Vraagje: Onsteking afstellen...
Er is met de zoekfunctie een heleboel hierover te vinden op 't DTB forum.
Helaas maken al deze verhalen 't er voor mij niet veel duidelijker op....
Daarom graag nog 1 keer:
Ik ga morgen m'n ontsteking afstellen met een strobocooplamp.
Want: M'n Dodge start niet, ook niet na een keer of 5 contact aan/uit.
Startmotor gaat wel goed rond...
Tot nu toe "help" ik 'm door ff de deksel van de luchtfilter los te maken, ff een tufje remmenreiniger bovenin de carburateur te spuiten, deksel dichtschroeven en starten!!!
Dan start ie prima en zo lang de motor niet afgekoeld is zal ie ook zonder die "hulp" goed starten.
De volgende ochtend moet ik echter weer de remmenreiniger pakken...
'T werkt, maar dit lijkt me toch niet de ideale oplossing...
Verder viel 't mij op dat het slangetje van de vaccuum-vervroeger naar de carburateur los ligt en is afgedopt.
Die heb ik weer teruggeplaatst, maar nu houdt de motor als ie koud is vreselijk in, pruttelt en sputtert en hoor een onregelmatig ploffend geluid uit de uitlaten komen als ik rustig rijdt. (lijkt wel of ie in de uitlaat naverbrandt...)
Slangetje is inmiddels weer afgedopt en nu loopt 't blok weer beter...
Maar dit lijkt me toch ook niet de bedoeling...
Ik ga morgen dus m'n ontsteking afstellen met een strobocooplamp.
De bedoeling is dat ie afgesteld word op het starten en rijden op LPG.
Benzine-tank heb ik wel, maar deze zal zelden gebruikt gaan worden...
Er ligt een standaard 318 ci blok in met standaard carburateur.
LPG instalatie is een OMVL.
* Hoeveel graden moet ie hebben???
* Is de bougie-"gap" voor een op LPG afgestelde motor ook anders?? Normaal gesproken moet ie toch op 0.9 mm staan..
* Waar moet ik nog meer op letten??
Wie o wie???
Edited By "Kale" on 1141083605
Start niet?? Ontsteking afstellen enz.???
Hoi Kale ,
Ik rij aleen maar op gas.
De ontsteking heb ik op het gevoel afgesteld, ga je teveel tegen de klok in dat maakt de motor meer toeren als hij stationair draait. Voorzichtig achteruit of vooruit rijden slaat hij gelijk af, als je eenmaal rijd dan gaat het wel. Ga je teveel met de klok mee dan kan de motor afslaan als ie te zwaar word belast
Ga je langzaam een rotonde door en zit ie nog in de derde versnelling dan kan je motor afslaan .
Je hoort dan een harde "POK"
Je moet hier tussen zitten , dan is ie oke
Beetje op gevoel en een eindje rijden, beetje jing jang en mitsu matsu
Tenminste het hielp bij mij
Ik rij aleen maar op gas.
De ontsteking heb ik op het gevoel afgesteld, ga je teveel tegen de klok in dat maakt de motor meer toeren als hij stationair draait. Voorzichtig achteruit of vooruit rijden slaat hij gelijk af, als je eenmaal rijd dan gaat het wel. Ga je teveel met de klok mee dan kan de motor afslaan als ie te zwaar word belast
Ga je langzaam een rotonde door en zit ie nog in de derde versnelling dan kan je motor afslaan .
Je hoort dan een harde "POK"
Je moet hier tussen zitten , dan is ie oke
Beetje op gevoel en een eindje rijden, beetje jing jang en mitsu matsu
Tenminste het hielp bij mij
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hopla,
Die van mij staat ook afgesteld op LPG (ik rij alleen op benzine naar de pomp als het LPG op is).
Staat afgesteld op 14 graden voor.
Voordat je gaat afstellen: trek de vacuumslang los op het inlaatspruitstuk of carburateur en zowel slang als aansluitpunt moet afdoppen. Ontsteking meet je, en stel je af, ZONDER vacuum omdat weer een extra vervroeging is die je meting waardeloos maakt. EN met warme motor, zodat het toerental normaal stationair is.
[bronvermelding : 322Rob (DTPCW)]
Groeten,
Danny
Edited By dundy on 1141131644
Die van mij staat ook afgesteld op LPG (ik rij alleen op benzine naar de pomp als het LPG op is).
Staat afgesteld op 14 graden voor.
Voordat je gaat afstellen: trek de vacuumslang los op het inlaatspruitstuk of carburateur en zowel slang als aansluitpunt moet afdoppen. Ontsteking meet je, en stel je af, ZONDER vacuum omdat weer een extra vervroeging is die je meting waardeloos maakt. EN met warme motor, zodat het toerental normaal stationair is.
[bronvermelding : 322Rob (DTPCW)]
Groeten,
Danny
Edited By dundy on 1141131644
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
toerental op lpg doormiddel van co stelschroeven aan de verdamper zo afstellen dat het toerental op lpg het zelfde is als op benzine dan klopt de afstelling een heel eind daarna nog die grote stelschroef die tussen de gas slang zit afstellen [motor op ongeveer 3000tpm houden indraaien tot toerentall terug valt dan kwart slag los]dat moet je afstelling goed genoeg zijn om te starten en te rijden veel succes kale .groeten ROB[GROESBEEK]