Moter slaat niet meer aan - bijna alles al geprobeert

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb het voorstel van Arie geprobeerd,

(in combinatie met de FBO kit, die goed moet zijn), en niet starten, of maar zelfs even aanslaan,

één keiharde knal uit de uitlaat (en vermoed ook een flinke steekvlam), maar dat was alles,

heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn, ik heb namelijk geen ideeën meer over...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

heb je al eens een bougie er uit gedraaid en bekeken ?



Edited By bastian on 1262632029
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Dat heb ik nog niet gedaan, inmiddels wel wat nieuwe dingen bekeken/geprobeerd,

allereerst op aanraden van bastiaan, even de pickup coil en airgap nagemeten, ca 0,2 mm dus dat moet goed zijn lijkt me, de rotor zag er nog goed uit (zij het met wat roet aanslag op bovenzijde)
tevens viel het op dat die 8-kammige rotor een beetje roestig was (ligte roest aanslag)

ook geprobeerd met 12 volt direct op weerstand, moter wil niet starten, aanslaan (FBO kit teruggeplaatst, originele spul is wel aanslaan, maar zeer slecht lopen, met of zonder 12v direct op weerstand)

tevens viel het op dat wanneer je een directe plus naar de bobine legt, je vonken trekt op de accu, of connector, is dit wel normaal?

nog ideeën zijn altijd welkom...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gebruikersavatar
Robert van de Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2001 21:45
Locatie: duizel

Bericht door Robert van de Vorst »

He laurens
mischien is je ditributie ketting een of meer tanden versprongen
dit kan gebeuren als je ketting ver versleten is
en dan wil de motor ook niet meer aanslaan of goed lopen

succes
Dodge W200 '76 ,cid 440 V8 (Clubcab)
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

hoe kan ik dat het beste checken?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

dan mot de distriebutiedeksel eraf en dan zie je op die beide tandwiel en puntje s ,deze moeten in verticale lijn recht tegen over elkaar staan . maar ik zou eerst wat kleine dingen in de ontsteking na lopen als bougies en kabels voordat ik met die deksel en water pomp ging liggen pielen
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

mijn dodge wilde vanmorgen trouwens ook nauwelijks meer op benzine lopen ,ik kweet dat de ontsteking te vroeg staat voor normale benzine en had een mix van 95 en 98 ron in de tank ,ik heb dat afgetapt en probeer t later eens met super benzine 98 . Gelukkig ging t op gas verder en dat met deze koude vooruit met de geit
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

ook geprobeerd met 12 volt direct op weerstand, moter wil niet starten, aanslaan (FBO kit teruggeplaatst, originele spul is wel aanslaan, maar zeer slecht lopen, met of zonder 12v direct op weerstand)
Dan lijkt het inderdaad erop dat je contactslot wel goed is .

Als je op de hoogspanningskabel van de bobine naar de verdelerkap op de verdeler kap eraf haalt, en in de stekker die op de verdelerkap moet een (oude) bougie insteekt. De schroefdraad van de bougies leg je even aan massa (eventueel met een draadje).
Vonkt de bougie dan als je hem start ?

Misschien heb je een brandstof toevoer probleem ?




Edited By Henk_W200 on 1262648557
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Laurens, ik heb eventueel nog wel een paar oude verdelers liggen als je daar nog mee wil experimenteren. Een distributieketting en tandwielen heb ik ook nog wel. Je weet me te vinden!
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Hardnekkig probleem, ik doe weer wat schoten voor de boeg:

Je hebt zowel 12 volt boven als een keer onder op de weerstand gezet?
Boven is ter vervanging van de start draad en elimineert een kapotte start draad of kapot weerstands blokje en is gelijk als de bobine rechtstreeks 12 volt geven.(het enigste aansluitpunt met twee draden op de weerstand)

Onder is ter vervanging van de run draad en elimineert een kapotte run draad of slecht contact in een conector.(de onderste aansluitpunten maakt niet uit welke op de weerstand of die losse zwarte ronde conector)

Je kunt nog proberen op beide spanning te zetten.

Als dat allemaal goed is, getest of gemeten, doen wat Henk zegt: vonkt de bougie rechtstreeks aan de bobine.(testen door te starten)
Indien hij niet vonkt een draadje aan de min van de bobine en zelf voor ECU spellen door hem ritmisch op de massa te drukken.(de bobine geef je ook een vaste plus, dan hoef je niet te starten)
Aangaande de uitslag kun je dan weer aan de adviezen van bastian gaan denken met als toevoeging dat de aansluit conector van je ECU ook verdacht kan wezen.

Als hij het met de oude ECU wel doet gebruik die dan, kun je kijken of je met het verdraaien van de ontsteking beter resultaat krijgt een verschrikkelijke afwijkende afstelling die wel verbetering oplevert kan inderdaad wijzen op de ketting die versprongen is of veel ruimte heeft.

Algemeen:
Brandstof toevoer moet correct wezen is makkelijk te testen.
Massa moet goed wezen, accu auto, accu blok, blok auto
Geen halfachtig sluiting plus massa, bijvoorbeeld daar waar je startmotor kabel door het chassis loopt.
Alles is te meten en uit te sluiten, het zou mooi wezen als je op een andere auto zeker kon weten dat je ECU’s nog goed waren
Start hem eens met of zonder diverse tips die gegeven zijn met een keurig volgeladen accu en de dynamo afgekoppeld!(alle draden)
Het gehele hoogspannings gedeelte moet goed wezen.
Ontsteking niet gedraaid gemonteerd.

Succes

Groet Arie
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja en denk ook eens aan de koude .met name ecu is daar gevoelig voor ,verwarm de ecu en of weerstand blokje eens met föhn of warm water ,en de vele regen in de herfst ,geen vocht in de ontsteking ?het is idd een hard nekkig probleem ,ik heb t als eens meegemaakt door uit voorzorg de verdelerkap met rotor te vervangen door nieuwe en wie schertst mijn verbazing ?t ding liep hondsberoerd , soms is t alsof de duivel er mee speelt.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Weer wat nieuws geprobeerd!

Hij loopt nog steeds niet goed trouwens!,

ok nu rob zijn suggestie geprobeerd,

directe + kabel naar bobine, en (ook 1 naar mijn electrische benzine pomp) en vervolgens het
start relais met schroevendraaier kortsluiten om te starten, resultaat lopen (heel slecht, met gas erop zelfs veel backfires)

nog een keer zo gestart dit keer met contact slot, precies zelfde resultaat,

nog ee keer gestart, zonder extra kabel naar + bobine , en elec benzine pomp weer aangesloten zoals het hoort,
lopen, maar met voet op het gas, nog meer backfires,

zijn er nog ideeën over?

bougie vonk ga ik nog proberen, maar als ie aanslaat moet ie wel vonken!
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

Je distributieketting!

Kijk eens waar de zuiger van je eerste cilinder staat bij het "0" punt?
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Bougie eruit gehaald, en met een schuifmaat gemeten,

op 0 graden: 35,5 mm

op 10 graden voor: 37,1 mm

op 10 graden na: 37,1 mm

dus het lijkt erop dat dit goed staat,
dus dat de distributie ketting niet versprongen is,

nog andere ideeën,

bijvoorbeeld een kapote verdeler? (heeft iemand deze wel eens stuk gehad, en wat waren de symptomen?>)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se »

die meting die je heb gedaan heb je niks aan.. daar kijk je niet mee of je nokkenasop tijd staat.


ik denk dat beter iemand met beetje verstand van auto's (niet lullig bedoelt) , die bij je in de buurt woont ff laat kijken/meten. dan is het mischien zo voor elkaar.
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
Plaats reactie