Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18 dec 2009 12:27
door Kurt
een tijd terug heb ik me eens aardig verdiept in het stroken van de 318-->390. Het nadeel van de 318 is dat er alleen dure gesmede zuigers beschikbaar zijn dan. Want stroken houd ook in dat je andere zuigers moet gaan monteren. Omdat de slag van de krukas groter word, zou de originele zuiger hoger in de cilinder komen. Zelfs zo hoog, dat de zuiger boven het cilinderblok uitsteekt. Daarom maken ze speciale zuigers waar de piston pen hoger in de zuiger zit, en dus de zuiger weer precies tot bovenin de cilinder komt.

En omdat de 318 een beetje het buitenbeentje van de familie is, en de yanks liever meteen een 360 pakken als basis, is er voor de 360 veel meer keus aan zuigers.
Wel begrijpelijk, want die yank hoeft maar naar de plaatselijke sloperij te rijden om een 360 motor op te pikken voor 200 dollar of zo. Hier in NL zijn de 360's niet bepaald op iedere hoek van de straat te vinden.
Dus eigenlijk is een 360 goekoper om te stroken dan een 318....

Geplaatst: 18 dec 2009 13:00
door charger 73 se
zou een 318 eigenlijk dikkere cilinder wanden hebben als een 360 i.v.m de kleinere boring van de 318? vraag heb ik al her en der gesteld maar nog nooit antwoord op gehad..

een 360 word bij meer als 450-500 pk toch al een beetje een tikkende tijdbom qua wanddikte.

mischien dat een 318 iets dikkere wanden heeft ???

dan word het een gestrookte 318 met blower voor de w200 :p

Geplaatst: 18 dec 2009 13:32
door Kurt
Denk dat de wanddikte ongeveer gelijk is. Want ze geven over het algemeen voor zowel de 318 als de 360 een maximum overbore op van 0.060 inch.
Wel heb ik een keer een 318 blok te koop zien staan wat opgeboord was naar de std 360 boring. Maar dan ga je van 3.91" boring naar 4.00" dus dat betekent 0.090" overbore. Dan hou je wel dunne wandjes over. Zou ik nooit doen...
Dennis, plaats eens een bluf-plaatje van je blokkie hiero? :cool:

Geplaatst: 18 dec 2009 14:25
door lucadee
ikke ikke ikke :D :p

Afbeelding

Geplaatst: 18 dec 2009 19:27
door charger 73 se
nu ikke :p

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


:D

Geplaatst: 18 dec 2009 19:48
door fcapri
hmmm, stroken é :cool:

moet ik toch ook eens nalezen want die 150pk is toch traag in 2.5ton staal

Geplaatst: 19 dec 2009 00:24
door Kurt
:) Wat ziet dat er toch lekker uit Dennis, mooi stukkie werk!
Je vrouw vind 't vast niet erg om iedere keer die motor aan de kant te rijden als ze bij het wasmachine moet zijn? :laugh:

Geplaatst: 28 mar 2010 19:54
door marten18
http://link.marktplaats.nl/332304893

zou deze motor niet in een w200 passen?
komt uit een dodge b300.

Geplaatst: 18 jan 2012 22:25
door koning
vraagje , als je een compleet big block 440 , 69
in een w200 zet wat moet je dan aanpassen
en op letten ,
las in dit forum over de carterpan past die gewoon van een 318
(met bult aan achterkant )en kan je de automaat bak laten zitten
of moet je die ook om bouwen want ik was een beetje
aan het meten geweest en k denk dat t past

Geplaatst: 19 jan 2012 08:19
door Ton
Carterpan gaat niet passen, ook de automaatbak van een 318 past niet.
Motorsteunen moeten ook aangepast worden.

Geplaatst: 19 jan 2012 15:43
door koning
hoe kan ik aan de juiste carterpan en motorsteunen
komen of zijn er voorbeelden van
dat ik de steunen zelf kan maken ?

Geplaatst: 21 jan 2012 01:11
door koning
niemand ??

Geplaatst: 21 jan 2012 09:23
door 76 w200
carter kan je zo bestellen .
dat van de motorsteun weet ik ff niet .

zal ff foto maken van een 440 in een w100

gr ed

Geplaatst: 21 jan 2012 18:33
door Ton
Motorsteunen kun je bestellen bij Schumacher.

Schumacher

Geplaatst: 21 jan 2012 20:38
door 76 w200
hoi
ik zag vanmiddag wel dat er gewoon een np203 achter de 440 zit

gr ed