Pagina 1 van 3

Geplaatst: 12 nov 2006 12:34
door chris29
wie weet of je een 440 bigblok over kan zetten op je versnelingbak van een 318 of moet je dan ook een andere versnelingsbak hebben

Geplaatst: 12 nov 2006 17:53
door 107-1132350251
Idd moet er een 727 voor een Bigblock achter ipv de 727 voor je smallblock die je er nu achter hebt hangen....Verder ook nog de nodige aanpassingen

Geplaatst: 13 nov 2006 08:32
door Robbie
Wat is dan het verschil tussen een 727 en een 727 ???

Geplaatst: 13 nov 2006 11:45
door 107-1132350251
Je hebt een 727 met een Bellhousing passend op SB en je hebt een 727 met een Bellhousing passend op Mopar BB

Geplaatst: 19 nov 2006 19:40
door Bassie
en wat zijn de verdere aanpassingen?

Geplaatst: 18 dec 2006 00:11
door 107-1132350251
Volgende zaken heb je minimaal nodig!

1 een BB Motor (361 383 400 413 440)
2 Een BB Versnellingsbak TF-727 of een Np435 met BB Belhouse
3 BB Motor steunen
4 Kleinere Hoofdremcylinder voor RB BB motoren
5 een Rear Sump oliepan en dipstick
6 Kickdown stangenstelsel of Lokar Kabel
7 Headers of manifolds
8 Diverse Brackets (Dynamo Powersteering en evt Airco)

Geplaatst: 17 dec 2009 17:15
door nico flik
hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?

Geplaatst: 17 dec 2009 18:36
door Kurt
Rear sump oilpan= carterpan met de 'bult' aan de achterkant.

Dipstick= oliepeilstok.

Geplaatst: 17 dec 2009 20:57
door charger 73 se
je heb volgens mij alleen een 727 bigblock bakhuis nodig de rest(inhoud van de bak) kan je zo overschroeven.

je kan ook een smallblock stroken! 408 cui is makkelijk te doen wat duurder word het als je van een 360 een 426 maakt of 440 cui :cool:

ik heb nog een 408 in de schuur staan maar die is voor in de charger. zou ook wel wat voor de w200 wezen :angry:

Geplaatst: 17 dec 2009 23:09
door bastian
nico flik schreef:hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?
Goh ik heb Rosco P Coltrane wel tig keer horen zeggen wat een dipstick was ..

Geplaatst: 18 dec 2009 10:45
door Bommel
Wat houdt een 318 stroken precies in??

Geplaatst: 18 dec 2009 11:24
door Kurt
Met stroken word bedoelt het vergroten van de cilinderinhoud door het monteren van een krukas met een langere slag. Vooral bij de Chrysler bigblocks is dit nogal een trend de laatste tijd. Een 400c.i. of 440c.i. is zonder al te moeilijke ingrepen te stroken naar 500 of zelfs 540c.i.
Maar ook voor de smallblocks (SB) zijn stroker krukassen te koop, al is de keus minder dan bij de bigblocks.
Meest gebruikt bij het SB zijn de krukassen met een slag van 4.00 inch.
Origineel is de slag van zowel de 318 als de 340 3.31 inch. Met een slag van 4.00" kom je op respectievelijk 390 en 410c.i.
De 360 heeft std een slag van 3.58" en die komt met een 4.00" krukas op 408c.i.
Dennis (charger73se) heeft inderdaad zelf een 360 gestrookt naar 408 en dat is een aardig monsterblok geworden! Toppie Dennis!
Ik ken nog 1 iemand die met een 408 rond rijdt in een Barracuda, en die geeft de meeste Chargers, Challengers en Cuda's met 440 bigblock het nakijken met z'n smallblock-powerrrrr. :cool:
Mopar smallblocks zijn gewoon gemaakt om te stroken.......




Edited By Kurt on 1261131956

Geplaatst: 18 dec 2009 11:35
door Sander-1987
Mooie uitleg Kurt, dalijk slaat de rage over naar de 318cui en gaat iedereen zijn W200 lopen te stroken om er meer power uit te halen xD

Geplaatst: 18 dec 2009 11:39
door lucadee
400 cui met een 440 kruk-as ook lekkere optie hoop ik. :D


greetzzz

Luc

Geplaatst: 18 dec 2009 11:59
door Kurt
Ja luc, de 400 --> 451c.i. stroker met 440 krukas in 400 blok mag gerust de oer-stroker genoemd worden.
Jaren geleden, voordat de huidige (made in china=goedkoop) stroker kits beschikbaar waren, had je alleen de dure race krukassen. Toen was de 451 de goedkoopste oplossing. Een inmiddels veelvuldig beproefd concept.