Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

440 bigblok

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
chris29
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2006 21:33
Locatie: maassluis
Contacteer:

Bericht door chris29 »

wie weet of je een 440 bigblok over kan zetten op je versnelingbak van een 318 of moet je dan ook een andere versnelingsbak hebben
107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 »

Idd moet er een 727 voor een Bigblock achter ipv de 727 voor je smallblock die je er nu achter hebt hangen....Verder ook nog de nodige aanpassingen
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Wat is dan het verschil tussen een 727 en een 727 ???
107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 »

Je hebt een 727 met een Bellhousing passend op SB en je hebt een 727 met een Bellhousing passend op Mopar BB
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

en wat zijn de verdere aanpassingen?
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 »

Volgende zaken heb je minimaal nodig!

1 een BB Motor (361 383 400 413 440)
2 Een BB Versnellingsbak TF-727 of een Np435 met BB Belhouse
3 BB Motor steunen
4 Kleinere Hoofdremcylinder voor RB BB motoren
5 een Rear Sump oliepan en dipstick
6 Kickdown stangenstelsel of Lokar Kabel
7 Headers of manifolds
8 Diverse Brackets (Dynamo Powersteering en evt Airco)
nico flik
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 11:16
Locatie: Echten

Bericht door nico flik »

hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Rear sump oilpan= carterpan met de 'bult' aan de achterkant.

Dipstick= oliepeilstok.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se »

je heb volgens mij alleen een 727 bigblock bakhuis nodig de rest(inhoud van de bak) kan je zo overschroeven.

je kan ook een smallblock stroken! 408 cui is makkelijk te doen wat duurder word het als je van een 360 een 426 maakt of 440 cui :cool:

ik heb nog een 408 in de schuur staan maar die is voor in de charger. zou ook wel wat voor de w200 wezen :angry:
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

nico flik schreef:hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?
Goh ik heb Rosco P Coltrane wel tig keer horen zeggen wat een dipstick was ..
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Wat houdt een 318 stroken precies in??
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Met stroken word bedoelt het vergroten van de cilinderinhoud door het monteren van een krukas met een langere slag. Vooral bij de Chrysler bigblocks is dit nogal een trend de laatste tijd. Een 400c.i. of 440c.i. is zonder al te moeilijke ingrepen te stroken naar 500 of zelfs 540c.i.
Maar ook voor de smallblocks (SB) zijn stroker krukassen te koop, al is de keus minder dan bij de bigblocks.
Meest gebruikt bij het SB zijn de krukassen met een slag van 4.00 inch.
Origineel is de slag van zowel de 318 als de 340 3.31 inch. Met een slag van 4.00" kom je op respectievelijk 390 en 410c.i.
De 360 heeft std een slag van 3.58" en die komt met een 4.00" krukas op 408c.i.
Dennis (charger73se) heeft inderdaad zelf een 360 gestrookt naar 408 en dat is een aardig monsterblok geworden! Toppie Dennis!
Ik ken nog 1 iemand die met een 408 rond rijdt in een Barracuda, en die geeft de meeste Chargers, Challengers en Cuda's met 440 bigblock het nakijken met z'n smallblock-powerrrrr. :cool:
Mopar smallblocks zijn gewoon gemaakt om te stroken.......




Edited By Kurt on 1261131956
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Mooie uitleg Kurt, dalijk slaat de rage over naar de 318cui en gaat iedereen zijn W200 lopen te stroken om er meer power uit te halen xD
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

400 cui met een 440 kruk-as ook lekkere optie hoop ik. :D


greetzzz

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ja luc, de 400 --> 451c.i. stroker met 440 krukas in 400 blok mag gerust de oer-stroker genoemd worden.
Jaren geleden, voordat de huidige (made in china=goedkoop) stroker kits beschikbaar waren, had je alleen de dure race krukassen. Toen was de 451 de goedkoopste oplossing. Een inmiddels veelvuldig beproefd concept.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie