Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

LPG tank onder de dodge bouwen

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Dennis77
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:30
Locatie: Barneveld

Bericht door Dennis77 »

Ik heb de site van Henk_W200 bekeken.
Zal bij mijn tanks even kijken of het goed zit.

Hoe kan je trouwens zien onder welke hoek de tank gemonteerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat als de hoek verkeerd is dat het vlotter ook niet goed functioneerd. Zeker met een cilinder vormige tank, die heeft geen vaste bevestigingspunt.
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

er zit een kruis op de tank, die moet horizontaal staan, en in het midden van de tank
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

en sommige tanks hebben een voetje waar ze op staan (heb ik 1 van) die moet ook horizontaal staan.
als het niet goed staat dan werkt je tankmeter en 80%vulling niet goed.
groet'n oet ainrom
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

beundehaas schreef:kijk eens op de site van henkw200, hij heeft een paar posts geleden een link er naar toe bij gezet.
op de 80% klep staat top en dat moet naar boven staan!
zelf heb ik 2 tanks helemaal achter in tussen de achteras en de bumper hangen in de lengte richting.
de 80% vulling zit er nog gewoon in en het werkt nog steeds perfect.
Zo'n opstelling wil ik ook gaan aanleggen. Kun je iets vertellen over hoe het bij jou zit? Heb je bijvoorbeeld een T-stuk op je vulslang en rijd je de tanks apart van elkaar leeg?
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Dennis77 schreef:690 euro is wel een beetje aan de prijzige kant, zeker omdat ik al 2 tanks heb liggen. Hier moet ik nog even goed over nadenken.
Hoe kom je er eigenlijk achter of de 80% regeling het wel of niet doet?

Een LPG boer in Barneveld waar ik een jaar geleden was had een nette tweedehands ringtank liggen voor iets van 200 euro, hij doet niet veel meer in LPG dus misschien heeft hij hem nog wel, Ik zal eens opzoeken welke het ook alweer was...




Edited By zjeeraar on 1311600057
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

@zjeeraar: ik heb inderdaad een t-stuk in de vulslang en ook een t-stuk in de gasleiding.
wat belangrijk in om de t-stukken stotend aan te sluiten.

of te wel: de vulslang: van het t-stuk de middelste aansluiting voor de ingang van de vulkoppeling(of hoe dat ding ook maar heet) en de beide zijkanten naar de tanken toe, de slangen naar de tanken even lang houden.

de gasslang naar voren: van het t-stuk de middelste naar de motor en de beide zijkanten naar de tanks, en ook de leidingen naar de tanken even lang houden.

dit allemaal om de vloeistof goed en evenredig te verdelen in de leidingen.

verder heb ik de tanken tegelijk aan staan en op 1 tank de meter aangesloten op de leds bij de schakelaar.

verder zit ik nog te denken om de andere tankmeter om te bouwen naar de meter op het dashboard (zie henk_w200)
groet'n oet ainrom
Dennis77
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:30
Locatie: Barneveld

Bericht door Dennis77 »

Even een update.

Ik heb de kleine tank nu onder de dodge gemonteerd.
Ik heb een frame gemaakt met ophang punten. De tank ligt dus in het frame en het frame hangt onder de dodge. Het frame is kantelbaar, dit maakt het makkelijker om de tank te plaatsen.

Moet morgen alles nog even stralen en spuiten. en vervolgens de leidingen aansluiten.

Ik heb nog een grote gastank liggen van ongeveer 110 liter. Deze ga ik in de laadbak plaatsen.

Ik had de benzinetank er onderuit gehaald om het chassis van de dodge op te kunnen knappen. Ik was eerst van plan om daar in de plek de gastank te plaatsen, maar dit bleek een beetje te krap. Ik denk dat ik de benzinetank maar weer gewoon terug op z'n plaats monteer, zodat de dodge tenminste een beetje standaard blijft.

Als het lukt plaats ik nog even een aantal foto's.
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Dat ziet er netjes uit! Waar maak jij je vul opening? Of maak je voor iedere tank een eigen aansluiting?
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

En weet je al waar je je vulopening maakt?
Plaats reactie