<span style='font-size:8pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:9pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'></span>
Hee Dodgers vraagje:na diverse keren met een platte accu gestaan te hebben en het advies van Frans veldman opgevolgt te hebben nl. de verbruikers achter de dynamo af te takken,was ik tot de conlusie gekomen dat de spanningsregelaar kaduuk was,laadvoltage op de accupolen was 13,5 volt (volgens mij te weinig dus).
andere spanningsregelaar erop en laadvoltage nu bijna 17 volt?? tevens slaat de ampere meter bij gasgeven volledig uit naar de charge zijde?? en soms springt ie naar `t midden.
iemand hier al eens ervaring mee gehad??
aan de verbruikers kan t niet liggen want die heb ik allemaal losgekoppeld.
the groeten en Bvd
Luc
vraagje - spanningsregelaar
toch de spanningsregelaar, ik had exact hetzelfde, en heb er een nieuwe!!! spanningsregelaar opgezet. Deze kostte me dan ook 82 euro, maar sindsdien heb ik geen problemen meer. Daarvoor heb ik 2 andere s.r.´s gehad, maar die bleken niet goed te zijn. Ik stond steeds met een lege accu, en tijdens het rijden gaf ie zo´n 17 volt.
Toen heb ik m naar een garage in ´t dorp gebracht, en die heeft een nieuwe spanningsr. gemonteerd. Laadt nu continu 14,4 volt en noooooit meer problemen.
Groeten Jeroen
Toen heb ik m naar een garage in ´t dorp gebracht, en die heeft een nieuwe spanningsr. gemonteerd. Laadt nu continu 14,4 volt en noooooit meer problemen.
Groeten Jeroen
Hee Dodgers,
thanx voor de reacties,nieuwe spanningsregelaar besteld ( 26 euro???)
gisteren alles doorgefikt !!! :( weer andere spanningsregelaar gemonteerd ( oude weer) nu 14,4 volt op de polen??????? wel extra massa rechtstreeks naar de accu bijgelegd ??
nu koud starten als een tiet maar warm ho maar ???
dus nog ff wachten op nieuwe regelaar.
accu splinternieuw dus die kan t niet zijn,verder zoeken dus.
the groeten
luc
thanx voor de reacties,nieuwe spanningsregelaar besteld ( 26 euro???)
gisteren alles doorgefikt !!! :( weer andere spanningsregelaar gemonteerd ( oude weer) nu 14,4 volt op de polen??????? wel extra massa rechtstreeks naar de accu bijgelegd ??
nu koud starten als een tiet maar warm ho maar ???
dus nog ff wachten op nieuwe regelaar.
accu splinternieuw dus die kan t niet zijn,verder zoeken dus.
the groeten
luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Hallo Luc,
Ik heb bij mij ook een overspanningsprobleem gehad, bleek ook de spanningsregelaar te zijn. (uitgangsspanning 25 volt!!!! dus alles wat er aan hing ging defect (incl onstekingsmodule.... (rare startproblemen en stotteren bij warm weer en motor)
Maar omdat ik bij het monteren van een nieuwe, geen supergoede aarding/massa had gemaakt met het chassis, was de spanningsregelaar meteen weer defect (tot 2 keer toe).
Er bleek tussen de regelaar en het chassis nog wat oxidatie te zitten, en dat heb ik toen met wat schuurpapier weggeschuurd.
De orginele ampere meter was bij mij trouwens ook regelmatig aan het flippen, en die heb ik na wat tips hier op het forum maar doorverbonden (standaard fout).
Mischien heb je er iets aan!
Grtz Mark
Edited By mdonders on 1117636882
Ik heb bij mij ook een overspanningsprobleem gehad, bleek ook de spanningsregelaar te zijn. (uitgangsspanning 25 volt!!!! dus alles wat er aan hing ging defect (incl onstekingsmodule.... (rare startproblemen en stotteren bij warm weer en motor)
Maar omdat ik bij het monteren van een nieuwe, geen supergoede aarding/massa had gemaakt met het chassis, was de spanningsregelaar meteen weer defect (tot 2 keer toe).
Er bleek tussen de regelaar en het chassis nog wat oxidatie te zitten, en dat heb ik toen met wat schuurpapier weggeschuurd.
De orginele ampere meter was bij mij trouwens ook regelmatig aan het flippen, en die heb ik na wat tips hier op het forum maar doorverbonden (standaard fout).
Mischien heb je er iets aan!
Grtz Mark
Edited By mdonders on 1117636882