Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Restoration has begon

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Hey Dodgers,

Ik ben sinds 2 weken nu begonnen met het restaureren van m'n W200. Dus ik dacht ik zal eens even wat foto's posten.

Ik ben begonnen met de laadbak om dat ik de dodge dan nog kan verplaatsen als hij in de weg mocht staan.
De laadbak is voorzien van een kipmechanisme, dus de cilinders en het schaarmechanisme heb ik ook aangepakt.


Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

kijk das mooi werk :D
ik ga er volgend jaar mee beginnen , heb dan eidelijk een eigen klusplek

succes met de restauratie

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

nog een paar foto's


Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ziet er goed uit :D

Is zo'n laadbak ook zwaar ?

Wil de mijne eigenlijk ook aanpakken.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb het geluk dat ik mijn dodge bij ons thuis de garage kon inrijden,

daar heb ik een 1,5 tons lier aan het plafond gehangen, en daarmee de bak opgehesen,
tevens steunen gemaakt (met zwenkwielen) en die in de gaten van de bak geplaatst (4stuks, elke hoek 1) toen met een paar man omgedraaid (dus het gewicht valt reuze mee, tenminste als je alles loskoppelt;). vervolgens de bak op de kop,

de steunen waren ong 0,5 meter, dus de achterbak stond op een redelijke werkhoogte, en kon ik in de werkplaats, heen en weer verplaatsen.

met de bak eraf kan je ook mooi bij je chassisbalken...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

zo,n laadbak is met 3 man wel te tillen
76 w200 340
76 w200 360
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Inderdaad. Ik heb hem met 2 man opgetilt. Is wel te doen, maar je krijgt er lange armen van.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Dodge rijders,

Nu ik aan het restaureren begin ondervind ik dat veel boutje vastgeroest zitten. Deze zal ik bij het assembleren moeten vervangen. Het liefst zou ik daarvoor RVS boutje willen hebben. (je weet wel die boutjes met die rare draad, en de onderlegring al aan de bout bevestigt) waar veel plaatwerk mee vast zit.

Weet iemand of je deze bouten nog ergens kunt lrijgen, nieuw?
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Krijgen zeker niet :D

Ik heb es een keer kroonmoeren besteld bij een groothandel Fabory kosten toen 8 euro per stuk. Maar ja zij hebben ze en ik wil ze. Misschien is er op interpret wel wat goedkopers te vinden.

Klaas
Afbeelding
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

ik haal ze ook vaak bij fabory duiven,

zijn kunnen behoorlijk wat bouten leveren, vaak uit voorraad, goedkoop zijn ze niet echt, maar kwaliteit mag wat kosten...

maar je kan ook altijd even verder kijken, zo heb ik in arnhem bij imparts een assortimentszak met bouten en moeren gekocht, 5 kilo voor 26 euro, als ik het me goed herinner




Edited By Laurens on 1257195895
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Dan heb ik nog een vraag.

Zoals jullie weten bestaat de motorkap eigenlijk uit 2 lagen.
de toplaag, welke aan de buitenkant zit, en de verstevigingslaag die aan de binnenzijde zit.
Bij mij zijn die 2 lagen los van elkaar. Nu weet ik niet goed hoe ik geze weer aan elkaar moet gaan maken.
Als je ze namelijk last, dan zul je de plek waar je gelast hebt altijd blijven zien ben ik bang.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Volgens mij kun je die het beste met kit aan elkaar lijmen.
Meestal wordt daarvoor een industriele 2 componenten epoxykit voor gebruikt, maar je zou het ook heel goed met een super(bouw)kit van Bison of ander bekend merk kunnen doen.
Het voordeel van epoxykit is, dat je die kunt overschilderen als deze eenmaal uitgehard is.
Kies er wel één, die enigszins tegen hogere temperaturen kan.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Standaard zit die gewoon met carrosserie-kit vast. Die kun je (uiteraard) ook gewoon overschilderen.
Is makkelijk te halen bij je lokale schadeherstelbedrijf.

De optie van Rob(bedoes) is ook een hele goeie.
Gerhart
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Welke kit gebruiken jullie eigenlijk om de naden in de laadbak enzovoort te kitten?
Er zijn zoveel verschillende soorten en ik weet eigenlijk niet goed welke ik moet nemen...
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

In mijn laadbak heb ik een vloer van betonplex gemaakt.
De kit die ik heb gebruikt, kan ik zo niet meer vinden.

Het was in ieder geval kit van bison, zelfde kleur als de betonplex, bruin dus.
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Plaats reactie