Pagina 1 van 1

Geplaatst: 15 sep 2006 09:20
door 115-1114379706
Ik heb een nieuwe kurken pakking besteld omdat mijn versnellingsbak aan de onderzijde lekte, nu heb ik alles schoongemaakt, en kom ik tot de ontdekking dat het de keerring is waar de versnellingspookjes aanvastzitten, aan de bovenkant van de pan dus. Hoe krijg ik nu in godsnaam de keerring eruit?? Heeft iem hier ervaring mee? Laat me snel iets weten, dankje

groetjes Sander

Geplaatst: 15 sep 2006 10:58
door Gerhart
Is niet zo moeilijk.
Ik begrijp dat je de pan er nog vanaf hebt liggen?
Als dat zo is, is het als volgt.
Zet de bak in P(ark).
Nu de twee bedieningshevels van de asjes halen.
Dan de achteruit/neutraalschakelaar er uit schroeven.
Hierna de tien zeskantboutjes van de valve body losschroeven (zie foto).
Valve body laten zakken; let op: ook de accumulator zuiger en veer komen mee naar beneden. Even opvangen.
Als je de valve body laat zakken, zie je de park lock stang naar achteren lopen. Nu dus een beetje goochelen en je kunt alles eruit nemen.

Nu kijk je zo onder tegen de seal en kun je 'm er uit tikken en vervangen. Seal wel even een beetje inoliƫn.
Monteren is omgekeerde van demontage.
De park lock stang moet je soms een beetje doordrukken om goed er in te krijgen.

Als je nou toch alles open hebt liggen, gelijk ook je filter vervangen en de banden afstellen.

Mocht je de pan er al weer op heben zitten; het kan ook van buiten af: bedieningshevels van de asjes halen en heeeeeeeeel voorzichtig de seal met een schroevendraaier er uit frutten.
Dit is wel een stukje gevaarlijker en lastiger dan bovenstaand verhaal.




Edited By Gerhart on 1158310862

Geplaatst: 15 sep 2006 12:36
door 115-1114379706
Hoelang duurt deze operatie? kan ik dat beter me 2 personen doen? ps hoe stel je de banden af?? waarom?
vrgr Sander

Geplaatst: 18 sep 2006 10:24
door 115-1114379706
Weet jij een nummer of type van die keerring? want Mico in Baarlo heeft alleen complete pakking sets voor de versnellingsbak, en die zit rond de 60 euro, dus vandaar??Met een nummer kunnen ze hem wel bestellen
vrgr Sander

Geplaatst: 19 sep 2006 07:54
door Gerhart
Heb geen nummer; ik heb nl. ook de set gebruikt.
Zal eens navraag doen.

Geplaatst: 19 sep 2006 22:25
door 115-1114379706
De O-ring eruit halen was eigenlijk veel simpeler dan ik verwachtte. Was in 15 min klaar, heb de tunnel in de cabine er uit gehaald, en kwam overal makkelijk bij. Morgen even de nieuwe O-ring halen bij een kogellagermagazijn. En dan de banden afstellen zoals je al zei. Ik laat snel weer van me horen.
gr sander

Geplaatst: 20 sep 2006 15:58
door country4all
Gerhart schreef:Heb geen nummer; ik heb nl. ook de set gebruikt.
Zal eens navraag doen.
Hallo Gerhart.
Heb geen nummer maar wel de maten van de keerring nl 31.7x20x6.7 mm.
gr Jan.

Geplaatst: 21 sep 2006 12:23
door Gerhart
De grote seal is nummer 3878447 (dodge artikelnummer).
In het asje zelf zit ook nog een seal (van de kick-down); nummer 2466548.

Mocht het moeilijk zijn om aan te komen; ik kan wel wat regelen.
Laat het dan even weten.




Edited By Gerhart on 1158834315

Geplaatst: 21 sep 2006 17:44
door 115-1114379706
ik heb het O-ringetje vervangen, nu wacht ik op de grote hulp van Jan, hij wil mij helpen met de rembanden afstellen, zelf durf ik het nog niet aan. Heb mijn nieuwe remmen ontlucht, kan bijna de straat op ermee

Geplaatst: 23 sep 2006 00:04
door 115-1114379706
Jan, het dink lup wie un zunneke. nou nog uns rije met de prul. Meurigge extra olie koupe, 5 liter woar neet genog. daanke nog unne kier, super!!!