Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voorste bladveerpakketten repareren

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Hallo allemaal,

Om de Dodge winterklaar te maken wil ik nog een paar dingen doen. Waaronder mijn voorste bladveerpakketten upgraden. Deze staan nu echt de verkeerde kant op gebogen.

Ik heb hiervoor 2 veerpakketten van de achteras klaarliggen. Nu is mijn vraag hoe ik dit aan moet pakken, ik heb al van verschillende clubleden gehoord dat ze idd veerbladen gebruiken van de achteras.

Hoe moet ik dit doen, en wat ben ik nodig?

Gr Pieter.
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Ben hier ook wel benieuwd naar.. Mijn voorste bladveren hebben hun beste tijd ook wel gehad, de ene staat vlak en de andere staat verkeerd omgebogen, hierdoor staat de Dodge ook een beetje scheef...

Heeft iemand toevallig nog een setje achterveren liggen?
Jaap
'76 W200 440 V8
iguana
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2003 11:17
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Bericht door iguana »

hey Pieter
Ik heb ook een set van achter op mijn vooras gezet. het eenigste wat ik echt heb moeten doen is het bovenste blad van het pakket van voor verwisselen met die van achter.

veel succes
Robbert
Dodgeje - Dodge W200 Custom 'Mog - 1977
- Dodge W200 - 1976
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Hoi Robbert,

als ik het goed begrijp heb jij op het bovenste blad na het hele achterste pakket op de vooras gezet? Is dat niet teveel, m.a.w. gaat de Dodge dan niet achterover staan? Ik snap wel dat je dan het originele voorpakket laat vervallen, en dan alleen de bovenste weer gebruikt.

Ik kreeg het advies om van het achterste pakket het 2de en 3e blad bij het voorste pakket erbij tussen te doen. We zien het wel, als ik er mee klaar ben laat ik het wel even weten.

Gr Pieter.




Edited By pjb590 on 1318269316
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

als je nu 2 of 3 bladen bijvoegd of bijna het hele achter pakket er onder zet de hoogte van dit pakket blijft dan gelijk.(allebij 5 bladen). persoonlijk zou ik de het bovenste blad van voor met de rest van achter gebruiken, alleen goed denken om de veerstroppen! er moet eigenlijk een beetje draad van de strop onder de moer uit komen. en vast zetten met +/- 160nm.
groet'n oet ainrom
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Moi Beun de Haas,

Ik heb er nog even over zitten denken, ik heb nu mijn wielnaven weggebracht om ze te laten aanpassen zodat ik mijn lagers kan nastellen. Als ik die terug heb dan ga ik aan de vooras beginnen.

Ik ga idd de complete achterste pakketten op de vooras zetten. De pakketten die ik heb liggen zijn mooi rond nog dus dat lijkt me idd de kortste klap.

Als ik alles klaar heb post ik dat wel even en zal ik proberen foto's te plaatsen.

Groeten uit Ureterp,

Pieter.
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning »

even vraag je over de achter veer paketten
pak je dan het hulpveer pakket
of gewoon de echte achterveren ?
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
pjb590
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:30
Locatie: Ureterp

Bericht door pjb590 »

Hoi Koning,

Je gebruikt het officiele achterste pakket. Niet elke Dodge W200 heeft hulpveren.

Gr Pieter.
Plaats reactie