is zeker niet koud in de garage dus heb goed naar men zin hiernaast

rob/sa

Geplaatst: 27 okt 2011 14:10
door rvanderende
Gerhart schreef:Van de 44 FBJ (permanent 4x4) of de latere modellen met vrijloopnaaf?
Bij de laatste moet je ook de vrijloopnaaf demonteren en (bij beide) daarna de wiellagers en seals. Hierna kun je de steekassen er uit schuiven.
Soms moet je eerst nog de smeernippel van het kruisje verwijderen omdat die te ver uitsteekt.

De koppen zou ik er niet helemaal afhalen; dat is alleen maar extra werk. Bovenstaande moet je sowieso doen; ook al haal je de koppen er af.
momenteel is alles eraf
de buitense conische lager is eraf de andere niet maar denk dat die niet in de weg zit maar ok kan het mishebben

wat bedoel je met de seal verwijderen

de koppen moet er zoizo af want die moeten op de vooras die onder de dodge zitten met spiraalveren
dus de hele as moet eigenlijk leeggehaald worden

foto's volgen nog vanavond als ik op tijd terug ben

maar nogmaals alle tips en trick fot's alles is welkom

groetjes rob en sa b300 4x4 pathfinder

Geplaatst: 27 okt 2011 14:40
door country4all
Kijk eens hier,mischien helpt dit je verder.Dana Assen

Geplaatst: 27 okt 2011 22:07
door rvanderende
deze assen zijn te veel verschillend helaas
vandaar dat ik mijn dana 60 en 70 verkocht heb
heb in die korte tijd al zeer veel bijgeleerd kwa assen en tussenbakken
heb deze link al wel gevonden over dana 44 assen http://77cj.littlekeylime.com/Dana44_2.htm

in iedergeval kom ik telkens een stapje verder met de vooras

zo nu eerst de foto's even op de computer zetten